To cayman or not to cayman…

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Cayman To cayman or not to cayman…

• Maker
    Discussie
  • Zoals de titel doet vermoeden ben ik misschien aan het uitkijken naar een caym Gen2 2.9
    Ik heb al wel wat gelezen over de 2.9 tov de 3.4 en de 2.9 zou net iets fijner rijden of je zou in duitsland de autobahn constant onveilig moeten kunnen maken.

Aangezien de cayman 2.9 geen IMS meer heeft is dat issue ook weer uit de wereld geholpen (daarom ook de keuze van de gen2). Nu naar gewoonte toch even inlezen en pats…. krijg ik daar artikels over bore scoring van bank2. Dit zou de verklaring zijn van de witte rook die ze zo goed als allen hebben op de 9A1 motoren.

Iemand daar iets meer info of ervaring mee?
    Het overige waar op gelet weet ik in grote lijnen wel, veel is al gedaan door de 111punten en overweeg ook de approved garantie bij te nemen. Punt is dat zelf bij de approved garantie dit niet altijd zekerheid geeft voor aanvaarding indien dit probleem zich zou voordoen.

Ik heb ondertussen ook al wel een wagen op het oog met 42tkm volle boek en 111punten van Porsche
    IMG_9058.jpg

DSC_0380.jpg

DSC_0484.jpg

DSC_0429.jpg

DSC_0497.jpg

IMG_9059.jpg

Als er mensen zijn met ervaring met de 2.9 cayman, ik ben een en al oor om jullie ervaringen te lezen! (Rollie hou u ni in zou ik zeggen)

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • ik heb de cayman nog niet ‘op slot’ gedaan maar ben nu de prijsevolutie aan het bekijken. De 981 modellen zijn ondertussen op een paar weken toch deftig dichterbij de 987 gekomen en logisch gevolg is dat de 987 dan ook gaat duiken wat zo al stillekes aan bezig is.

Dan is er natuurlijk vanwege mijn woonlocatie het punt van cabrio al dan niet…..

Ik heb nog andere wagens overwogen van andere prijscategorien maar ik leg mijn limiet op tss 30-40k +-.

XXX

Hé Mark, je zegt ‘er mag een slotje op’.
        Doe je de Cayman nu zelf ook op slot???

Dag Marc, je topic wel zien verschijnen maar de laaste week door omstandigheden enkel verticaal meegelezen,toch wil ik je mijn ervaringen nog even meegeven.
          Mijn Cayman 2.9 gen2 was mijn eerste P. na 25 jaar TVR’s,MG en Marcos als hobbywagens. Gen 2 vanaf 2009 omwille van de nieuwere motor zonder ims,laat ons zeggen om mogelijke problemen op voorhand te elimineren.De mijne had bouwjaar 02/2010, 34000 km
          en in dik 1 1/2 jaar toch 15.000 km op de teller erbij gezet,waaronder 2 reizen naar Italie. Was een import voertuig in Belgie bij een tweedehandsdealer van sportwagens gekocht doch op voorhand via chassisnummer nagetrokken in Duitsland.1 vorige eigenaar.
          Niks gevonden, 111 punten check overwogen ,maar niet gedaan,al brengt dit niet altijd alles aan het licht.
          De witte rook is een gekend punt,vooral indien een tijdje stilgestaan,doch heeft me nooit verontrust,na een tijdje lees je niet meer mee op alle fora en leer je af om je te concentreren op wat mogelijk zou kunnen gebeuren. 1e jaar wel de steunlagers boven de veerpoten laten vervangen,dit had ik wel een paar keer gevonden op fora,komt al eens voor,vervanging onder stukje garantie.Verder na 5 jaar een nieuwe batterij geplaatst, voor een stuk eigen schuld want niet regelmatig genoeg aan de oplader gehangen.
          Al die tijd echter met veel plezier en genoegdoening achter het stuur gekropen en genieten van elke rit,in zijn (prijs)klasse vermogen genoeg met 265 pk, gewoontjes tot 3 a 4000 toeren,maar daarna begint het festijn.Verbruik tussen de 9 en 10 liter,maar nooit economisch gereden,integendeel.Een gouden stelregel:altijd de motor(olie) goed warm rijden,voorkomt veel onheil.
          De huidige bezitter hier op het forum laatst nog eens gebeld ;hij is er nog steeds dolgelukkig mee en gebruikt hem bijna als daily,waar hij overigens zeer geschikt voor is.
          Slotsom:een steengoeie wagen in zijn categorie,maar de lokroep naar een cabrio( boxster) MET pdk was sterk vandaar mijn overstap
          naar de 718
          Je gaat je een eventuele aankoop niet beklagen

Euh, en heb je em nu gekocht ?

ondertussen de nodige antwoorden reeds verkregen via het spaanse forum. thx 4 the support guys :think: :applaus: 😕
              hier mag voor mij slotje op

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.