to porsche or not to porsche

Home Forum Stel jezelf even voor ! to porsche or not to porsche

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

Ik heb me hier aangemeld om info te verzamelen over porsches. Ik heb gezien dat de 964 of de 911SC binnen mijn budget komt.

Direct maar eens vragen aan de mensen hier, wat te kiezen als daily driver ? een SC of een 964 ?

Trouwens, als ‘t er ooit van komt zal ik zeker een backdate doen naar de pre-impact. Vind die veel mooier, maar ik wil toch een iets modernere auto.

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
    • Ik heb 3 jaar lang dagelijks met mijn 964 gereden.
      Niet heel veel km-ters maar goed te doen.
      Het is wel 15 jaar geleden dus eisen aan comfort waren ook wat minder tov het heden.
      Het blijft een hele mooie zeker als je hem gebruikt voor hobby km-ters.
      Suk6 met de keuze

996 GT3, leuke mix tussen ongemakken van ouwe meuk en lol van 360pk. 😉

XXX

Oeps, mijn 911je 31,-€ wegentaks en een goe 350,- verzekering BA, gene oldtimer polis neen hoor beetjke gewoon doen.
          Maar een 964 lekker, neem de eerste modelletjes die hebben dan binnenkort -2014- ook een ‘low budget’ wegentaks 😀
          Ben je dan niet beter af met ineens een Singer te kopen… 😈

Jefferson natuurlijk is daar dagdagelijks met te rijden met een 964 .
            Alles hangt af van hoeveel kilometers je maalt per jaar .Zelf zit ik aan 80000 km per jaar met verschillende auto’s 65000 km dd en 15000 hobby wagen .
            Ik zou het mijn 964 niet willen aandoen om jaarlijks 65000 km te rijden ,daarvoor heb ik veel te veel respect voor zo’n wagen .Nog niet gesproken van een groot onderhoud aan de 964 !
            Mijn post was gebaseerd om mijn situatie ,mea culpa . :respect2:

BIV: 1009€
              Rijtaks: 1400 en nog een beetje €’s

Welkom hier !
                Ik heb nog maar pas een 964 aangeschaft maar puur als hobby wagen. Denk wel dat het mogelijk is om daar dagelijks mee te rijden.

Van harte welkom op dit forum . :applaus:
                  Hobby-wagen 964 ,dd 996 !

Welkom en succes bij je zoektocht.
                    Ik ben zeker dat je alle nodige informatie kan verkrijgen hier.

Wat betreft je keuze: Ik zou eens met beide modellen gaan rijden.

To Porsche :respect2:

Ik rij dagelijks met mijn SC Targa. De 964 vind ik te luxe 😉 Heb er al jaren veel plezier van. Punt is wel dat je een goeie en goed onderhouden porsche koopt anders wordt het drama.

persoonlijk vind ik de 964 meer karakter hebben dan de 996. Ik ben geen zo’n fan van de “liggende” koplampen.

Weet er iemand trouwens hoeveel de 3.6 kost aan BIV / wegbelasting (ja, ik ben nog een beetje naar mijn budget aan ‘t kijken)

+1 Maar voor de prijs van een goeie 964 heb je ook al een goede 996 die als Daily meer comfort en rijgemak biedt !Succes en trouwens welkom om dit forum .

To Porsche !!! :first:
                            Als daily zou ik opteren voor een 964, allezja, voor een 996 :happydance: , maar als ik moet kiezen uit de door jou aangegeven opties : 964 😉

964 is veel meer luxe en rijcomfort, dus lijkt me dat de logische stap voor een daily.

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.