Toekomstige downtime Porscheforum.be

Home Forum Porscheforum mededelingen Toekomstige downtime Porscheforum.be

• Maker
    Discussie
  • Het is niet omdat ik stil ben dat er niets gebeurd, vandaar een update over de werken aan het forum. Ik schreef eerder al dat we om het forum optimaal te laten draaien en de nieuwe moderatorfuncties kunnen toe te passen we door onze provider naar een nieuwe server zullen verhuisd worden, dit zal handmatig moeten gebeuren (en moeten we zelf doen want onze provider wil dit niet ondersteunen) omwille van de uitgebreide databases en het feit dat je de data enkel in bepaalde partities kan verhuizen, om te garanderen dat er niets (of zo weinig mogelijk) verloren gaat dient dit dus handmatig te gebeuren. Dit zal al enige tijd in beslag nemen, verder weten we uit ervaring dat met verhuizen naar andere servers er zeker een dag overgaat (als het al geen 48 uren zijn) voor het forum terug helemaal correct functionerend is. Dit heeft te maken met de DNS records.
    We hebben nog geen datum geprikt maar het zou kunnen dat dit morgen staat te gebeuren, onze provider is daar momenteel nogal vaag over, onze ITer en ikzelf proberen meteen in te grijpen als het zover is.

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
    • Idd we zijn weer online, we zijn van server verhuisd, dit houd in dat we nu een iets grotere bezoekers capaciteit aankunnen, en dat ook de snelheid van het surfen zou moeten verbeteren voor de bezoekers die regelmatig met een traag forum geconfronteerd werden.

We draaien nu op een nieuwe php versie waardoor er heel wat achter de schermen moet herschreven worden, dus voor je effectief veranderingen aan het forum merkt, dat kan nog even duren, maar we zijn er mee bezig.

We hebben intussen de eerste joomla update gedaan om de veiligheid van het forum en de vlotte werking te garanderen, nu volgt ook nog een forumsoftware update van kunena waardoor onze moderatoren meer mogelijkheden zullen krijgen.

Hopelijk zijn dan ook de avatar en de picupload problemen van de baan.

We houden je op de hoogte !

Zo, weer online met het forum gelukkig. Was blijkbaar een hele klus.
        Nu eens rustig kijken en beleven of veranderingen zijn.

Wim

Is inderdaad geen afspraak, dus zullen er oplossingen gezocht moeten worden. 💡

Afspraken nakomen is voor sommige mensen echt moeilijk. 👿

Ja dat klopt, dat was de eerste keer dat ze zeiden dat ze deze server gingen sluiten dus ik moest voorbereidingen treffen om alles te backuppen, als we dan het forum online laten staan dan verliezen we sowieso die posts en nieuwe leden die erbij komen na die back up. Maar er gebeurde maar niks dus heb ik het forum maar weer online gezet, want ik kan moeilijk de boel sluiten als zei het misschien pas maandag of dinsdag gaan overzetten… echt geen service !

Anoniem

Rond 13h10 gisteren; was het forum off-line tgv onderhoudswerken of zoiets…

We krijgen niet echt een goeie service van onze provider… ik heb nu al een tiental keren gevraagd om een timing te krijgen wanneer ons forum zal verhuisd worden, tot nu toe krijg ik enkel “we zullen het zo snel mogelijk doen”, als ik dan vraag of dat vandaag nog is , of tijdens of na het weekend krijg ik weer “we zullen het zo snel mogelijk doen” als ik dan aandring dan krijg ik de reactie, “nou nou u bent wel actief hé, we doen het echt zo snel mogelijk als het ons past” Als ik dan zeg dat ik de downtime van het forum wil beperken en dat ik zo weinig mogelijk posts wil verloren laten gaan (want ik kan niet elke 5 minuten aan backup maken) dan wensen ze me “nog een prettige dag, komt allemaal goed”

Ik probeer zo kort mogelijk op de bal te spelen, maar don’t shoot me als er enkele postings die jullie doen de verhuis niet overleven, het is dat of het forum offline halen tot na de verhuis… dus opteer ik liever om het forum online te laten tot het echt zover is, speciaal voor de diehards onder ons 😉

of cc cleaner op je pc installeren, dat helpt ook zeer goed !

Wim

Wat bedoel je Jorg, je cabrio staat er toch nu op.
                    En avatar wisselen werkt al.
                    Maar anders oude zooi die dit blokkeert er eens afgooien, de op F5 drukken.

Zal ik met het nieuwe forum dan een tweede avatar kunnen uploaden? Of op zijn minst mijn huidige updaten?

Dank je om op het voorhand te laten weten,
                        En dank je voor het beheer!
                        Beter de tijd nemen en van de eerste keer in orde hebben, dan rushen en over enkel uren, dagen, weken opnieuw moeten ingrijpen.

Priam om te weten .
                          Moest ik er niet opkunnen weet ik waar het aan ligt 😉
                          Ik ben benieuwd naar de veranderingen en verbeteringen .
                          Good work David 8)

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Het onderwerp ‘Toekomstige downtime Porscheforum.be’ is gesloten voor nieuwe reacties.