Toerental

• Maker
    Discussie
  • Hallo, op hoeveel toeren regelt men de leegloop van een 3.2 liter motor ? en waar kan ik dat bijregelen ? mvg Dany

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • [quote=”cabrio wim”:wri0dfo1]Oke, klopt ➡ maar waarom zit er dan links onder de gaskabel een stelschroef bij de aanslag, daar kun je de fijn afstelling doen, en heeft echt niks met CO te maken, die zit op een andere plaats.[/quote]

das een schroef die van de fabriek af goed staat
      daar hoeft niks bijgesteld te worden

motronic regelt zichzelf
      als ie dat niet juist doet dan heb je ofwel een vacuum lek,
      ofwel een defect in je motronic systeem , meestal de idle stabilizer

vacuum lek is het meest voorkomende, ongemeterde lucht die in het systeem zit, in het inlaat traject na de lucht meter.

en als je zit te prutsen aan eender wat, zolang de stationar regel klep actief is, zit je toch maar tegen het systeem in te werken, want terwijl jij zit te prutsen, probeert motronic het ongedaan te maken…

staat in de boeken hoe het moet, en die schroef aan de gasklep , valt daar niet onder…

voor je ook maar iets doet, moet die stationair klep uit de loop worden gehaald, dan pas kun je vacuum lekken opsporen, en das wel de eerste stap alvoorens je ook maar iets anders doet.

en CO afregelen, das pas veeeeeel later, altijd eerst vacuum lekken opsporen…

Wim

Oke, klopt ➡ maar waarom zit er dan links onder de gaskabel een stelschroef bij de aanslag, daar kun je de fijn afstelling doen, en heeft echt niks met CO te maken, die zit op een andere plaats.

een 3.2 is zelf regelend.

Wim

Volgens Porsche tussen de 800 en 850 t/m. Ik heb mijne zelf op 800 staan, loopt dan het mooist.

volgens mij rond de 900, maar ik zou het gewoon op het gehoor en gevoel doen, wanneer ie het lekkerste loopt. (en dan bedoel ik niet 6000 toeren met het gas er vol op 😆 😉 )

o.k. , en kan je me ook zeggen op hoeveel toeren dat is ?

Wim

Leegloop is dat stationair toerental ❗ ➡ als dat zo is met het schroefje onder het gasmechanisme.

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.