Toerental bij schakelen

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Toerental bij schakelen

• Maker
    Discussie
  • Hallo iedereen, na wat zitten surfen ben ik hier terechtgekomen en zit toch met een vraagje. Heb een 911 3.2 van ’86. Bij het optrekken zakt het toerntal niet als ik schakel en dit tussen 1 en 2 en tussen 2 en 3 de rest van het schakelen verloopt normaal. het gebeurd ook regelmatig bij stilstand of traag rijden als ik eens kort op de gas druk dat het toerental op 2 a 3000 tr/min blijft hangen, waardoor het opeens lijkt of ik rondrijd als een oude knar van een jaar of tachtig :driver: . Kent iemand hier de oorzaak van??? Wens toch te vermelden dat ik reeds gekeken heb of er nergens een matje gekneld zit 😀

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • Thx voor de tips,
      Zodra de agenda het toelaat zal ik er eens
      werk van maken

Welkom hier ,en in je voorstelling mag je ons steeds blij maken met eeen foto van je geliefde Porsche. 😉
        Funny

Hallo Sniper!

Welkom op het forum!
          Idd best eventjes voorstellen 💡

I.v.m. het toerental: Het zou ook kunnen dat de gaskabel achteraan (onderaan, kort bij de motor al) een beetje klemt, ik heb dit ooit ook eens voorgehad en dan zakte het toerental uiteraard ook niet mooi meer terug. Even paar keer de gaspedaal bewegen en ‘t was evenwel weer in orde. Is niet moeilijk/duur om op te lossen hoor.
          Hopelijk is het dus iets dergelijk kleins 😉

Wim

Welkom sniper op het forum, en ga je 2 dingen vertellen. 😉

1 Stel je even netjes voor op het forum in draadje voorstellen, zodat we wat meer van je Porsche passie en jou weten.

2 Ik denk dat je dan eerst even moet checken of de idle speed controle goed contact maakt en/of deze goed afgesteld staat, of kapot is.
            Kunnen meerdere oorzaken aan de hand zijn, maar dit is eerst voor komende.

Hier onder link van werkplaats handboek, mocht je dit nog niet hebben, even down loaden, en daar staat veel info in, en hoe te werk te gaan.

http://www.renntech.info/extra_info_pages.php?pages_id=48

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.