toerental valt weg

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 928 toerental valt weg

  • Maker
    Discussie
  • Best,

    Heb mijn versnellings bak vervangen.
    Nu hij schakelt goed ,geen probleem er mee,maar wat mij opvalt is nu in eerste en tweede,als ik in toeren gaan tot 4000 toeren der boven valt mijn toeren teller naar nul ,en mijn vermogen is ook weg en als ik de gas los en weer normaal gas geef ,trekt de wagen weer,zolang ik niet over 4000 toeren ga.
    In drie of vier heb ik het niet,kan dat zijn dat mijn koppeling moet vervangen worden,sta nog op mijn toe doe lijst.
    Het is 928 s van bouwjaar 1982.

    Alvast bedankt.

    Groeten Mike.

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • 123

      Sommige pompen kunnen lawaaierig zijn… Maar hoor je dat al rijden, met draaiende motor?? Dat lijkt me sterk.

        Hoi,

        Heb nu mijn benzine pomp vervangen en benzine filter ook vervangen ,en probleem lijkt opgelost te zijn.
        Zou het kunnen dat hij niet genoeg benzine kreeg als ik op zijn staart duwde en daar mee het toeretal wegvalt,blijkt nu in orde .
        Heb juist nu nog een vraagje,is het normaal dat ik mijn benzine pomp zo hoort zoomen.
        Vroeger hoorde ik het niet,misschien al versleten.

        Groeten Mike.

        123

          minimaal 3

            let maar op, als hij begint te hijgen aan de telefoon word het snel 3 euro per minuut…:up: :happydance:

              Hoi,

              Das toch grapje die 2 euro per minuut.

              Groet mike.

              123

                alles kan maar Telesupport is 2 euro per minuut
                kheb monies nodig met al die trackdays dak gepland heb

                  belt mekaar eens hé mannen… 😆 😆

                  123

                    En toch zal dat nodig zijn als je het op een forum wil zien vorderen.

                      Hoi,

                      Zal het nog eens bekijken ,maar is niet zo simpel om het uit te leggen via tekst ze.

                      Groeten Mike.

                      123

                        Sorry, maar je bent echt niet duidelijk in je omschrijvingen/

                        in je originele post zei je dat 3 en 4 alles goed ging en je daar het probleem niet hebt. in tegenstelling tot 1 en 2 waar je boven de 4000 probleem hebt.
                        Nu zeg je dat je 3 en 4 nog niet boven de 4000 bent geweest.
                        Tja, das dan zinloze informatie.

                        Vervolgens zeg je in je 2e antwoord, in 1 en 2 kan ik rijden tot 4000
                        en valt toenteller naar nul
                        “motor blijft draaien maar geen geluid of iets anders.”

                        je nieuwe antwoord verduidelijkt helemaal niets.

                        Hoe moet ik nu weten wat je motor doet in 1e en 2e, als je aan 4000 door duwt???

                        Heb je ook maar enig idee of hij effectief meer dan 4000 toeren kan maken in versnelling? of hangt je motor op 4000 en gaat hij niet verder?
                        Als hij in neutraal 7000 kan , dan is het al geen ontstekings probleem

                        en dus die 3 en 4 en 5 maken wel een verschil , als je het probleem daar niet hebt kan het bak related zijn.
                        Dus je zal het toch echt eens moeten testen, 5e is lastig, maar in 3e moet je toch eens wat toeren kunnen maken 4000 toeren wat is dat 75 per uur of zo?
                        4e bij 4000 iets van een 110-120??

                        Als je het in 3 en 4 ook hebt, en neutraal niet.. Dan is het vermoedelijk iets met je injectie.. Om vollast toeren te maken hebt je genoeg benzine injectie nodig. zonder last toeren maken kun je ook wel met onvoldoende injectie..

                          Hoi,

                          Op de eerste vraag ,1 en 2 kan ik rijden tot 4000 toeren ,en er over valt mijn toeren telller naar nul.

                          Op de tweede vraag,moter blijft draaien en geen geluid of iets anders.

                          Op de derde vraag, in neutraal kan ik gerust tot 7000 toeren gaan,en 3 en4 versnelling heb ik nog niet echt gedaan boven de 4 000 toeren ,maar heb de indruk dat ik daar geen problemen heb,moet ik nog eens uit testen.
                          En weet dat mijn koppeling moet vervangen.
                          En de bak komt van garage de loods in nederland.
                          Maar ik dacht dat hij mij gezegd had dat het andere tijpe bak was,was het nu GTS ik weet het niet meer.

                          Groeten Mike.

                          123

                            Dus in 1E en 2e kun je rijden, tot 4000
                            dan is je vermogen weg en toerenteller naar 0?

                            Maar blijft je motor dan wel draaien rond de 4000 of valt hij uit?
                            maakt er dan iets geluid?
                            bak?
                            motor?
                            sputteren?
                            blaffen in de uitlaat?

                            en in 3 4 kun je wel over de 4000 toeren, en trekt hij wel goed door?
                            En je toerenteller toont ook meer dan 4000 toeren??
                            Wat in neutraal??

                            en als je motor wel trekt in 3 en 4 wat met je 5e versnelling?

                            je koppeling kun je in 2e testen vanuit stil stand, als je in 2e kan optrekken vanuit stil stand is je koppeling goed.
                            versleten koppeling zou je motor niet belemmeren van meer toeren te maken , in tegendeel toeren maken maar niet vooruit gaan.

                            Van waar komt die versnellingsbak?

                          12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.