Toerental vrijloop 911 sc

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Toerental vrijloop 911 sc

• Maker
    Discussie

• Hugo Van Hecke
    Deelnemer

Weet er iemand hoeveel het juiste toerental is van een 3.0 liter luchtgekoelde motor éenmaal de automatische choke gestopt is. De mijne schommelt tussen 1000 en 900 toeren. Is dat correct, of mag het wat lager ? Lijkt mij beter tussen 900 en 800 toeren. Die automatische choke heeft het ook nogal op toeren begrepen. Die houdt het graag tussen 2000 en 1500 toeren, tot je een dot gas geeft en dan zakt naar 1000. ‘T is mijn eerste Porsche, en ik heb geen ervaring met die autochoke en de vrijloop van een luchtgekoelde motor.

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
      • laat ons toerental maar de vrije loop gaan, ze kunnen er maar wel bij varen (beurt net xxxx)

yeah wright buddy, zeer lyrisch geschreven…kvoel t zuivere ervaring : you got to be one to know one !!!!

:sarcastisch :happy: :first:
            “Backfiren” is de correcte benaming zeker?

Het zijn zij die van de beschrijving van een ritje met de P iets anders maken die iets te kort komen lijkt mij. 😈

Der zijn der hier bij die dringend een goeie beurt nodig hebben denk ik :happy: :mrgreen:

Zo zou je t ook kunnen zien. Al hijgend anticipeert ze op wat gaat komen. En vanaf ze heet genoeg staat laat je ze krijsen van plezier. 🙂 :mrgreen:

Klinkt bekend in de oren : fractie van seconde metaalachtige start van startmotor, zes cilinders beginnen te zingen : hoog laag, hoog laag, maar t koortje stabiliseert vrij vlug en eens warm +/- 900tr/min. K vind de mijne e fel viswijf…of toch ni : een bloedgeile minnares ! Aaarrrrgh

Wim

[quote=”911_NL” post=91461]’t zogenaamde “zagen”

De oudjes zijn daar wat gevoeliger voor ;)[/quote]

Inderdaad Olaf, de oudjes zagen wat meer. :happy: 😉

Als mijn SC warm is blijft ie constant op een 900 rpm. Als ie koud staat zaagt ie als een viswijf (tot 2000rpm). :mrgreen:

De mijne draaide +- 800 toeren als hij warm was .

‘t zogenaamde “zagen” hoort MI niet – maar kom je wel vaak tegen.

De oudjes zijn daar wat gevoeliger voor 😉

Heb dezelfde ervaring met mijn SC.
                              Dus ofwel sufferen ze beiden van dezelfde problemen, ofwel is dat “normaal” gedrag 😉
                              Ik denk het 2e :engeltje:

Koud doet ie altijd wat ie wil, 1500 of 2200 toeren is normaal, moet even zoeken naar adem he. Warm loopt de mijne 750 tot 800 toeren.

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.