- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 7 maanden geleden door .
-
Discussie
-
25 april 2009 om 03:48
Even een tip misschien…
Mijn P-tje had last van te snel ingrijpende (en nogal erg ingrijpende 😮 ) toerenalbeperking. Zat nochtans een nieuwe rotor in de stroomverdeler. Toch maar vervangen, met als resultaat, alles weer zoals het hoort te zijn. De oude hield het voor bekeken op 5200 rpm, ook al staat er 6500 op.
Techniek… ach, er kan altijd wat haperen.
Hoe dit ding werkt?
eigenlijk best simpel, de rotor geeft stroom aan de “delcokop”, hoe sneller het motortoerental, hoe sneller ie draait. Er zit een mechanische kortsluiting op, wanneer de rotor te snel draaien zou, dan kan het veertje (mechanisch contact) de boel niet meer kortbij houden, door de sterke centrifugaalkrachten, en dan wordt de stroom (nogal) abrupt onderbroken. Gevolg, de motor houdt bruusk in, en als je blijft gas geven, dan krijg je lekkere knallen in je uitlaat, het bewijs dat het niet de brandstof is die werd afgesloten, maar de ontsteking. 😛
Oh ja, als je een rotorkop vervangt, even een drupje olie op het smeerviltje doppen.
Misschien dat iemand wat met deze info is.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.