toerenteller

• Maker
    Discussie
  • hallo,
    ik heb me zopas een porsche911s van1977 aangeschaft,enig probleem is dat de toerenteller niet werkt ,nu is mijn vraag hoe je die dingen uitbouwt en wat de eventuele (gekende)oorzaak kan zijn
    en nog een tweede vraagje:bestaat er iets op de markt om een 915versnellingsbak soepeler te laten werken,ik heb de kabel al iets bijgeregeld maar stel vast dat hij nog kraakt bij het verleggen van eerste naar tweede ,zeker als het rap moet gaan
    anders is het een juweeltje

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
    • bedankt voor de goede raad ,ik denk dat ik m’n 911 zaterdag eens een grondige onderhoudsbeurt ga geven en alles nog eens goed bekijken
      groeten

Wim

Alle klokken van Porsche kun je zo uit het dashboard nemen, lukt dit niet, dan met een niet scherp voorwerp een beetje mee helpen. Niet werken toerenteller kan meerdere oorzaken hebben.
        Kraken van een naar tweede versnelling kan duiden op een kapotte of versleten synchroon ring.
        Kan ook zijn dat de olie ververst moet worden vanwege viscositeit (915 bak om de 20000km)
        Probeer dan in dit geval eens Swepco olie, je wilt niet weten wat dit voor een 915 bak doet.
        Kijk tevens ook even achter de stoelen (onder deksel met 4 schroeven) of je geen speling hebt op het kruis stuk van schakels.

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.