Toerenteller – Oliedrukmeter

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 924 Toerenteller – Oliedrukmeter

  • Maker
    Discussie
  • Beste,

    Nu mijn motor goed draait, heb ik een ander probleem dat zich stelt :

    De toerenteller van mijn 924 werkt niet , heeft iemand suggesties hoe ik de oorzaak kan vinden ?
    (Ps: Ik dacht te weten dat er een kabeltje naar de versnellingsbak gaat maar bij mijne 924 staat er een race-versnellingsbak onder – 1ste naar achter – Is het mogelijk dat er op dit type versnellingsbak geen connectie mogelijk is ?)

    Anderzijds is er de oliedrukmeter : de wijzer gaat volledig naar rechts op het moment dat ik het contact opzet.
    Ook wanneer de motor draait blijft deze meter uiterst rechts staan.

    Mvg, Guy

    Foto’s van mijn 924 van 1978 :
    Achterkant : http://www.mmriders.be/displayimage.php … 125&pos=26
    Interieur : http://www.mmriders.be/displayimage.php … 125&pos=27
    Zijkant : http://www.mmriders.be/displayimage.php … 125&pos=28

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • Hallo,

      Het probleem toerenteller is gevonden, er zijn drie draden
      bruin > massa , groen > van bobijn , zwart > +12v
      Alle draden zijn Ok en geven stroom ( behalve de massa natuurlijk )

      Het probleem ligt dus aan de toerenteller zelf , ik heb hem opengemaakt maar je kan daar weinig aan doen ( teveel weerstandjes en diodes , enz )

      Ik zal dus maar op zoek gaan naar een tweedehands toerenteller.

      Mvg Guy

        toerenteller 924 is electronisch, werkt ofwel van de bobine(1e paar modeljaren), of van de ontstekingsdoos die de bobine aanstuurt.

        je moet het eletrisch plan voor een 924 van jouw bouwjaar eens napluizen en dan de draad zoeken, en andere trekken… beetje zoekwerk maar niet al te moeilijk…

        de olie druk sensor, die zit ergens onder de olie filter als ik me goed herinner… maar het is niet noodzakelijk de zender die kapot is, kan evengoed een bedradings probleem zijn, kortsluiting of zo…

        Wim

          Guy, ik ken de 924 natuurlijk niet zo goed als de 911, maar werkt bij jou de toerenteller niet via de bobine, zo nee kun je hem zo laten werken door inderdaad een nieuw draadje te trekken. Zorg dan wel dat je de stroomschema’s bij de hand hebt.

          Oliesensor bij de 924 weet ik niet te zitten, maar is meestal een in het blok gedraaid tonnetje met een of twee draadjes / stekkertjes erop.

            Hé Wim,

            Bedankt dat je me nog eens wilt helpen bij het zoeken naar een oplossing.

            Voor de toerenteller : bedoel je dat ik extra bedrading moet leggen naar de bobijn ?

            Voor de oliedrukmeter : waar vind ik die ergens op de motor

            Mvg , Guy

            Wim

              Kun je de toerenteller niet laten werken via de bobine.
              En denk dat je bij de oliedrukmeter de sensor kapot is, kan misschien ook nog een massa probleem zijn.

            5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.