Toerenteller werkt niet meer.

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 Toerenteller werkt niet meer.

• Maker
    Discussie
  • Sinds ik mijn 964 heb valt soms de toerenteller weg. Als ik em terug start werkt hij weer.
    Sinds gistere doet hij totaal niets meer.

Zijn er mensen die dit ook voorgehad hebben? Is het te herstellen? Of gewoon vuilbak? 🙁
    Een nieuwe is niet zo goedkoop blijkbaar.

MvG
    Glenn

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • Jan Van Gorp heb ik al gecontacteerd, heeft men kilometer- en dagteller ook gefixed.
      Had er echter niet bij stilgestaan dat het probleem elektrisch kon zijn.

IK ga er is achter zoeken, ik heb het gevoel dat de workshopmanual die ik van Gette gekregen heb, zeker van pas gaat komen.
      Miss iemand die me al in de goede richting kan duuwen waar ik juist moet gaan kijken. Veel ken ik er niet van, maar ik leer graag bij.

G.

Kon het niet beter zeggen dan hierboven reeds gedaan is 😉

in de vuilbak kieperen is pas de honderdeneerste optie. meestal ligt het aan de bekabeling met op stip de massa/aarding. eerst deze checken en de pulsdraad die vanuit de ontsteking vertrekt. nog een optie is even de cluster verwisselen met een andere 964/993 eigenaar. dan weet je meteen of het aan het toestel ofwel de bedrading ligt. wel een donor kiezen die net als jij geen/wel een OBC heeft zodat de connectoren plug&play passen.
          als het toestel ziekjes is, dan is Jan Van Gorp uit Geel/Bel een aan te raden dokter voor deze instrumenten. met de zoekfunktie vind je zeker z’n contactgegevens hier op PFB.

veel plezier en succes met het klussen :salut:

Had dit ook voor op mijn 3,2 van ’89 , het was de kabel van de sensor op de versnellingsbak die stuk was
            🙁 moet mij verbeteren , het was mijn kilometerteller

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.