Tom Cayman GTS 981

Home Forum Stel jezelf even voor ! Tom Cayman GTS 981

• Maker
    Discussie
  • Hi allemaal,

Zal me ook even voorstellen.
    Ik ben Tom, net 32 geworden en heb een aantal weken geleden mijn 1e Porsche gekocht.
    Het is een witte Cayman GTS 981 geworden met de carbon kuipstoelen.

Na een clio 3 RS en clio 3 RS Turbo gehad te hebben voor trackdays was het tijd voor wat nieuws waar ik ook mee over de baan kan.
    Heb lang gezocht naar een geschikte S of GTS en het is dus de laatste geworden.

De enige mods zijn andere remvloeistof en Endless MA045B remblokken.
    Er wordt ook wat geëxperimenteerd met semi slicks.

Hope to see you guys at the track!

Attachments:
    • IMG_1321-2.JPG
15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
    • Vanaf 11u tot …
      Er is een apart topic van hier op het forum, en het staat ook bij de evenementen nu.

Het was wel ok.
        AD08R vooraan, oude (2002) Potenza’s achteraan.
        1:54:xx met passagier, redelijk wat verkeer en 2 keer gas lossen aan de gekende punten.

Hoe laat is dat zondag?
        Ik wil wel proberen, maar kan niets beloven…

@TVDD : Hoe was’t op Zolder ? Had gepland om te komen kijken, maar helaas geen tijd gehad …

Edit: Je komt toch naar de cars & coffee zondag in The Wheels op circuit Zolder ? Ghost komt normaal gezien ook, ook een ancien van Skylimit. Rollie is er uiteraard, heeft ook zijn sporen al verdiend op trackdays. Lijkt me wel leuk om er een trackdayer extra bij te hebben !

Mooie Cayman !

Kwestie van de ronde tijden, we moeten de lat hoog leggen, niet waar?

Ivm treadware, 60 en 180 is idd wel een groot verschil.
              Ik lees ook hoe vaker hoe meer dat de trofeo’s best wel wat camber nodig hebben, waar de Cup 2’s heb prima doen met een OEM uitlijning.
              Daar gaan de twijfels dus weer.

Eerst woensdag een zien hoe het met de AD08R gaat.

Ik rij van 16 tot 17h.

Er zijn idd 2 metingen, maar indien je met 2 of meer wagens de meting passeert is ze ongeldig en moet je dus ook niet inhouden.

Ik denk dat ik het verder even ga proberen met bochten over de uitlaat te schuiven die ik omhoog of omlaag kan draaien.

Welkom op het Porsche forum Tom. :drink:
                Persoonlijk verkies ik de Michelins Sport Cup 2 heb ook al de Trofeo R gehad. ( voor track days )
                Juist nieuw rubber gelegd Michelin PS4S ong. 1000km mee gereden nu en voelt goed aan. :up:

Ja, ik heb gezien dat er woensdagavond nog plaats is in de sessies. Maarja, skilimit Zolder @ 95 dB dat gaat niet lukken. Enige wat je kan doen is elke keer inhouden, maar dat word je heel snel beu denk ik. En vermits de meting zowel links als rechts van de baan gebeurt is een directionele uitlaatextensie ook geen oplossing. Misschien bestaat er zoiets als een insert / db killer zoals op de moto ?

1:50 zolder en 2:50 spa zijn al vlotte ambities, geen beginner tijden 🙂

Trofeo R is momenteel de referentie als straatsemi voor pure droogweer performance denk ik, maar heb ze zelf nooit gebruikt dus kan er eigenlijk niet van meespreken. Ben zelf eerder een Michelin fan. En trofeo R op natte baan ? En met een treadwear rating van 60 kan je vermoeden dat ze niet lang zullen meegaan. Ter vergelijk, een SportCup 2 zit aan 180, die gaan dus in principe 3 keer zo lang mee.

De nieuwe generatie Corsas zijn naar het schijnt ook niet slecht. Is volgens mij de standaard band op de carrera gts, waarmee een ringtijd van 7:18 is neergekwakt. En de nieuwe Michelin PS4S zou ook een flinke stap vooruit zijn tov de Pilot Sport.

Afin, hou ons op de hoogte van uw track exploten. Ik volg met interesse !

Hoe laat rij je woensdag ?

Bedankt allemaal,

Ik ga dit jaar zeker nog op circuit.
                    Deze woensdag nog een uurtje zolder

25 oktober nog een VM Spa
                    Dan 10 november nog een dag Spa

Ook nog een Skylimit SuperSunday meepikken en dan dan het er ver opzitten.

Voorlopig staat ie voor circuit op 18″ Michelin Pilot Sport voor en Potenza achter, maar dat zijn al best oude banden (DOT 2002 😆 )
                    Vooral de voorbanden kunnen op een droog zolder niet mee met de remblokken.
                    Ik ga even experimenteren met een gebruikt setje AD08R om te zien wat dat geeft.
                    Moet de auto ook nog leren kennen.
                    2 weken geleden even Zolder gedaan met een 1:58:xx als resultaat, maar na 20 minuten al naar huis wegens te luid (99.8dB, dus daar mot ook nog iets op gevonden worden).
                    Ik zou toch rond de 1:50 willen geraken.
                    En 2:50 op Spa.

Op zich gaat de voorkeur uit naar Pirelli Trofeo R, maar ik denk ze pas begin volgend jaar aan te schaffen.
                    Ze nu al kopen om 1 run te doen en dan 3-4-5 maanden in de kast leggen, daar gaan ze niet beter van worden.
                    Ik heb een test gelezen waarin een Megane RS Trophy zowel de gewone Pzero als de Trofeo R rondjes draaide op een bochtig circuit van 1,6 of 1,9 km en de trofeo’s waren 3 volle seconden sneller. Dus als dat waar is, dat zou helemaal top zijn.

Michelin cup 2 is niet beschikbaar in de maten die ik nodig heb (235/40 en 265/40/18)

[hide]Welkom. Mooi masjien. Ga je dit jaar nog op circuit ? Sportcup2 of Trofeo R ? [/hide]

Welkom Tom en proficiat met de mooie bolide….drive safe

Welkom Tom, mooie GTS :up:

Welkom :up:

XXX

Welkom Tom, mooie GTS :up:

Welkom! Ik weet perfect waar je de auto gekocht hebt! Het was een koopje, als je er niet om geeft dat de auto geen PCM heeft…

Welkom Tom!

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.