Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › Tom Tom One XLT europe
- Dit onderwerp bevat 15 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 17 jaren, 2 maanden geleden door 4s.
-
MakerDiscussie
-
6 november 2007 om 13:27
Hoi Forummers,
ik werk met een Tom Tom One XLT europe en ik vroeg me af of er hier op het forum ook mensen zijn die daar redelijk wat van afkennen om hem aan te passen, maar dan andere aanpassingen dan de standaard spullen die je met tom tom home kan doen 😈
Je weet wel free poi downloads, andere icoontjes , stemmen enz…
iemand ?
-
MakerDiscussie
-
Afhankelijk van de wagen kan het inderdaad met je voorruit te maken hebben, een goede ontvangst is belangrijk zeker voor TMC.
Tom Tom verkoopt daarom externe antennes om dit probleem op te lossen. In hun kleine lettertjes staat het ook vermeld dat ze geen ontvangst kunnen garanderen zonder Antenne.
Heb destijds een TOM TOM gekocht voor mijn kinderen en die wordt lustig uitgewisseld soms ook aan vrienden.
Daarom weet ik ondertussen dat het met sommige wagens perfect werkt en andere dan weer problemen geeft. Een antenne is dan weer omslachtig maar het werkt dan wel perfect.
[quote=”mcklusky”:3u1dkt4s]ik heb mijn toestel als pakket gekocht, tomtom one XL europa 3rd generation met tmc antenne, zoals gezegd in NL werkt het echt perfect in belgie niet, welk station gebruiken jullie dan als tmc feed ?
zou het met mijn voorruit te maken kunnen hebben ?
Mijn baas zijne garmin werkt helemaal niet achter mijn voorruit, die vind geen enkele satteliet…[/quote]ik heb mijn toestel als pakket gekocht, tomtom one XL europa 3rd generation met tmc antenne, zoals gezegd in NL werkt het echt perfect in belgie niet, welk station gebruiken jullie dan als tmc feed ?
als ik hem op auto instel blijft hij maar zoeken bij mij….
stel ik hem op radio 2 in dan werkt hij af en toe…. meestal als ik al aan het bumperen ben….
🙁zou het met mijn voorruit te maken kunnen hebben ?
Mijn baas zijne garmin werkt helemaal niet achter mijn voorruit, die vind geen enkele satteliet…Inderdaad, ik kan ook alleen maar bevestigen dat TMC perfect werkt in België.
Uiteraard moet je toestel deze service wel ondersteunen.
Het aktuele PCM systeem van Porsche ondersteund dit perfect.
Wat betreft bij Tom Tom wordt TMC bij alle recente modellen ondersteund.
TMC die bijna nooit werkt in Belgie ?
daar kan ik helaas niet over meespreken: zowel op mijn Garmin Nuvi 760 als ook op de Pioneer AVIC-HD3 werkt die perfect. Onlangs was er die megafile n.a.v brandende vrachtwagen in Brecht, toch ben ik dankzij TMc in 1 uur van Zandhoven naar Burcht EN terug gereden. Nooit meer dan 500m. file gestaan terwijl de radio zei dat de ganse ring een parkeerplaats was. Ik zag steeds op mijn scherm een paar km vantevoren de file staan en kon dus op tijd van de ring en op de singel rijden.
PS: ivm die korte route kiezen: een klant van ons stond zo eens met camion + remorque op de markt in Turnhout vast omdat zijn domdom nog in stand voetganger stond …… pijnlijk !!
Radio 2 zend af en toe (als ze goesting hebben) eens een tmc bericht…
ik heb nog nie meer de goesting om dat antenneke hier in ons apenlandje uit te halen… laat ons maar wat aanschuiven… 👿[quote=”mcklusky”:2xm934rg]Lol dat ken ik Ferdy, ik heb hetzelfde meegemaakt met mijne pda…
Mijn antenneke heeft als nummer 4V00.013
de firmware is 7.131
vandaag ben ik in Nederland aan het rondrijden geweest en guess what !? daar werkte de TMC perfect, ik rijd vervolgens terug belgie in en … je raad het al, constant aan het zoeken naar een signaal en constant de file in…[/quote]
is het niet zo dat er iemand een TMC-signaal moet zenden voor je TT er iets kan mee aanvangen en dat in Belgie niemand zich geroepen voelt om dit te doen?
Lol dat ken ik Ferdy, ik heb hetzelfde meegemaakt met mijne pda…
Mijn antenneke heeft als nummer 4V00.013
de firmware is 7.131
vandaag ben ik in Nederland aan het rondrijden geweest en guess what !? daar werkte de TMC perfect, ik rijd vervolgens terug belgie in en … je raad het al, constant aan het zoeken naar een signaal en constant de file in…
Zwijg mij van TOMTOM, onlangs leen ik mijn PDA met tomtom 6.1 uit aan mijn dochter om van Perk naar Herent te gaan, spijtig genoeg had ik hem op KORTSTE route ingesteld I.P.V. SNELSTE route, resultaat :
Zij is ergens vastgelopen op een verlaten veldweg , in the middle of nowhere, met haar Smart for four en dit heeft mij een slordige € 2300 gekost voor het vervangen van de stukregeden versnellingsbak !!
Dank U TOMMEKE !!!!!!
Maar wees gerust, de prijzen dalen serieus en zeer binnenkort zijn zij gratis te vinden in een tonnetje DASH en gedaan met de TOMTOM glorietijden
Yvan
Voor de TMC antenne moet ge eens op de fiche kijken. De nummer erop moet eindigen op 013 anders is het een “slechtere” TMC-antenne. Is ook op te lossen met de laatste firmware 7.160 op het toestel te plaatsen. Dan zou het normaal goed moeten werken ❓ . Maar firmware uploaden durft wel eens verkeerd gaan en dan blokkeert het toestel.
Service van tomtom is niet echt vrij goed. Heb al eens een nieuw geleverde tomtom verkocht en de klant had die direct aan zijn PC aangesloten. Kreeg de melding verouderde software. Via email had de klant naar tomtom gereageerd en kreeg als antwoord om zijn toestel naar de winkel terug te brengen. Zou zijn aankoopbedrag terugbetaald krijgen 🙄 .
Maar TomTom blijft veruit de meest verkochte GPS. Verhouding bij ons is op 10 stuks 7 tomtoms, 2 garmins en 1 navman.
dat gebruikte ik al Stef, maar dat is helaas té beperkt vind ik, overigens wel goed voor de back ups, ik kocht een one xlt europe met een code om flitslocaties en dergelijke te downloaden nieuw in de winkel… ik geef deze code in op de site en krijg “uw code bestaat niet of is verlopen” ik mail op aanraden van de winkel dus naar Tom Tom met de vraag of ik een nieuwe code kan krijgen en dat ik het factuur desgewenst wil faxen en krijg te horen dat ik voor deze service maar moet betalen zoals iedereen… ik mag dus 2 x betalen voor deze service…
Not dus…een ander probleem, de TMC antenne die erbij zat…
Hij meld zowat 90% van de tijd “geen hindernissen op uw route” terwijl ik steevast de file in rijd… ook dat was dus een overbodige feature waaraan ik beter geen geld had gegeven, hij duid bij mij steeds aan dat hij goede ontvangst heeft en ook regelmatig tmc signalen binnen haalt, nu heb ik op diverse fora al gelezen dat die tmc antennes niet veel waard zijn… ik had beter eerst mijn huiswerk gemaakt voor ik het pakket gekocht had 🙁Dus nu zoek ik naar een goede manier om met “poi edit” flitslocaties gratis te kunnen downloaden op mijn one xlt europe…
Vanavond ga ik eens snuffelen op de eerder aangehaalde links 😆
voor het overzetten van PC naar TOM TOM : TOM TOM HOME heel eenvoudig in gebruik, ook voor backup, …
een aanrader
gewoon op de site te vinden
Eén van de beste sites waar je alles kan terugvinden over de Tom Tom is:
Hier vindt je alles van het toestel zelf maar ook tips van gebruikers, nuttige links en een mooi forum waar je snel antwoord krijgt op alle vragen.
Ook een handige link is:
http://poiplace.oabsoftware.nl/
Hier kan je na een gratis registratie alle flitslocaties, snelheids plaatsen, rode licht camera’s enz. downloaden waarna je ze kan integreren in je Tom Tom. Je kan zelf daarna up-dates uitvoeren als je een camera of flitspaal nog zou ontdekken die er niet instaat.
Het leuke aan de TOM TOM is dat je hem volledig naar je hand kan zetten en indien aangesloten op je PC kan ingrijpen in de software.
Hiervoor heb je dan wel een beetje kennis nodig maar op internet zijn er links te vinden die je daar een handje mee helpen en alle mogelijkheden uitleggen.Het blijft één van de beste uitneembare en gebruiksvriendelijkste navigatiesystemen. Ondertussen wordt de markt overspoeld maar Tom Tom blijft marktleider. Zij werken momenteel aan een systeem dat de omgeving in 3D zal weergeven, wat wil zeggen als je bv. voorbij een kerk, stadion of openbaar gebouw rijdt dan zal je dit gebouw ook zien, dit om de herkenbaarheid sneller weer te geven.
Zij zijn ook bezig met een map share systeem, al bestaand op de nieuwe modellen maar binnenkort beschikbaar voor de oudere modellen dat je niet meer steeds van kaart moet wisselen als je een grens passeerd.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.