tja… past helaas een beetje bij mijn gevoel dat ik al een tijdje heb omtrent Top Gear… 😥 Dit was nu wel een special in het kader van Children’s Relief, de jaarlijkse TV-show van de BBC voor kinderen in nood te steunen, maar ik heb steeds vaker het gevoel dat het bij de wekelijkse Top Gear ook steeds minder nog om wagens gaat… Veel stomme specials waarbij men dan om een of andere reden persé een varende auto moet maken, of een raketauto, of andere stomme proeven waar we weinig relevants aan hebben… Steeds vaker betrap ik me erop me te zitten ergeren aan het lage gehalte aan auto’s en aanverwante reportages, en steeds liever te kijken naar bvb Fift Gear en dergelijke… waar dan ook nog eens gereden wordt door mensen die ook kunnen rijden (behalve de Stig… maar dat grapje begint ook wel heel erg uitgemolken te worden).
Het lijkt steeds meer op een bende overbetaalde, vrij pretentieuze mannetjes die overal hun persoonlijke mening over willen debiteren, en die zich gewoon voor de rest eens goed willen amuseren, maar zeker niet te veel willen werken op een jaar, gezien het povere aantal afleveringen per seizoen. Het is maar mijn mening… maar ik hoor steeds vaker mensen die er ook zo over denken… Alleen jammer dat wij programma’s als Fifth Gear/Sixt Gear en dergelijke niet rechtstreeks op TV kunnen ontvangen…