Topless topmodel

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Te Koop Topless topmodel

  • Maker
    Discussie
  • Zeldzame 944 TURBO CABRIOLET
    Slechts 525 exemplaren gebouwd.

    Niet te verwarren met de S2. De 944 Turbo Cabriolet was begin jaren ’90 de snelste vierzitscabrio ter wereld.

    Net uit de winterstalling eens warm gereden (startte trouwens direct). Cruiser bij lagere toeren, maar eenmaal de turbo opspringt een volbloed sportwagen. Ik denk niet dat dit exemplaar enige paardjes verloren heeft integendeel ze hebben zich eerder vermenigvuldigd.
    Lijkt mij een pak sneller dan de 993 of 968…. :wtf:

    Nu ja, in 2015 werd de wagen technisch volledig onderhanden genomen (+/- 6k aan facturen) door de vorige eigenaar, in 2016 heb ik de wagen laten herspuiten (originele kleur natuurlijk) en een nieuw kap gegeven. Verder kreeg hij een nieuwe batterij en werden eveneens de remmen aangepakt, mijn specialist heeft ook nog wat aan de turbo’s geprutst en sindsdien is de wagen blijkbaar vree snel. :driver:

    Origineel interieur in quasi nieuwstaat (aifoon foto’s doen het geen recht aan :bounce: )

    IMG_2231.JPG

    IMG_2235.JPG

    IMG_2236.JPG

    IMG_2238.JPG

    IMG_2239.JPG

    IMG_2241.JPG

    vraagprijs verwijderd op vraag verkoper

    De wagen wordt verkocht op D90 velgen in goede staat.
    Als alternatief kan de wagen geleverd worden met deze refurbished OEM cup 1 velgen (+1.500 euro)
    Toolkit, reserve wiel, compressor e.d. het is allemaal aanwezig. Uitzonderlijk heeft deze wagen ook nog zijn originele kapafdekking in zgs.

    PS: voor de mierenneukers dit is geen garage queen, hier mag mee gereden worden. Dus als jullie een showroom model wensen met een boekske, spijtig er zitten alleen een 40-tal facturen bij (sinds 1999 – vanaf 70.000kms, welke de lage kilometerstand onderbouwt).

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
    • Beetje op toeren houden kan helpen.
      In ieder geval ten overvloede te bekijken op de T&C te Sint Job in ‘t Goor op paasmaandag

        Zo een 944 turbo is retesnel. Kan mee met het moderne spul op de AutoBahn aan +200 km/u !

          Ik heb al met verschillende S2 (cabrio) gereden, het is meer dan een belevingsverschil.
          Met de Turbo geen problemen bij lage toeren, daar is ie ook meer dan vinnig genoeg. In de hogere toeren wordt is explosief idd.
          Indien je een S2 vergelijkt met een 220pk, dan kan het verschil idd klein zijn (is ook maar 9pk verschil)
          De 250pk is toch nog een ander paar mouwen (hoewel een 220pk natuurlijk makkelijk wat extra pk te geven is.)

          944 Turbo cabrio is sneller dan de 968 cabrio of coupe, zonder twijfel.

            Ik weet niet hoe goed u s2 gaat maar ….
            mijn 944 turbo t.o.v mijn 968 …
            Was toch wel een verschil (en in het voordeel van de 944 turbo ) :coolness:
            En zeker boven de 150km/h
            (Ja opt gemakske “lage rpm” zal de turbo niet beter rijden )

            Hier nog een oude foto van mijn 944 turbo (bj88)

            IMG_0228.JPG

            En nog wat foto’s van een trouw rit van een mede forummer (meer als 10 jaar geleden 😀 )
            Weet zelfs niet meer wie
            IMG_0456.JPG
            IMG_0457.JPG

              DST,

              De Turbo is de snelste en meest explosieve van de 944.
              Maar de S2 is in de lage toeren sneller (gelijkmatiger optrekken) en wordt telkens bij hogere toeren gepasseerd door de Turbo.
              Finaal scheelt het redelijk weinig op vlak van prestatie. Beleving is anders….

              Qua exclusiviteit ga je wel meer €€ voor je Turbo krijgen. Alhoewel een degelijke S2 cabrio ook al heel wat moeilijker wordt vandaag.
              In elk geval ben ik meer en meer ‘in love’ met dit model.

              Succes ermee!

                Als hij idd mechanisch dik in orde is, dan is dat een eerlijke prijs.

                  Als ik een gele 968 (Cs ?) zie vraag ik me altijd af of het mijn ex is ?

                    Dat is nu de auto die ik bij zou willen hebben
                    Alleen geen €€€’s liggen 🙄 🙄

                    Toffe wagen :lekker:

                    Net zoals de gele 968 … ik hoop deze eens te zien op dinslaken of aquabest ?

                    Ps: je moet de foto eens helemaal rond draaien in je aajphone . Dan staan ze wel goed :up:

                      02/1991

                        Niet te verwarren met de S2. De 944 Turbo Cabriolet was begin jaren ’90 de snelste vierzitscabrio ter wereld.

                        Dus van welk begin jaren ’90 is deze?

                        ASI

                          [quote=”DST” post=249888]Rest van de foto’s komen op hun kop te staan, iemand een idee waarom?[/quote]
                          Camera ondersteboven gehouden???
                          :wtf:

                          :salut:

                          😕

                          👿 😈

                          Mocht je mij nodig hebben, ik ben buiten… … …

                            [quote=”Vincent_991″ post=249927]Ex bamboe decor van op de Liersesteenweg? Mooi! (en ik zaag veel maar vind dat dus echt te duur voor wat het is).
                            Succes met de verkoop ;)[/quote]

                            Neen
                            Best value for money oldie Porsche :up:

                            Ps: bijna 102.000 kms

                              Ex bamboe decor van op de Liersesteenweg? Mooi! (en ik zaag veel maar vind dat dus echt te duur voor wat het is).
                              Succes met de verkoop 😉

                                [quote=”DST” post=249887]… er zitten alleen een 40-tal facturen bij (sinds 1999 – vanaf 70.000kms, welke de lage kilometerstand onderbouwt).[/quote]
                                dus de huidige KM stand is … ?

                                XXX

                                  Mooi, success met de verkoop.

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.