TOSCANE 2016

Home Forum Porsche Uitstappen TOSCANE 2016

• Maker
    Discussie

• XXX
    Deelnemer

Beste Porsche vrienden.

Ik heb het al aan enkelen onder ons laten weten dat ik in 2016 terug een roadtrip plan naar Toscane. Vergelijkbaar aan de rit van dit jaar die jullie hier hebben kunnen volgen.

Wat heb ik in gedachte;
      Heenrit in drie dagen zodat we mooie wegen kunnen kiezen. Zeker Zuffenhausen eens bezoeken, de Stelvio Pass en aansluitend de Gavia Pass staan ook weer op het wenslijstje.
      Doordat we drie dagen heen rijden hoeven we ons niet te haasten en dat is ook de bedoeling van deze uitstap, genieten.

Vandaag heb ik een optie genomen op een domein in Toscane, vlak bij Pietraviva – Bucine, geen hotel maar appartementen, eigenlijk meer authentieke Italiaanse huisjes in een bosrijk en heuvelachtig landschap waar de stilte overheerst (tot wij er zijn natuurlijik). Zwembad aanwezig…

Planning (periode ligt vast):
      Vertrekken zaterdag 28/05 – tripdetails nog te bepalen
      Aankomst Toscane maandag 30/05 verblijfkost 80,- per kamer per nacht (2 personen)
      Avondeten ter plekke (dan moeten we ons niet druk maken over inkopen doen) 28,- pp (ex drank)
      Dinsdag 01/06 – ontbijt aan 10,- pp & lunch 28,- pp (ex drank)
      Woensdag 02/06 – ontbijt aan 10,- pp (ex drank)
      Donderdag 03/06 – ontbijt aan 10,- pp (ex drank) – wijnproeverij 20,-pp
      Vrijdag 04/06 – ontbijt aan 10,- pp (ex drank), afrekenen (gas en opkuis) en de reis terug kan aanvangen.
      De terugrit kan opgevat worden als; vlot naar huis met een overnachting bv in Mulhouse, dan zijn we netjes terug op zaterdag 05/06. Wil je alle tijd nemen, reken dan op zondag thuiskomen.

Tijdens ons verblijf zijn er verschillende rondritten voorzien, wel onder het motto ‘deelnemen mag maar moet niet’, dat is ook het opzet van het geheel. Een trip ‘de kastelenroute van Chianti’, een trip naar de ‘Créte’, Arezzo / Firenze / Sienna liggen niet veraf.
      Indien de dames elders heen wensen, mijn madam is zeer bedreven in het bezoeken van outlet’s… 😮

De locatie in Toscane zijn appartementen voor 2 / 4 of 6 personen.
      Vandaag heb ik plek voor 16 personen, dus 8 wagens, de mijne staat al genoteerd.

Staat u dit aan, noteer u onderaan dit lijstje. Ik verstuur u via een PM de informatie om te boeken.

*** Inschrijven tot 18/12/2015 ***

Deelnemers:
      1. Drip / mss Drip
      2. …
      3. …
      4. …
      5. …
      6. …
      7. …

Foto’s volgen nog 😀

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 263)
    • XXX

Top Walter, dat klein rood Peugeoke op de Stelvio in de verte is wel zalig. 😀

Nog wat plaatjes van de Stelvio

IMGP0012.JPG

IMGP0004.JPG

IMGP0008.JPG

IMGP0011.JPG

IMGP0010.JPG

IMGP0016.JPG

XXX

Of zijn dat Stelvio shots :engeltje:

00_stelvio02.jpg

00_stelvio.jpg

00_stelvio03.jpg

XXX

Lekker is relatief… zijn dat tunnel shots?

00_brasatunnel.jpg

00_gardatunnelgallerij.jpg

00_gardatunnel.jpg

[quote=”Mart” post=236117]

ps. Als ik het allemaal zo is bekijk, dan is die foto censuur ook niet meer wat het geweest is… :drink:[/quote]

De lekkerste foto’s laten ze niet zien :first:

Attachments:
                • 13336041_975072042613220_862070081872817493_n.jpg

Voila. We zijn terug van de Toscane Trip 2016.

Gisterenavond zijn we teruggekeerd na zo’n 3440 km afgelegd te hebben.
                  Spijtig genoeg stond er ons nog een kleine onaangename verrassing te wachten in onze kelder na de overvloedige regenval van de laatste dagen hier in Alken. Gelukkig enkel wat dweilwerk te verrichten en wat kartonnen dozen en klein spul wat verloren is. Er zijn er hier in de buurt die minder geluk hebben …

We blikken nu terug op een toffe forumreis naar Toscane.
                  Alleen maar lof voor reisorganisator Drip om deze mooie trip in elkaar te steken !! :first:
                  Ook dank aan de familie Drip en de reisgenoten en Sensa om er voor ons een onvergetelijke reis van te maken. :respekt:

Wij hebben ons super geamuseerd en we houden hier goede herinneringen aan over.
                  Wat ons betreft smaakt dit naar meer en kijken we alvast uit naar een volgende forumtrip (Schotland 2017 ??).

De weergoden waren ons niet altijd gunstig gezind, doch met zijn allen hebben we er het beste van gemaakt.
                  No regrets.

Ook onze kleine Xander heeft zich de hele 3440km goed geamuseerd en heeft niet 1 keer geklaagd over het krappe zitje in de 996 achteraan. :respekt:
                  Dankzij de reisgenoten hebben wat bagage kunnen verdelen over de wagens en konden we zorgeloos met het dakje open rijden.

De dagen waren goed gevuld en we hebben ons echt niet verveeld.
                  We hebben mooie wegen bereden en mooie zichten gezien.
                  Doch bij het binnenrijden van onze straat kwam de glimlach spontaan op onze gezichten.

Meer moet dat niet zijn.

Nogmaals dank aan Peter, Inge, Timo, Ronny, Ann, Cedric, Roland, Martine, Gert, Annick, Walter, Andrea en Ronnie voor deze mooie vakantie :up:

[quote=”Mart” post=236117]
                    ps. Als ik het allemaal zo is bekijk, dan is die foto censuur ook niet meer wat het geweest is… :drink:[/quote]

Ik dacht ook meer aan foto’s met mooie welvingen (en dan niet van de Boxster) 😀 😀 😀

Gaat de reisleider nog een keertje terugkeren of trekt um bij Sensa in? :mrgreen:

ps. Als ik het allemaal zo is bekijk, dan is die foto censuur ook niet meer wat het geweest is… :drink:

Ik heb er nog een paar maar twijfel nog voor publicatie…. :think: :think:

Beetje bekomen na weer een vermoeiende dag in het zwembad. Stilte voor de storm echter…..

Zwembad1.jpg
                        Niet veel later ontaardt er heus gevecht op leven en dood met in de hoofdrol de vliegende salami. Na verloop van tijd werd die herleid naar meerdere stukken….

The Good!
                        ploeg1.jpg

The Bad!

ploeg2.jpg

XXX

Top pics :up:

A car with a view. Cabrio rijden in een Porsche en dan dit uitzicht hebben….

Carwithaview.jpg

Vanop het Griezelterras aan het Gardameer
                            Garda1.jpg

Garda2.jpg

De Stelvio
                            Stelvio.jpg

Stelvio2.jpg

Porsches gaan perfect samen met de natuur! 🙂
                            Porschesgespot.jpg

No words
                              Onze reisleider bij het vertrek
                              Hetvertrekdrip.jpg
                              De talkie walkies of was het walkie talkies? In ieder geval hadden we een buitenaards wezen mee. 🙂
                              vertrekdetalkiewalkies.jpg
                              De “onbekende” pisser 🙂
                              Depisser.jpg
                              Het “slaatje” in Ehrwald met Drip & Drup
                              dripendrup.jpg

XXX

Ik moet HarleyG gelijk geven, het is veel op een korte termijn.
                                Al doende leert men hé, de eerste dag kmters malen, ok, maar de dagen daarop moet er meer spreiding voorzien worden.
                                Het agenda zat zo vol dat we niet veel tijd over hadden om te rusten, en dat merk je na 6 dagen, e snee is er af dan.

Neemt niet weg dat mijn P nog steeds eenzaam de zon hier ziet ondergaan :engeltje:

01goodnight.jpg

Ik heb dit al gezegd: echte alpencols met haarspeldbochten vind ik niks aan. Golvend heen en weer en op en neer, dat is je ware! :driver:

Yep. Ik denk dat je de 981 op dat vlak kan vergelijken met de 981 en de 718 is beduidend stiller dan de 987. Heb natuurlijk geen 200 met de 718 gereden maar je voelt dit en hoort dit. Er zit trouwens een duidelijk visueel verschil in het dak van de 987 en 981. De 987 vind ik echt niet mooi met gesloten kap omdat die achteraan nogal stijl afloopt. Bij de 986 en 981/718 loopt dit schuiner en mooier.
                                    Vanmorgen ook nogeens effe de 200+ opgezocht maar het is aangenamer rijden tussen de 150-180km/h.
                                    Anyway, een Boxster is gemaakt om open te cruisen op glooiende bergwegen en dat doet die dan ook perfect! 🙂

Terug on topic: Toscane is wel ver rijden en eerlijk gezegd heb ik het meer voor de Alpen. Eifel en Mosel lijken me ook de moeite voor in de toekomst en eigenlijk ideaal voor een weekend.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 263)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.