TOSCANE 2016

Home Forum Porsche Uitstappen TOSCANE 2016

• Maker
    Discussie

• XXX

Beste Porsche vrienden.

Ik heb het al aan enkelen onder ons laten weten dat ik in 2016 terug een roadtrip plan naar Toscane. Vergelijkbaar aan de rit van dit jaar die jullie hier hebben kunnen volgen.

Wat heb ik in gedachte;
      Heenrit in drie dagen zodat we mooie wegen kunnen kiezen. Zeker Zuffenhausen eens bezoeken, de Stelvio Pass en aansluitend de Gavia Pass staan ook weer op het wenslijstje.
      Doordat we drie dagen heen rijden hoeven we ons niet te haasten en dat is ook de bedoeling van deze uitstap, genieten.

Vandaag heb ik een optie genomen op een domein in Toscane, vlak bij Pietraviva – Bucine, geen hotel maar appartementen, eigenlijk meer authentieke Italiaanse huisjes in een bosrijk en heuvelachtig landschap waar de stilte overheerst (tot wij er zijn natuurlijik). Zwembad aanwezig…

Planning (periode ligt vast):
      Vertrekken zaterdag 28/05 – tripdetails nog te bepalen
      Aankomst Toscane maandag 30/05 verblijfkost 80,- per kamer per nacht (2 personen)
      Avondeten ter plekke (dan moeten we ons niet druk maken over inkopen doen) 28,- pp (ex drank)
      Dinsdag 01/06 – ontbijt aan 10,- pp & lunch 28,- pp (ex drank)
      Woensdag 02/06 – ontbijt aan 10,- pp (ex drank)
      Donderdag 03/06 – ontbijt aan 10,- pp (ex drank) – wijnproeverij 20,-pp
      Vrijdag 04/06 – ontbijt aan 10,- pp (ex drank), afrekenen (gas en opkuis) en de reis terug kan aanvangen.
      De terugrit kan opgevat worden als; vlot naar huis met een overnachting bv in Mulhouse, dan zijn we netjes terug op zaterdag 05/06. Wil je alle tijd nemen, reken dan op zondag thuiskomen.

Tijdens ons verblijf zijn er verschillende rondritten voorzien, wel onder het motto ‘deelnemen mag maar moet niet’, dat is ook het opzet van het geheel. Een trip ‘de kastelenroute van Chianti’, een trip naar de ‘Créte’, Arezzo / Firenze / Sienna liggen niet veraf.
      Indien de dames elders heen wensen, mijn madam is zeer bedreven in het bezoeken van outlet’s… 😮

De locatie in Toscane zijn appartementen voor 2 / 4 of 6 personen.
      Vandaag heb ik plek voor 16 personen, dus 8 wagens, de mijne staat al genoteerd.

Staat u dit aan, noteer u onderaan dit lijstje. Ik verstuur u via een PM de informatie om te boeken.

*** Inschrijven tot 18/12/2015 ***

Deelnemers:
      1. Drip / mss Drip
      2. …
      3. …
      4. …
      5. …
      6. …
      7. …

Foto’s volgen nog 😀

15 reacties aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 263)
    • XXX

Morgen extra informatie voor de delnemers 😀

Vastleggen van de route, meer bepaald hoe we Italië binnen rijden en welke passen we gaan nemen
        .
        Museum bepalen, denk al eens na over de keuze:
        optie A: Lamborghini en fabrieksbezoek
        optie B: Ferrari, F1 of Enzo Museum gecombineerd met 15 min on track met de Porsche

Zie jullie morgen wel :salut:

Hotelkamers :sleep: :sleep: zijn gereserveerd aan het Garda meer . :up:

Momenteel is er een wielerwedstrijd bezig doorheen het Toscaanse landschap : de Strade Bianche.

Nu live te zien op Een : van 14u tot 15u45.

Mooie beelden van de omgeving te zien ! :popcorn:

XXX

:up: :up: geniet er van :up: :up:

Wij willen niemand gek maken maar het is hier echt cabrio weer . Wat de resevaties aan het Garda meer betreft hotel was niet bereikbaar via telefoon , wij doen het nodige bij onze thuiskomst

20160221_162506.jpg

XXX

Heb eens gepolst, in Toscane is nog plek :engeltje:

XXX

Ik zal er zijn.
                    TOP initiatief Geert :up: :up: :up:

ik heb interesse maar nog niet 100% zeker; waar en hoe aanmelden ?

Dat is jammer dat jullie er niet bij kunnen zijn.
                        Het uur van de Toscane-meeting kunnen we nog kiezen en is misschien best na de rit. Eventueel kan je nog nakomen Gert ?

Ik had de rit willen combineren met de Toscane -meeting die voorzien was einde maart.
                        Vroeger gaat niet vanwege het verlof van Drip en Walter.
                        Later wordt ook moeilijk. Pasen en Techno Classica volgen in de weekends erop.Beide zijn heilig 😀
                        Nog later zijn er nog meer meetings en rondritten ….

Zondag 20 maart is er ook de openingsrit van Porsche Club Tielt ( PCT) en de Belgian Porsche Friends. (BPF)
                          We moeten daar al uit kiezen :driver: :driver: :drink:

Prachtig initiatief Geert maar ik ga wellicht moeten passen wegens al een andere activiteit die dag. 🙁
                            Ik mag dan wel 2 P’s hebben, op 2 verschillende plaatsen op hetzelfde moment opduiken is mij (nog) niet gegeven….

Beste PFB-leden en Toscane Trippers,

De eerdere aankondiging van enkele dagen geleden dat we zouden samenkomen in Action Kart in Hasselt komt te vervallen. Er wordt op zondag 20 maart nog een kartwedstrijd gehouden in de vroege namiddag (Groep-T) en de reservatie van de meetingroom kan hierdoor in het gedrang komen. Ook de parkeermogelijkheid en de vrije ruimte in de cafetaria zouden te beperkt kunnen zijn.

Als alternatief wil ik via deze weg dus de deelnemers van de Toscane Trip 2016 (en alle andere PFB-leden natuurlijk ook ! ) uitnodigen voor een volgende bijeenkomst in eetcafé In De Ton op zondag 20 maart 2016 in Alken. Dit gecombineerd met een rit met roadboek in onze streek.

Alken, vooral bekend om zijn brouwerij, is gelegen tussen Hasselt en Sint-Truiden in hartje fruitstreek van Haspengouw. De regio is gekenmerkt door zijn glooiend karakter rmet aanwezigheid van vele heuvels met kastelen, viekantshoeves, kerkdorpjes, holle wegen en fruitboomgaarden.
                              Het zou zonde zijn deze streek links te laten liggen als je afzakt naar Limburg.

Graag zou ik ook de ‘ niet-Toscane deelnemers’ willen betrekken in een aangenaam forum weerzien en heb ik zo volgend alternatief uitgewerkt :

Café In De Ton is een begrip in Alken en omstreken. Het is gelegen pal in het centrum van Alken op het dorpsplein op een 100m van de brouwerij. De uitbater van de zaak is een fervent autoliefhebber en hij verleent zijn volle medewerking aan dit initiatief.

De voorlopige namiddagplanning ziet er voorlopig als volgt uit:
                              – Bijeenkomst aan het eetcafé In De Ton, Laagdorp 1, te 3570 Alken op zondag 20 maart 2016 vanaf 13u.
                              – Gereserveerde Porsche-only parking voor een 16-tal wagens vooraan op het dorpsplein net voor het café met nog voldoende parkeergelegenheid op het plein zelf voor de overige wagens.
                              – Gereserveerd PFB-overdekt buitenterras voor een 20-30-tal personen, bij slecht weer winddicht en verwarmd.
                              – Vertrek van de rit met roadboek omstreeks 14u vanop het dorpsplein in groep. :driver: Lengte van de rit ongeveer 60 km en een duurtijd van +- 2 uur met tussenstop. :driver:
                              – Einde van de rit omstreeks 16u terug op het dorpsplein aan café In De Ton. :first:
                              – Tijd voor een frisse pint of een warme tas koffie. Ook kunnen we een lange tafel reserveren voor een kleine of grote honger. :drink:
                              – Indien nodig is er een aparte vergaderruimte voor 20 personen.

– Kostprijs : gratis (drank en eten zelf te betalen)

Afhankelijk van de reacties starten we een apart topic om er een forum rit / drink van te maken.

[quote=”Drip” post=229290]:up: :up: :up:
                                Mark, als je in Garda mee wil overnachten beslis dan zeer snel want vandaag wordt dat hotel geboekt ![/quote]

Geen panties aan het Gardameer zijn er zeker nog kamers vrij die dagen, moest het niet lukken in het hotel dat de groep geboekt heeft, vind ik wel iets in de buurt van dat hotel.
                                Dat geldt dus ook voor de late(re) beslissers. Opgepast, ik heb het hier over hotel kamers aan het Gardameer, over de Toscanaanse kan ik niets zinnig schrijven.

Super dat je dit ineen hebt geknutseld Drip, jullie zullen een zeer goede tijd beleven en de plaatselijke gids aan het meer zal jullie meer dan goed verwelkomen!! Geniet er van en laat ons de mooie foto’s maar rond de oren vliegen. :up:

Super !!!

We zijn al aan’t aftellen.
                                    Het gaat daar allemaal dik in orde komen :happydance:

15 reacties aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 263)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.