TOSCANE 2016

Home Forum Porsche Uitstappen TOSCANE 2016

• Maker
    Discussie

• XXX

Beste Porsche vrienden.

Ik heb het al aan enkelen onder ons laten weten dat ik in 2016 terug een roadtrip plan naar Toscane. Vergelijkbaar aan de rit van dit jaar die jullie hier hebben kunnen volgen.

Wat heb ik in gedachte;
      Heenrit in drie dagen zodat we mooie wegen kunnen kiezen. Zeker Zuffenhausen eens bezoeken, de Stelvio Pass en aansluitend de Gavia Pass staan ook weer op het wenslijstje.
      Doordat we drie dagen heen rijden hoeven we ons niet te haasten en dat is ook de bedoeling van deze uitstap, genieten.

Vandaag heb ik een optie genomen op een domein in Toscane, vlak bij Pietraviva – Bucine, geen hotel maar appartementen, eigenlijk meer authentieke Italiaanse huisjes in een bosrijk en heuvelachtig landschap waar de stilte overheerst (tot wij er zijn natuurlijik). Zwembad aanwezig…

Planning (periode ligt vast):
      Vertrekken zaterdag 28/05 – tripdetails nog te bepalen
      Aankomst Toscane maandag 30/05 verblijfkost 80,- per kamer per nacht (2 personen)
      Avondeten ter plekke (dan moeten we ons niet druk maken over inkopen doen) 28,- pp (ex drank)
      Dinsdag 01/06 – ontbijt aan 10,- pp & lunch 28,- pp (ex drank)
      Woensdag 02/06 – ontbijt aan 10,- pp (ex drank)
      Donderdag 03/06 – ontbijt aan 10,- pp (ex drank) – wijnproeverij 20,-pp
      Vrijdag 04/06 – ontbijt aan 10,- pp (ex drank), afrekenen (gas en opkuis) en de reis terug kan aanvangen.
      De terugrit kan opgevat worden als; vlot naar huis met een overnachting bv in Mulhouse, dan zijn we netjes terug op zaterdag 05/06. Wil je alle tijd nemen, reken dan op zondag thuiskomen.

Tijdens ons verblijf zijn er verschillende rondritten voorzien, wel onder het motto ‘deelnemen mag maar moet niet’, dat is ook het opzet van het geheel. Een trip ‘de kastelenroute van Chianti’, een trip naar de ‘Créte’, Arezzo / Firenze / Sienna liggen niet veraf.
      Indien de dames elders heen wensen, mijn madam is zeer bedreven in het bezoeken van outlet’s… 😮

De locatie in Toscane zijn appartementen voor 2 / 4 of 6 personen.
      Vandaag heb ik plek voor 16 personen, dus 8 wagens, de mijne staat al genoteerd.

Staat u dit aan, noteer u onderaan dit lijstje. Ik verstuur u via een PM de informatie om te boeken.

*** Inschrijven tot 18/12/2015 ***

Deelnemers:
      1. Drip / mss Drip
      2. …
      3. …
      4. …
      5. …
      6. …
      7. …

Foto’s volgen nog 😀

15 reacties aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 263)
      • Maar dat is wel een foto van het Gardameer, hé! :coolness:
        Wij zijn al aan het aftellen! De Boxster heeft maandag de technische keuring met glans doorstaan dus daar hoeven we ons al geen zorgen over te maken.

Ik ben er al klaar voor! :lekker:

XXX

Nog eens even bovenaan zetten.
          Beslissen voor valentijn of je meegaat dit ivm hotelreservaties :happydance:

RivaDelGardaSavoyPalace.jpg

XXX

Hey tof Danoo, alle informatie is welkom.
            Ik ben volop aan het puzzelen met de route tussen Oostenrijk en het Garda meer, niet simpel als je ook rekening met tijd moet houden en nog van een ontspannen avond wil genieten. Er zijn zoveel passen daar die leuk zijn :happydance:

Geweldige trip, jammer dat ik er niet bij kan zijn. Ik zou nog als tip de Sustenpas in Zwitserland willen meegeven. Ik vind ‘m persoonlijk mooier rijden als de Stelvio. Door drukte kan Stelvio lastig zijn. Sustenpas zijn ook veel mooie (en wat snellere, flauwe) bochten.

Aangezien jullie voorbij Modena komen, dan heb ik daar ook nog een mooie route liggen. indien dit op de weg past, laat maar even weten, dan zoek ik ‘m op.

Ik ga het in de gaten houden om de volgende keer mee te kunnen! Super!

XXX

Oeps, nog vergeten 😳
                Alle voorschotten zijn netjes gestort, waarvoor dank :up:

Zij die nog twijfelen, doe dat niet te lang want binnen 3 weken 15/02 sluiten we definitief de inschrijvingen 😮

Zou je dit willen missen???

DSC09149.jpg

XXX

Met vorig jaar naar daar te rijden weet ik volgende héél zeker:
                  Umwelt sticker voor oldtimers is NIET nodig. Je moet enkel kunnen aantonen dat uw voertuig in eigen land als oldtimer ingeschreven is, dan ben je vrijgesteld.

De ondergrondse parking aan het museum is top en ruim. De dealer aan de overkant, om van te smullen :lekker:

Het kriebelt om mijn moderatorrechten te misbruiken om tip 2 te verwijderen… :mrgreen:
                    Als ze dat leest, kan ik mijne ’44 al tekoop zetten. :bounce:

Tip1: inderdaad tiefgarage kost 4 euro voor 6h dacht ik.

Tip 1 aangaande het museum : onder het museum is er een hele grote parking. Heel netjes, grote parkeerplaatsen. Prijs herinner ik mij echter niet meer.

Tip 2 : rechttegen over het museum is er een heeeele grote dealer, ook met een Porsche winkel … ik ben de chacose die TOTMBO daar gekocht heeft nog altijd aan het afbetalen :wtf: Toch de moeite om daar eens over de parking te lopen en binnen te gaan!

Nog een kleine opmerking voor de deelnemers die het Porsche museum willen bezoeken. Dit bevindt zich in de zogenaamde “Umwellt zone” van Stuttgart dus dient je auto voorzien te zijn van een groene Umwellt sticker. Indien je die niet hebt, kan je een boete krijgen van 80,00 Euro. Indien je auto geen groene kan krijgen, mag je de zone er zelfs niet mee in. Auto’s die ingeschreven zijn als oldtimer mogen dan weer wel binnen. Weet alleen niet of dit ook geldt voor buitenlandse oldtimers.
                        Het Porschemuseum verwijst naar de vele P+R parkings vanwaar je met het openbaar naar het museum kan komen. Mij lijkt dit niet aangewezen om daar de Porsches te parkeren en ook kwa timing is dit niet goed.
                        Het is maar dat je het weet.
                        Ik zal mijn stickertje aanvragen als de boxster door de keuring geraakt volgende week. :coolness:
                        http://www.milieuvignet-duitsland.nl/nl/milieuvignet.html
                        Grtz
                        G

PDS

Dat ziet er leuk uit hé mannen :up:

Enne diegenen die zich ingeschreven hebben…voorschot niet vergeten te betalen of onze Peter mag weer een maand of 2 droge boterhammen gaan eten…. :coolness:

XXX

Beste forumers :drink:

Neem even een momentje om dit te lezen;

1. Voor deze trip is er nog plek om ‘m volledig mee te rijden, dus ook overnachten in Toscane, tot 21 personen kunnen we te slapen leggen!

2. Wil je meerijden op zaterdag tot het Porsche museum en keer je dan terug naar huis, geen probleem evengoed welkom maar laat het even weten 😀

3. Doe je de trip mee tot in Garda, dat kan ook, idem – geef een seintje.

Dus al die mogelijke opties staan vrij om in te schrijven maar we sluiten definitief op 15 FEBRUARI 2016

Graag respons hé gasten :happy:

XXX

Hey Sensa, top dat je er bij gaat zijn :up: :up:
                                Madam Walter (ik mag geen andere namen meer gebruiken :engeltje: ) wou desnoods het hotel boeken gezien de goede relaties die ze heeft.
                                Als jij dat ‘diner in the club’ op poten zet moeten we enkel een kamer en ontbijt reserveren :happydance:, en dan nog een exclusieve fotoshoot dat is een leuke extra, merci Sensa :happy:

op de top zelf is weinig te beleven, maar de toegangswegen :driver:

PassoPennes.jpg

G e w e l d i g… jullie rijden van mijne achtertuin (Tessenderlo) naar mijne voortuin (Garda) en ik zou willen schrijven “en dan zo mijn straat binnen (circuit Modena)”.

Prachtig, ik krijg er “kiekevel” van. Ik ga er proberen zoveel mogelijk bij te zijn. Voor de twijfelaars, hier wat foto’s van de Penser Joch.

http://www.quaeldich.de/paesse/penser-joch/bilder/

Ik zal ook eens zien of we (net als vorig jaar bij de Gardatrip) voor de diner van zondagavond de zeilclub (zie video) niet voor ons alleen kunnen hebben… want, en waarom heb ik daar vorig jaar niet aangedacht :what: :loser: :bounce: :bounce: , lijkt mij ook een mooie locatie voor een fotoshoot!!

https://vimeopro.com/vuilleumier/circolo-vela-torbole/video/102031963 (na +- 1.10 min zie de de echte Sensa, drijvend op het water. Wat later komt het vuurwerk … prachtige herinneringen aan vorig jaar!!!)

Hotel van de Walter : uitstekende keuze! Als ik moet reserveren laat maar weten. Hotel heeft een veilige parkeergarage, den eigenaar zijne rood otoke van een lokale producent staat daar ook.

http://hotelsavoypalace-lagodigarda.it/en

15 reacties aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 263)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.