TOSCANE 2016

Home Forum Porsche Uitstappen TOSCANE 2016

• Maker
    Discussie

• XXX
    Deelnemer

Beste Porsche vrienden.

Ik heb het al aan enkelen onder ons laten weten dat ik in 2016 terug een roadtrip plan naar Toscane. Vergelijkbaar aan de rit van dit jaar die jullie hier hebben kunnen volgen.

Wat heb ik in gedachte;
      Heenrit in drie dagen zodat we mooie wegen kunnen kiezen. Zeker Zuffenhausen eens bezoeken, de Stelvio Pass en aansluitend de Gavia Pass staan ook weer op het wenslijstje.
      Doordat we drie dagen heen rijden hoeven we ons niet te haasten en dat is ook de bedoeling van deze uitstap, genieten.

Vandaag heb ik een optie genomen op een domein in Toscane, vlak bij Pietraviva – Bucine, geen hotel maar appartementen, eigenlijk meer authentieke Italiaanse huisjes in een bosrijk en heuvelachtig landschap waar de stilte overheerst (tot wij er zijn natuurlijik). Zwembad aanwezig…

Planning (periode ligt vast):
      Vertrekken zaterdag 28/05 – tripdetails nog te bepalen
      Aankomst Toscane maandag 30/05 verblijfkost 80,- per kamer per nacht (2 personen)
      Avondeten ter plekke (dan moeten we ons niet druk maken over inkopen doen) 28,- pp (ex drank)
      Dinsdag 01/06 – ontbijt aan 10,- pp & lunch 28,- pp (ex drank)
      Woensdag 02/06 – ontbijt aan 10,- pp (ex drank)
      Donderdag 03/06 – ontbijt aan 10,- pp (ex drank) – wijnproeverij 20,-pp
      Vrijdag 04/06 – ontbijt aan 10,- pp (ex drank), afrekenen (gas en opkuis) en de reis terug kan aanvangen.
      De terugrit kan opgevat worden als; vlot naar huis met een overnachting bv in Mulhouse, dan zijn we netjes terug op zaterdag 05/06. Wil je alle tijd nemen, reken dan op zondag thuiskomen.

Tijdens ons verblijf zijn er verschillende rondritten voorzien, wel onder het motto ‘deelnemen mag maar moet niet’, dat is ook het opzet van het geheel. Een trip ‘de kastelenroute van Chianti’, een trip naar de ‘Créte’, Arezzo / Firenze / Sienna liggen niet veraf.
      Indien de dames elders heen wensen, mijn madam is zeer bedreven in het bezoeken van outlet’s… 😮

De locatie in Toscane zijn appartementen voor 2 / 4 of 6 personen.
      Vandaag heb ik plek voor 16 personen, dus 8 wagens, de mijne staat al genoteerd.

Staat u dit aan, noteer u onderaan dit lijstje. Ik verstuur u via een PM de informatie om te boeken.

*** Inschrijven tot 18/12/2015 ***

Deelnemers:
      1. Drip / mss Drip
      2. …
      3. …
      4. …
      5. …
      6. …
      7. …

Foto’s volgen nog 😀

15 reacties aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 263)
      • [hide]Ik kom normaal gezien ook af, gewoon voor de gezelligheid, maar ik wil de plannen voor de Toscane trip wel horen ook !
        Of ik meega weet ik nog niet. Op 4/6 en 5/6 is er open pits en officiele testday op Le Mans voor de 24h. En volgens insiders is dat supercool wegens alle teams en auto’s benaderbaar !
        [/hide]

XXX

@Luc993cabrio – deze uitstap is concrete hoor, we gaan :driver: we vertrekken 28/05/16.

In ieder geval, iedereen met interesse zeker welkom, al is ‘t om te peveren 😀

[quote=”Ive” post=225773]hey Drip, zijn mensen die niet mee naar Italië kunnen ook welkom 17 januari?
            Anders kom ik wel af puur voor de gezelligheid :lol:[/quote]

+1 altijd in om met de linkerhand aan de contactsleutel te draaien, hapje steken en een beetje Peveren.

Ive

Ik heb net gezien dat ik het weekend zelf vrij ben, dus ook wel interesse in de korte trip zoals hierboven aangehaald.
              :respect2:

[quote=”TGeert” post=225450]Volgend voorstel :

Ik ken een aantal liefhebbers die helaas moeten passen voor de Toscane-trip, maar die wel interesse hebben om in groep mee te rijden tot Stuttgart. Daar aangekomen kunnen we samen het P-museum en fabriek bezoeken. Eventueel ook het Mercedes museum? Na een overnachting keren zij via een mooie route terug huiswaarts.

Waarschijnlijk zijn er op het PFB nog liefhebbers voor deze korte trip …[/quote]

Heb daar eventueel wel interesse in als dit concreet wordt en het past in de planning :driver: :driver: :driver:

Ive

hey Drip, zijn mensen die niet mee naar Italië kunnen ook welkom 17 januari?
                  Anders kom ik wel af puur voor de gezelligheid 😆

XXX

:salut: Zo, de PM’s zijn verstuurd aan zij die al op de lijst staan. :salut:
                    Tips, wensen, breng ze mee en mogelijk gedocumenteerd 😀

stock-photo-63080943.jpg

Zijn er nog gegadigden, kom dan gerust af op 17/01 naar Eet-Kafee Breendonck om 14:00u, adres Dendermondsesteenweg 309, 2830 Willebroek.

XXX

Leuk voor de heenrit :up:

Volgend voorstel :

Ik ken een aantal liefhebbers die helaas moeten passen voor de Toscane-trip, maar die wel interesse hebben om in groep mee te rijden tot Stuttgart. Daar aangekomen kunnen we samen het P-museum en fabriek bezoeken. Eventueel ook het Mercedes museum? Na een overnachting keren zij via een mooie route terug huiswaarts.

Waarschijnlijk zijn er op het PFB nog liefhebbers voor deze korte trip …

Wij komen maar een 40-tal minuten later.

XXX

Nog wat aan ‘t ‘hoehelen’ geweest, resultaat;

In Italië kunnen we onderweg stoppen bij Ferrari, ze hebben nu 2 musea en beide zijn te combineren met een rit op ‘Autodromo di Modena’ met de eigen wagen. Ik zie het al gebeuren, een kleine 10 tal Porsches op het Ferrari circuit :happydance:

Lamborghini kan ook bezocht worden….

Alles hangt af van wat we op 17/01 – samenkomen om 14:00u – gaan bespreken in Eetkafé Breendonck http://www.eetkafeebreendonck.be/
                            Adres: Dendermondsesteenweg 309, 2830 Willebroek

:salut: :salut: :salut:

XXX

Voordat het jaar om is gaan we nog wat ‘teasen’.
                              Het onderstaande voorstel is een ruwe schets van waar we heen gaan en hoe we rijden.

Voorstel uitstap:
                              Dag 1: Vroeg uit de veren en kilometers malen;
                              Verzamelen geblazen en richting Aken / Kerpen / Stuttgart +- 13:00u aankomen.
                              Bezoek museum Porsche – 15:00u vertrekken
                              Verder richting Oostenrijk.
                              Dag 2: De dag van de passen
                              Stelvio, Gavia, Timmelsjoch, Passo Role,… richting Garda meer
                              Dag 3: Toscane
                              Een klein stukje 1000 Miglia maar dan via Modena om eens bij Ferrari te gaan kijken – mag moet niet hé.
                              Een waar plezier voor de F1 fans.
                              De tijd goed in het oog houden dat we ten laatste om 18:00u in Pietraviva, Arezzo aankomen.
                              http://www.borghettolapietra.com
                              De volgende drie dagen staat het programma vrij. Bij het ontbijt komt er een voorstel op tafel en zij die wensen trekken er op uit.
                              Een bezoek aan Sienna, Arezzo, Firenze, de grote steden in de buurt.
                              Een damestrip naar de nabijgelegen Outlet of iets verder achter Firenze een zeer grote outlet.
                              De kastelenroute van de Chianti verkennen, leuke kronkelende wegen.
                              Tussendoor naar de ‘Crete’ rijden, mooie streek onder Sienna.
                              … we kiezen gewoon waar we die dag zin in hebben, ik vind ze allemaal leuk :engeltje:
                              We moeten er enkel op letten dat we donderdag tijdig terug zijn voor de wijnproeverij…
                              En de zevende dag was geen rustdag maar dan vangt de reis huiswaarts aan.

Indien er nog liefhebbers zijn om de uitstap mee te beleven, er is nog plek gevonden. :happydance:

❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗
                              17 januari komen we samen om de noden en wensen te bespreken, reservaties van hotels onderweg te plannen en andere zaken die naar boven komen uit te diepen.

@ deepee : goed idee om op voorhand te gaan verkennen
                                Ik ben er drie of vier jaren geleden nog geweest ; toen vond ik het zeer gezellig en het eten was ook uitstekend ( te vergelijken met Brasserie de Beurs in Neerpelt. :popcorn: :popcorn:
                                Maar je weet nooit als er andere uitbaters intussen zijn gekomen of dergelijke

[quote=”Drip” post=223229]… ik stel voor een datum te prikken in januari om eens rustig samen te zitten en de plannen te bekokstoven. zondag 17/01/16 …[/quote]

ik had deze al in m’n agenda staan tot er consensus is over een andere datum

Voor ons is het allemaal gelijk waar wij samen komen Brasserie Breendonk in Willebroek kan ik ook wel aanraden ,
                                    Niet te lang wachten met een datum te prikken Januari heb ik al wat recepties in mijn agenda .

15 reacties aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 263)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.