TOSCANE 2016

Home Forum Porsche Uitstappen TOSCANE 2016

• Maker
    Discussie

• XXX
    Deelnemer

Beste Porsche vrienden.

Ik heb het al aan enkelen onder ons laten weten dat ik in 2016 terug een roadtrip plan naar Toscane. Vergelijkbaar aan de rit van dit jaar die jullie hier hebben kunnen volgen.

Wat heb ik in gedachte;
      Heenrit in drie dagen zodat we mooie wegen kunnen kiezen. Zeker Zuffenhausen eens bezoeken, de Stelvio Pass en aansluitend de Gavia Pass staan ook weer op het wenslijstje.
      Doordat we drie dagen heen rijden hoeven we ons niet te haasten en dat is ook de bedoeling van deze uitstap, genieten.

Vandaag heb ik een optie genomen op een domein in Toscane, vlak bij Pietraviva – Bucine, geen hotel maar appartementen, eigenlijk meer authentieke Italiaanse huisjes in een bosrijk en heuvelachtig landschap waar de stilte overheerst (tot wij er zijn natuurlijik). Zwembad aanwezig…

Planning (periode ligt vast):
      Vertrekken zaterdag 28/05 – tripdetails nog te bepalen
      Aankomst Toscane maandag 30/05 verblijfkost 80,- per kamer per nacht (2 personen)
      Avondeten ter plekke (dan moeten we ons niet druk maken over inkopen doen) 28,- pp (ex drank)
      Dinsdag 01/06 – ontbijt aan 10,- pp & lunch 28,- pp (ex drank)
      Woensdag 02/06 – ontbijt aan 10,- pp (ex drank)
      Donderdag 03/06 – ontbijt aan 10,- pp (ex drank) – wijnproeverij 20,-pp
      Vrijdag 04/06 – ontbijt aan 10,- pp (ex drank), afrekenen (gas en opkuis) en de reis terug kan aanvangen.
      De terugrit kan opgevat worden als; vlot naar huis met een overnachting bv in Mulhouse, dan zijn we netjes terug op zaterdag 05/06. Wil je alle tijd nemen, reken dan op zondag thuiskomen.

Tijdens ons verblijf zijn er verschillende rondritten voorzien, wel onder het motto ‘deelnemen mag maar moet niet’, dat is ook het opzet van het geheel. Een trip ‘de kastelenroute van Chianti’, een trip naar de ‘Créte’, Arezzo / Firenze / Sienna liggen niet veraf.
      Indien de dames elders heen wensen, mijn madam is zeer bedreven in het bezoeken van outlet’s… 😮

De locatie in Toscane zijn appartementen voor 2 / 4 of 6 personen.
      Vandaag heb ik plek voor 16 personen, dus 8 wagens, de mijne staat al genoteerd.

Staat u dit aan, noteer u onderaan dit lijstje. Ik verstuur u via een PM de informatie om te boeken.

*** Inschrijven tot 18/12/2015 ***

Deelnemers:
      1. Drip / mss Drip
      2. …
      3. …
      4. …
      5. …
      6. …
      7. …

Foto’s volgen nog 😀

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 263)
      • [i]Max snelheid geregistreerd door de gps bedroeg 216km/h. kwam overeen met ongeveer 224-226 op de teller.
        Eigenlijk geen aangename snelheid in een 987.[/i]

Dat verrast me! Ik vermoed dat de stroomlijn van een 981 een stuk beter is dan?

Na een tussenstop gisteren aan de Mosel, vanmiddag rond 11h37 thuisgekomen.
          Hier war cijfertjes.
          Volgens mijn Garmin heb ik in totaal 3468,5km afgelegd de afgelopen week.
          Dat is van aan mijn deur en terug wel te verstaan.
          Een totale reistijd van 44h50. Pauze van 6h (geen idee waar dat op slaat)
          En een bewogen gemiddelde van 77km/h
          Max snelheid geregistreerd door de gps bedroeg 216km/h. kwam overeen met ongeveer 224-226 op de teller.
          Eigenlijk geen aangename snelheid in een 987.
          Jammer dat ik de totale hoogteverschillen er niet kan uithalen.

allé, het zit er weer op 👿
          Verslaggeving en foto’s laat ik over aan mijn medereizigers. :salut:

Jullie trip was precies de moeite ! Leuk verslag .

Gaat (te) snel heej zo’n weekje sturen, dank voor de verslaggeving! :drink:

[quote=”Drip” post=236043]Maar vooral, wat mij voor altijd zal bijblijven, is de vriendschap, het spontane, no nonsense.
                Verdomme, wat heb ik geluk om zulke fijne mensen te ontmoeten.
                *** PORSCHE FRIENDSHIP ***[/quote]
                Inderdaad, ik heb dit vorig jaar ook ondervonden. De meeste van deze groep ken ik persoonlijk >> prachtige mensen!!!!

Zaterdag 18/06 start onze trip (tesamen met PatrickVB en Linda) naar het Garda meer. Terug naar Dro, zoals vorig jaar.
                7 dagen Italië en op de terugreis een tussenstop in Oostenrijk voor 3 dagen.

XXX

:what: :what: :what:

:applaus:

Wel weinig foto’s… :popcorn:

XXX

Maar vooral, wat mij voor altijd zal bijblijven, is de vriendschap, het spontane, no nonsense.
                      Verdomme, wat heb ik geluk om zulke fijne mensen te ontmoeten.

Deze foto zegt veel en is een mooie om mee af te sluiten – LOVE IT –

01_porschefriendship.jpg

*** PORSCHE FRIENDSHIP ***

XXX

Intussen zijn er al berichtgevingen de digitale wereld in gegaan dat er ook aan deze trip een einde is gekomen.
                        Er is er nog eentje achter gebleven en die is nu eenzaam, staat ergens stil in een hoekje te wenen.
                        Je merkt het wel, hier en daar laat hij ‘een dripje’ olie achter, hopende op een soortgenoot, om zijn spoor te volgen…

01alleen.jpg

XXX

Na de nodige culturele informatie was het op de 2de dag van de maand tijd om de credit card wat geweld aan te toen. Spijtig genoeg was het een ‘Porsche – Adidas’ shop maar blijkbaar waren er ook nog andere zaken die in de smaak vielen.
                          De outlet aan Firenze was blij ons gezien te hebben.

Foto van de trip naar de shopping…

01shoppen.jpg

XXX

Sinds de Siena uitstap is men behoedzaam voor Porsches die hun parkeerticket niet betalen.
                            De nieuwste truc lukt, met twee kort achter elkaar de slagboom onderdoor.
                            De eerste heeft een afgerekend ticket, de tweede fungeert als aanhangwagen, de slagboom is verrast, denkt, verdorie een verlengde Porsche en gaat spontaan terug omhoog.
                            Resultaat, een ticket uitgespaard.
                            We gaan geen namen op deze ‘hooligan’ praktijken kleven hé – ‘what happened in Tuscany….’

00geert.jpg

XXX

De laatste dag van de maand een tripje naar Siena.
                              Is er iets nuttiger dan een terrasje doen…

02terrasjesienna.jpg

De Dom van Siena was eindelijk van haar ketenen verlost.
                              Nu de steigers volledig weg zijn is ze in volle glorie te bewonderen.

03_Sienadedom.jpg

Gezien het een een wandeltocht door Siena was hebben we den bompa thuis moeten laten.
                              Geen nood, die had zichzelf van wat lekkers voorzien om in zijn bek te steken :ass:

Attachments:
                              • 01_bompa.jpg
                              XXX

De strafste junior van ‘t forum :up:

04_duivelsterras.jpg

XXX

De Brasa Schlucht gaf niet veel kans op foto’s , zeker niet als je vooraan rijdt :engeltje:
                                  Bompa lawaai was kortste bij…

05BS.jpg

Uiteindelijk hebben we een regenachtige rit rond het Gardameer geruild tegen een regenachtige rit op de autostrade richting Modena. Het centrum van een ander automerk. Beetje duidelijke statement op een rondpunt…

05_1ferrari.jpg

Na een ‘Pit Stop’ bij een piza Chinees – het alternatief voor een friet Chinees – zijn we in Toscane beland. Uitpakken geblazen 😀

06_aangekomen.jpg

Ik heb vanmorgen om 3h het hazenpad gekozen toen de anderen nog rustig lagen te ronken. De nodige files verteerd in Duitsland want daar gebeuren ook ongelukken en zonet een logement in de Moezelvallei gevonden. Vlakbij de snelweg. Lijkt me een ideale uitvalsbasis voor een PFB Moezelweekendje was mijn spontane gedachte. :happydance: Op eem slordige 3 uur sta je hier vanuit Brussel of Antwerpen dus…vertrekken om 19h00 vrijdagavond en om 22h00 aan de bar…maar soit het gaat hier over Toscane.
                                    Het gezelschap was top! De jongste van de bende wint de prijs van flinkste PFB kid! :first:
                                    We hebbe weer enkele leuke herinneringen waar we met enige weemoed kunnen naar terug denken. We weten de benzinepomp van de 996 zitten. Bompa lawaat heeft enkele straffe verhalen prijs gegeven en zijn madam heeft een nieuwe “slang”.
                                    Een lach, een traan, sneeuw, mist, regen en zon, we hebben het allemaal gezien!
                                    Bedankt Drip! Bedankt Sensa voor de ontvangst in Riva! Bedankt aan de medereizigers om te zijn wie jullie zijn!
                                    :respect2:

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 263)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.