TOSCANE 2016

Home Forum Porsche Uitstappen TOSCANE 2016

• Maker
    Discussie

• XXX
    Deelnemer

Beste Porsche vrienden.

Ik heb het al aan enkelen onder ons laten weten dat ik in 2016 terug een roadtrip plan naar Toscane. Vergelijkbaar aan de rit van dit jaar die jullie hier hebben kunnen volgen.

Wat heb ik in gedachte;
      Heenrit in drie dagen zodat we mooie wegen kunnen kiezen. Zeker Zuffenhausen eens bezoeken, de Stelvio Pass en aansluitend de Gavia Pass staan ook weer op het wenslijstje.
      Doordat we drie dagen heen rijden hoeven we ons niet te haasten en dat is ook de bedoeling van deze uitstap, genieten.

Vandaag heb ik een optie genomen op een domein in Toscane, vlak bij Pietraviva – Bucine, geen hotel maar appartementen, eigenlijk meer authentieke Italiaanse huisjes in een bosrijk en heuvelachtig landschap waar de stilte overheerst (tot wij er zijn natuurlijik). Zwembad aanwezig…

Planning (periode ligt vast):
      Vertrekken zaterdag 28/05 – tripdetails nog te bepalen
      Aankomst Toscane maandag 30/05 verblijfkost 80,- per kamer per nacht (2 personen)
      Avondeten ter plekke (dan moeten we ons niet druk maken over inkopen doen) 28,- pp (ex drank)
      Dinsdag 01/06 – ontbijt aan 10,- pp & lunch 28,- pp (ex drank)
      Woensdag 02/06 – ontbijt aan 10,- pp (ex drank)
      Donderdag 03/06 – ontbijt aan 10,- pp (ex drank) – wijnproeverij 20,-pp
      Vrijdag 04/06 – ontbijt aan 10,- pp (ex drank), afrekenen (gas en opkuis) en de reis terug kan aanvangen.
      De terugrit kan opgevat worden als; vlot naar huis met een overnachting bv in Mulhouse, dan zijn we netjes terug op zaterdag 05/06. Wil je alle tijd nemen, reken dan op zondag thuiskomen.

Tijdens ons verblijf zijn er verschillende rondritten voorzien, wel onder het motto ‘deelnemen mag maar moet niet’, dat is ook het opzet van het geheel. Een trip ‘de kastelenroute van Chianti’, een trip naar de ‘Créte’, Arezzo / Firenze / Sienna liggen niet veraf.
      Indien de dames elders heen wensen, mijn madam is zeer bedreven in het bezoeken van outlet’s… 😮

De locatie in Toscane zijn appartementen voor 2 / 4 of 6 personen.
      Vandaag heb ik plek voor 16 personen, dus 8 wagens, de mijne staat al genoteerd.

Staat u dit aan, noteer u onderaan dit lijstje. Ik verstuur u via een PM de informatie om te boeken.

*** Inschrijven tot 18/12/2015 ***

Deelnemers:
      1. Drip / mss Drip
      2. …
      3. …
      4. …
      5. …
      6. …
      7. …

Foto’s volgen nog 😀

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 46)
      • Top idee, Peter !

Zet ons maar bij op de lijst, wij gaan graag mee.
        Nog ruim op tijd voor onze verlofplanning op ’t werk.

Geert , Hilde , Xander(ke)

XXX

Spijtig Luc, en euhm merci voor de schone foto hé, ezel 😀

Neen serieus, prachtige streek, ben er ook al geweest en zeker aan te raden, doch mei-maand is werkmaand en volgens mijn madam moeten we dat weekend opnieuw naar de Champagne op uitnodiging van vrienden. :engeltje:

Kan ik misschien eindelijk wraak nemen en dat hotel van de laatste keer afbranden. 😈

[quote=”Drip” post=222702]
              Montevarchi, één euro voor een espresso, of een cappucino. eén euro voor een gebakje, waar is die tijd gebleven hier in België…
              t][/quote]

Dat zal wel als je je zo gedraagt.
              :happy: :happy:

Naamloos.png

XXX

Maar waarom zijn we er dit jaar al drie keer geweest,

DSC_0585.JPG

Omdat wij ons er goed voelen :happydance: :happydance: :happydance:

XXX

Arezzo ligt vlakbij:

DSC_0109.JPG

Montevarchi, één euro voor een espresso, of een cappucino. eén euro voor een gebakje, waar is die tijd gebleven hier in België…

DSC_0188.JPG

XXX

Vakantie plannen is niet altijd makkelijk 🙁 Spijt dat niet iedereen kan, maar dan was er weer plaats te weinig.

De locatie van de huisjes; De website: http://www.borghettolapietra.com/

Plekken genoeg, Arezzo, Siena, Firenze, San Gimignano, Volterra, Lucca, Montevarchi, Trasimeno meer, Le Crete,…

Enkele foto’s van Borghetto La Pietra:

DSC_0265.JPG

DSC_0153.JPG

DSC_0255.JPG

DSC_0271.JPG

Er zijn mensen die moeten werken maar ik hoop dat jullie er van genieten!

Nog een tip: San Gimignano. Een must als je in de buurt bent. Manhattan van de middeleeuwen.
                      Wikipedia

Ook nog de moeite in de buurt van Firenze is Lucca, een omwald stadje.
                      Wikipedia

XXX

Het is altijd moeilijk om een datum te prikken, ben blij dat er toch wat reactie is en ik hoop dat we met een ploeg de trip kunnen aanvatten.
                        Ik kijk er in ieder geval naar uit :happydance:

Hey Peter

Leuk initiatief, maar het zal niet voor mij zijn dit jaar. Mijn TOTMBO staat in het onderwijs en dus is het lastig om verlof te nemen buiten het verlof :engeltje:

Einde van de week weten wij meer , madamboxster dient eerst navraag op het werk te doen ( verlofplanning ) :up:

Ive

super rit, morgen zien of ik verlof kan krijgen op ‘t werk. nadeel van continueshift in de Chemie: onze verlof ligt bijna een jaar op voorhand vast en is net uit de voeten gedaan.
                              Fingers crossed :respect2:

[hide]Agenda even nagekeken… donderdag 2 juni is nationale feestdag, 3 juni is brugdag… in planning staat Belgie ingeschreven… Waar is de tip ex???

Prachtinitiatief! :first: :first: :drink: [/hide]

Spijtig, rond die tijd zitten we terug aan het Gardameer, anders hadden we ons zeker ingeschreven.
                                  (groetjes van Vera aan Inge).

XXX

:up: alle tips zijn welkom om er een supertrip van te maken :up:

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 46)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.