Trackday Ecuyers zondag 4 november 2012

Home Forum Porsche Uitstappen Trackday Ecuyers zondag 4 november 2012

  • Maker
    Discussie

  • Tom

      Hey Porsche freaks!

      Jokke_vlo vroeg me hier even aan te melden en dit topic te openen.

      Op zondag 04 november organiseer ik terug een trackday op het Franse Circuit des Ecuyers (ondertussen zitten we aan de 6de editie).
      Op deze trackdays gaat het er steeds zéér respectvol aan toe, dit zowel on als off-track. Op circuit verloopt alles volgens het gekende UK principe. Dus ENKEL links inhalen NA toestemming van je voorligger. Schrik niet meteen! Je zal merken dat dit op dit soort circuits een ideale combinatie is voor zowel beginners als ervaren rijders.

      Na 2 jaar kan ik ook zeggen dat de vaste groep deelnemers ondertussen een hechte groep is geworden wat steeds resulteert in een prachtige dag. Uiteraard is nieuw bloed steeds welkom!

      Concreet:

      Verloop van de dag:
      8h15 – Administratie en inschrijvingen
      8h45 – Briefing piloten en co-piloten
      9h00 – Pacecar ronden
      9h15 – Open Pitlane
      12h00 – Middagpauze
      14h00 – Open Pitlane
      17h30 – Einde trackday

      Algemene regels:
      • Enkel deelnemers die sinds 2 jaar in het bezit zijn van een geldig rijbewijs model B.
      • Enkel wagens die op de openbare weg toegelaten worden. Niet ingeschreven wagens enkel met toelating van de organisatie.
      • Alle deelnemers moeten ten alle tijden een helm dragen
      • Maximaal 95db (statisch gemeten aan 3000-4000RPM)
      • Enkel 2 mensen per wagen die het circuit betreden (1 piloot + 1 passagier)
      • Helmplicht. Cabrio rijden mag, mits full-face helmet en ruiten volledig gesloten.
      • Elke deelnemer is verplicht de instructies te volgen die marshals hem/haar geven
      • Indien er misbruik of gevaarlijk rijgedrag gemeld wordt, zal deze persoon gewaarschuwd worden en kan de organisatie die persoon weigeren nog op het circuit te gaan, zonder een terugbetaling te hoeven doen.
      • De organisatie mag ten alle tijden mensen weigeren, zonder zich daarvoor te hoeven verantwoorden
      • Open pitlane systeem (geen sessies!)

      Kostprijs: €250 ( €230 voor Porscheforum.be leden )

      Co-piloten, mensen die met een ingeschreven wagen van een reeds ingeschreven wagen rijden, betalen € 25,00. Passagiers betalen € 10,00.

      Inschrijven? Stuur me een bericht en ik bezorg je alle details.

      Indien jullie vragen hebben beantwoord ik deze graag.

      Groeten,
      Tom

    15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 54)
      • Hier ter illustratie hoe vettig het was: eerste rondje, Focus RS – zeer goede piloot trouwens!

          Elkaar niet gezien Oldspower, co van Ivan?

          Cedric (of Benny?), uw eerste schuiver toch wel op film zekers: vanaf 6’50

            Was er ook, niet met de Turbo, maar als bijrijder van de Focus RS mannen, inderdaad s’ochtends en op de middag nat, maar in de late namiddag hebben we toch wel snelle rondes kunnen draaien, ondanks het technische circuit en geen lange rechte stukken toch goed geamuseerd;
            Organisatie was top!
            Op foto enkele P’s misschien van hier?

            Groetjes,

            Filip

            Picture024.jpg
            Picture100.jpg

              Was er ook, niet met de Turbo, maar als bijrijder van de Focus RS mannen, inderdaad s’ochtends en op de middag nat, maar in de late namiddag hebben we toch wel snelle rondes kunnen draaien, ondanks het technische circuit en geen lange rechte stukken toch goed geamuseerd;
              Organisatie was top!
              Op foto enkele P’s misschien van hier?

              Groetjes,

              Filip

              Attachments:
              • Picture024.jpg
              • Picture100.jpg

                [quote=”Ghost” post=111439]
                @ RS
                Jij weet toch ook van Performance shop hier in Geel hoop ik.
                [/quote]

                Bedankt voor de tip, Frits is zo stilaan huisleverancier 😉
                Toyo is iets minder voor dagelijks gebruik en ‘k had semi’s maar heb die verkocht, stom weet het!
                Supersports zijn momenteel het beste alternatief ( van kerels die het kunnen weten 😉 )

                Tom

                  Blij te horen dat jullie ook een fijne dag hadden! Feedback, zowel positief als negatief, is steeds welkom om onze toekomstige dagen nog beter te maken voor iedereen.


                  @Cedric
                  Echt prachtige bolide jouw 996! Voor mij toch wel de car van de dag. Het geluid alleen op het rechte stuk :music:

                    [quote=”Ghost” post=111439]@ Cedric
                    Aan de GT3 kan heel wat versteld worden om het weggedrag te wijzigen.
                    Hetgeen wat je het snelst gaan voelen ten opzichte van het onderstuur is wellicht de verstelling van de stabilisator stang voor en achter. Ook kan je nog een stang monteren bovenop de veerpoten zoals bij de mijne, kost maar 135 euro.
                    Hoe juist weet ik niet, kan het wel eens aan mijn kameraad vragen die weet daar meer van.
                    [/quote]

                    Zal eens wat info opzoeken. Maar zo een dwars stang tussen de veerpoten ga ik me ook aanschaffen denk ik

                      [quote=”RS”]

                      Zoals besproken ga ik mij de Michelin Supersport monteren (waar Den Tuur mee rondtoerde), superband en doenbaar in de regen, gelijk Tuur daar rondjes draaide 😯

                      [/quote]

                      Ja, amai. Na 5 ronden mee te rijden met hem was ik redelijk :puke: 😆

                        @ Cedric
                        Aan de GT3 kan heel wat versteld worden om het weggedrag te wijzigen.
                        Hetgeen wat je het snelst gaan voelen ten opzichte van het onderstuur is wellicht de verstelling van de stabilisator stang voor en achter. Ook kan je nog een stang monteren bovenop de veerpoten zoals bij de mijne, kost maar 135 euro.
                        Hoe juist weet ik niet, kan het wel eens aan mijn kameraad vragen die weet daar meer van.

                        @ RS
                        Jij weet toch ook van Performance shop hier in Geel hoop ik.
                        Ik heb daar mijn Toyo’s vandaan aan zeer scherpe prijzen.
                        Ik wou eerst ook de Michelin Super Sport, maar die is er niet in de juiste maten voor mijn auto.

                          [quote=”porsche914orange” post=111415][quote=”RS” post=111410]

                          Nu nog van die vervelende onderstuur af geraken![/quote]

                          Is afstelling en voor ieder circuit anders, begrijplijk.
                          Heb ook een tijdje met het ‘Zolder camber’ rondgereden. Te Zolder prima, echter voor dagelijks verkeer nie te doen.

                          Bandendruk = zeer belangrijk alsook de type band maar daar waren we het er zondag al over eens. Jammer dat je de Toyo’s niet hebt kunnen proberen, totaal ander verhaal!
                          Zoals besproken ga ik mij de Michelin Supersport monteren (waar Den Tuur mee rondtoerde), superband en doenbaar in de regen, gelijk Tuur daar rondjes draaide 😯

                          Oja, ik had niet het gevoel dat uw remmen niet genoeg ‘bijten’.
                          Zelf tevreden van de nieuwe, alleen ABS kon niet mee weeral tgv die versleten banden. Had er laatst in Zolder ook al last van.

                            [quote=”RS” post=111410]

                            Cedric, het mag en moet gezegd worden, ik geloof niet dat het uwen eerste keer was! Of ge zijt nen rappe leerling!!!! Nu ja leerling, sorry moet het kind een naam geven, ferm positief verschoten van uw wagengevoel!!!
                            Zat er zeer op mijn gemak en de bescheiden tips werden gretig aanvaard. Trouwens uw rijmanskunsten zijn ook anderen opgevallen, complementen zijn mij ter ore gekomen :applaus: :applaus:

                            Trouwens daar waren meerdere kerels die aan een stuur kunnen draaien!!![/quote]

                            :respect2: Merci JP!

                            Het was de 2e keer op circuit (de 5 ronden op de vroemdag), eerste keer in regen.
                            Kweet niet hoe dat komt, had dit met karten ook. Direct mee weg…
                            Mss komt het door dat ik met veel oude wagens (zonder alle hulpmiddelen) toch ook serieus kan gassen.

                            Nu nog van die vervelende onderstuur af geraken!

                              Idd weer aan prima :driver: dagje gehad, toffe sfeer en veel respect! :applaus:

                              Bedankt Tom voor de prima organisatie!

                              En geen brokken, was na de eerste rondjes beetje m’n vrees …toen ook 1x rond gegaan maar wel op de baan gebleven. Had per ongeluk alle elektronische hulpmiddeltjes afgezet ( 😳 ), is ferm verschieten als je daar geen weet van hebt!

                              Verder, wat zegt men ook alweer?…’Gierigheid bedriegt de wijsheid’…klopt: banden met 2mm profiel voelen zich NIET lekker op een zeiknat circuit 😳 , bijgevolg ‘s namiddags te veel moeite moeten doen om op de baan te kunnen blijven en behoorlijke rondjes te draaien…kreeg te veel nek en ruglast en kwam er mottig van (en dat heb ik vandaag geweten…) 🙁

                              Dan zo de kans gegrepen de co van oa Cedric te spelen.
                              En terug in een RS stappen is een foute move… man zwaar ah overwegen toch misschien terug eentje aan te schaffen om circuitjes af te rijden?????

                              Cedric, het mag en moet gezegd worden, ik geloof niet dat het uwen eerste keer was! Of ge zijt nen rappe leerling!!!! Nu ja leerling, sorry moet het kind een naam geven, ferm positief verschoten van uw wagengevoel!!!
                              Zat er zeer op mijn gemak en de bescheiden tips werden gretig aanvaard. Trouwens uw rijmanskunsten zijn ook anderen opgevallen, complementen zijn mij ter ore gekomen :applaus: :applaus:

                              Trouwens daar waren meerdere kerels die aan een stuur kunnen draaien!!!

                                Tof om te horen dat het een geslaagde dag was.
                                Hopelijk geen schade gemaakt door van de baan te slippen.

                                  Een leuke dag gehad.
                                  In de voormiddag een natte baan, eerst de baan wat leren kennen. Meer glijden dan rijden 😈

                                  Slippertje gemaakt (wss wel mooie actiebeelden) en van de baan geraakt.

                                  Over de middag goed geregend, namiddag was dus nog natter. Maar toch de wagen onder controle kunnen houden.

                                  Tegen de avond begon de baan op te drogen en dan toch nog wat snellere rondes kunnen rijden.

                                  En RS nog eens meegenomen voor enkele rondes. Nog meer heimwee doen krijgen naar zen 964RS 😀

                                  Geslaagde dag, leuke mensen ontmoet.

                                    Amuseer jullie en vergeet de foto’s en de filmpjes hier niet te posten .
                                    Ik kan er spijtig genoeg niet bij zijn . 😥

                                  15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 54)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.