Trackday voor beginners op 27 July Zandvoort NL

Home Forum Porsche Uitstappen Trackday voor beginners op 27 July Zandvoort NL

• Maker
    Discussie
  • Op 27 juli organiseert Driving Fun een Trackday op Zandvoort. Dankzij de goede contacten van forummer Gert hebben we een optie op de ochtend om deze met beperkte groep in te kunnen richten, speciaal voor de bestuurders die nog wat instructie kunnen gebruiken.

Wanneer?
    Zaterdag 27 juli van 9:00 tot 13:00

Wat is het programma?
    Eerste 2 uur in colonne van 5-6 auto’s de baan op, waarbij de instructeur ieder rondje met een ander meerijdt voorop. Zo leer je de baan en lijnen langzaam goed kennen in een gecontroleerde omgeving. Daarna hebben we nog 2 uur vrij rijden.

Wie kunnen meedoen?
    – Iedere auto kan meedoen, met of zonder kenteken. Uiteraard wel in goede staat van onderhoud: geen lekkage van olie of andere vloeistoffen. De auto mag geen gevaar zijn voor bestuurder en andere auto’s die op het circuit zijn. Geen losse onderdelen/spullen in de auto, wel goede stoelen en goede veiligheidsgordels.
    – Bestuurders moeten minimaal 18 jaar zijn en in bezit van rijbewijs, per auto maximaal 1 bijrijder van minimaal 16 jaar
    – Bestuurders en bijrijders moeten een helm dragen

Wat gaat het kosten?
    €200 voor deze ochtendsessie. Daarna kun je voor €150 in de middag vrij rijden. Iedere 2e bestuurder betaalt €10 extra, dus dan kom je op €105 per persoon!

Wat moet je nog meer weten?

Dit aanbod gaat alleen door als we 40 auto’s bij elkaar krijgen. Omdat we verwachten dat we dit niet met alleen Porsches redden, nodigen we ook Saabrijders uit via liefhebbersfora. Ken je anderen die geïnteresseerd zijn? Zetten we die ook gewoon op de lijst! Als we over de 40 heen gaan, hebben Saab en Porscherijders wel voorrang. In de middag mag wel iedereen meedoen.

De ochtend is dus speciaal gereserveerd voor eigenaren van Saab en Porsche die erg zuinig op hun auto zijn en nog niet eerder zelf op een echt circuit hebben gereden. Ik heb inmiddels de nodige circuit ervaring en weet dat een eerste keer een bepaalde spanning met zich mee brengt. En dan met name inzake hoe anderen zich zullen gedragen.

Daarom is het zo prettig dat dit soort dagen er zijn. Met gelijkgestemden, onder begeleiding het circuit op. Rustig de baan verkennen achter een andere auto die je de lijnen laat zien. Langzaam het tempo opbouwen. En vooraf natuurlijk een duidelijke mondelinge instructie en uitleg van de huisregels op een circuit.

Dit duurt dus ongeveer 2 uur. Daarna is er 2 uur vrij rijden wat wil zeggen dat je met dezelfde mensen je eigen rondjes mag rijden. Eventueel nog onder begeleiding als je dat wenst. In de (totaal) 4 uur dat je dan gereden hebt heb je meestal voldoende ‘gevoel’ gekregen om te beslissen of je de middag ook de baan op wilt. Dan komen er ook ervaren bestuurders op de baan. Verschil in snelheid is geen probleem en heel normaal. Ik zie al jaren bestuurders die echt voor de lol een aantal ‘trackday’s doen in hun eigen tempo zich nergens iets van aantrekkend. Snelle rijders is geleerd hier rekening mee te houden.

Heb je vragen; stel ze gerust. Vrees alleen voor een super leuke dag op CPZ want ik heb nog nooit iemand na afloop gesproken die geen fantastische dag heeft meegemaakt.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 64)
    • Inderdaad 6 november.
      Ook goed idee om track days samen te voegen.

Mss is de tijd rijp om een nieuw forumonderdeel te wijden aan de “Forumleden on track” fzo…

Daar dan de trackdays te posten. Is wat overzichtelijker dan nu!

[quote=”Ghost” post=141635]370 km enkele rit van bij mij is wat teveel van het goede 😳

Ik denk eraan 3 November naar Francorchamps te gaan.[/quote]

Bedoel je niet 6 november?
          Ik ga normaal ook met de GT3. Enkel namiddag

370 km enkele rit van bij mij is wat teveel van het goede 😳

Ik denk eraan 3 November naar Francorchamps te gaan.

Bilsterberg, al een tijdje bezig ernaar te kijken om er eens te kunnen rijden… :lekker:

Voor de kalender + data: http://www.driving-fun.com/

Tip: het nieuwe Bilsterberg circuit eens met een groepje gaan verkennen?

Bilster Berg sinds deze maand officieel geopend

Ja donderdag terug helemaal fit :relaxman:
                  Nu kijken wanneer in mijn trackday kan gaan rijden met Driving Fun.
                  Iemand al een dag vast liggen bij die organisatie?

Tja, bobijntjes;…hebben mij ook al eens goe liggen gehad! Opgelost dus 😉

Deze morgen met de P naar garage gereden.
                      Fout zit in de bobine van cil 1.
                      Donderdag gaan er gelijk 6 nieuwe op.
                      De oude vertonen barsten door de ouderdom en zijn dus niet meer waterdicht.

Ik zal zsm de links plaatsen naar foto site en filmpjes. Nu even druk met andere zaken.
                          We gaan elkaar vast en zeker vaker treffen!

[quote=”RS” post=137574]Hopla thuis en meteen DIT opgezet!!!
                            Om in de sfeer te blijven 😉 [/quote]
                            Go Manthey!! Go!!! :first:

[quote=”RS” post=137574]
                              Weinig bekenden gezien; Ghost idd jammer, vriend Ghost ongelofelijke kerel!
                              [/quote]

Hij heeft 265 km gereden (met zijn BMW 320d automaat) op Zandvoort en maar 1 maal een 360° gedaan tijdens de stortregen :first:
                              Snel was hij ook. Ik heb hem op 2 m 18 weten rondgaan in het droog.
                              In de regen was het 2 m 45 :wtf: :respect2: :applaus:
                              Hij heeft de smaak te pakken denk ik want was gans de terugweg bezig om mijn herkansing dan ook mee te gaan.

:applaus: aan de organisatie, ik mag een andere dag rijden als mijn P terug in orde is :up:

Hopla thuis en meteen DIT opgezet!!!
                                Om in de sfeer te blijven 😉

Het was een lange, vermoeiende maar vooral een zeer leerzame en plezante dag! Bedankt voor de hulp Luc en zoals vorige keer nu ook weer plezant!

Weinig bekenden gezien; Ghost idd jammer, vriend Ghost ongelofelijke kerel!
                                Blindstra, u in de namiddag nog lopen zoeken (dankzij Ghost u mij herkenbaar gemaakt 😳 )

Het was van ’95 (97) geleden dat ik er nog gereden had en moet zeggen het is er daar niet gemakkelijker op geworden.
                                Zeker in de regen was het op de semi’s opletten geblazen!
                                M3 heeft dus idd wat km’s afgelegd, wat gras en grind te verwerken gekregen (aan de betrokkene, dat worden gratis pannenkoeken :happydance: ) maar is mbv wat tape en snelbinders perfect :driver: gehouden!

Een geslaagde en goed georganiseerde trackday!
                                Zag velen foto’s nemen, hoe te verkrijgen aub?

Op naar de volgende, Ecuyers 11/08 en ook daar zijn nog wat plaatsen vrij dacht ik.

Even de ramptoerist uithangen… Pics? 😈

Zonde van het accidentje, maar het hoort er jammer genoeg bij…
                                  Veel succes met de reparatie! :up:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 64)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.