- Dit onderwerp bevat 64 reacties, 13 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 2 maanden geleden door .
-
Discussie
-
6 juni 2013 om 21:20
Op 27 juli organiseert Driving Fun een Trackday op Zandvoort. Dankzij de goede contacten van forummer Gert hebben we een optie op de ochtend om deze met beperkte groep in te kunnen richten, speciaal voor de bestuurders die nog wat instructie kunnen gebruiken.
Wanneer?
Zaterdag 27 juli van 9:00 tot 13:00Wat is het programma?
Eerste 2 uur in colonne van 5-6 auto’s de baan op, waarbij de instructeur ieder rondje met een ander meerijdt voorop. Zo leer je de baan en lijnen langzaam goed kennen in een gecontroleerde omgeving. Daarna hebben we nog 2 uur vrij rijden.Wie kunnen meedoen?
– Iedere auto kan meedoen, met of zonder kenteken. Uiteraard wel in goede staat van onderhoud: geen lekkage van olie of andere vloeistoffen. De auto mag geen gevaar zijn voor bestuurder en andere auto’s die op het circuit zijn. Geen losse onderdelen/spullen in de auto, wel goede stoelen en goede veiligheidsgordels.
– Bestuurders moeten minimaal 18 jaar zijn en in bezit van rijbewijs, per auto maximaal 1 bijrijder van minimaal 16 jaar
– Bestuurders en bijrijders moeten een helm dragenWat gaat het kosten?
€200 voor deze ochtendsessie. Daarna kun je voor €150 in de middag vrij rijden. Iedere 2e bestuurder betaalt €10 extra, dus dan kom je op €105 per persoon!Wat moet je nog meer weten?
Dit aanbod gaat alleen door als we 40 auto’s bij elkaar krijgen. Omdat we verwachten dat we dit niet met alleen Porsches redden, nodigen we ook Saabrijders uit via liefhebbersfora. Ken je anderen die geïnteresseerd zijn? Zetten we die ook gewoon op de lijst! Als we over de 40 heen gaan, hebben Saab en Porscherijders wel voorrang. In de middag mag wel iedereen meedoen.
De ochtend is dus speciaal gereserveerd voor eigenaren van Saab en Porsche die erg zuinig op hun auto zijn en nog niet eerder zelf op een echt circuit hebben gereden. Ik heb inmiddels de nodige circuit ervaring en weet dat een eerste keer een bepaalde spanning met zich mee brengt. En dan met name inzake hoe anderen zich zullen gedragen.
Daarom is het zo prettig dat dit soort dagen er zijn. Met gelijkgestemden, onder begeleiding het circuit op. Rustig de baan verkennen achter een andere auto die je de lijnen laat zien. Langzaam het tempo opbouwen. En vooraf natuurlijk een duidelijke mondelinge instructie en uitleg van de huisregels op een circuit.
Dit duurt dus ongeveer 2 uur. Daarna is er 2 uur vrij rijden wat wil zeggen dat je met dezelfde mensen je eigen rondjes mag rijden. Eventueel nog onder begeleiding als je dat wenst. In de (totaal) 4 uur dat je dan gereden hebt heb je meestal voldoende ‘gevoel’ gekregen om te beslissen of je de middag ook de baan op wilt. Dan komen er ook ervaren bestuurders op de baan. Verschil in snelheid is geen probleem en heel normaal. Ik zie al jaren bestuurders die echt voor de lol een aantal ‘trackday’s doen in hun eigen tempo zich nergens iets van aantrekkend. Snelle rijders is geleerd hier rekening mee te houden.
Heb je vragen; stel ze gerust. Vrees alleen voor een super leuke dag op CPZ want ik heb nog nooit iemand na afloop gesproken die geen fantastische dag heeft meegemaakt.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.