Home › Forum › Porscheforum On Track › Trackday Kalender › Trackdays
- Dit onderwerp bevat 339 reacties, 29 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren geleden door Reys.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Mmmmmm, een Porsche geniet natuurlijk altijd de voorkeur, maar als het budgettair niet realistisch is, tja, dan moet je je trots inslikken he. Maar zo’n e36 m3 kan me ook uittermate bekoren, heb altijd een zwak gehad voor m3’kes. Maar dat gaat niet veel goedkoper zijn. Plus is natuurlijk wel veel PK in zo’n m3 voor een beginnend trackdayer die in eerste instantie vooral aan zijn rijstijl wil (moet) werken ipv aan (de afstelling van) zijn auto. Soit, alleszins een full race met met trekwagen en remorke zie ik niet zitten, teveel gedoe voor een eerste proeverij van trackdays.
Die 968 waarvan sprake heeft 250.000 kilometer, met technische mankementen en een automaat. Lijkt me geen ideale kandidaat om een aantal trackdays mee te gaan doen. Lijkt me zo een geval van beginnen met 8000 EUR uit te geven en een doos van pandora open te trekken en geen flauw idee te hebben hoeveel duizenden EUR je er nog mag achterna smijten.
Een 944 kan bovendien met wat chance ingeschreven worden als oldtimer, bespaart een hele slok op de borrel tov 968 denk ik. E36 m3 gaat ook al richting oldtimer ? Maarja, MOET dat een m3 zijn ? Een 325i bijvoorbeeld kan toch ook volstaan denk ik ?[quote=”bccars” post=168604]
-968, interessant maar mogelijk te duur ?
[/quote]Hoe te duur…vanaf 8000 Euro vind je ze toch al. http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=245476306&asrc=st
[quote=”bccars” post=168604]Welke roadlegal Porsche is geschikt om zo soms eens een trackday mee te gaan doen (maw niet te duur, robuust, veilig, betaalbare stukken en onderhoud) ? aankoopprijs <10k en <15k:
-911'jes zijn te duur denk ik [b][b]JUIST!
[/b][/b]-928 is waarschijnlijk te duur en te complex afgaande op de posts die ik hier al gezien heb [b][b]OOK JUIST!
[/b][/b]-968, interessant maar mogelijk te duur ? [b][b]WEERAL JUIST!
[/b][/b]-944 lijkt me interessant [b]IDD, BEETJE TRAAG
[/b]
Natuurlijk heb je nog een paar leuke buiten de Porsches: bmw 3, skyline gtr (onderhoud waanzinnig duur waarschijnlijk)[/quote]Trackcar: 10/15K...roadlegal, robuust, goedkoop,... paar dingen die niet samengaan, zelfs opportunistisch!!!
Voor de fun en toch behoorlijk hard gaan, zoek u dan maar een E36 M3 😉
Full racebak = nog meer fun! een trekwagen en remorke is dan wel een must...
Klein detail: aankoop is nog maar het begin....best wat reserve voorzienWelke roadlegal Porsche is geschikt om zo soms eens een trackday mee te gaan doen (maw niet te duur, robuust, veilig, betaalbare stukken en onderhoud) ? aankoopprijs <10k en <15k:
-911'jes zijn te duur denk ik
-928 is waarschijnlijk te duur en te complex afgaande op de posts die ik hier al gezien heb
-968, interessant maar mogelijk te duur ?
-944 lijkt me interessantNatuurlijk heb je nog een paar leuke buiten de Porsches: bmw 3, skyline gtr (onderhoud waanzinnig duur waarschijnlijk)
EDIT: idee is gewoon om fun te hebben en om aan mijn rijcapaciteiten te werken zonder dat ik hiervoor mijn huidig elfje naar de filistijnen moet rijden
Not quite 😳
Virtual best 2.51 :wtf:
Weekend best 2.54 :driver:
Personal best 2.52 :up:
Personal goal 2.49 … En dan :happydance: …ondertussen :bounce:Nieuwe semi-slicks: Trofeo R 245 en 325, echt superbanden! Heel weekend op gereden in wisselende weersomstandigheden, zolang het water niet op de baan staat, en ze niet versleten zijn, perfect…ook op nat
Als ik chassis upgrade uitgevoerd heb, nog wat instructie heb gevolgd en hopelijk is de 2.49 haal komen er slicks onder ! One step at a time 😉
PB is 2.52 😉 niet ver vanaf maar ben van plan onder te 50 geraken !
Binnenkort nog wat bijwerken aan de techniek en ook eigen techniek zien bij te schaven 😉
[quote=”pvdw” post=168520]Hoort hier misschien beter in thuis 😉
[quote=”pvdw” post=168519]Wisselend weer, niet altijd alles kunnen geven maar laatste sessie van het weekend maakt dan weer veel goed….
Geen nieuwe besttijd maar kwam wel in de buurt, passagier na het filmpje nog gaan afzetten om een “qualifying” lap te proberen maar de kans niet meer gehad, wel nieuwe virtual best ( combinatie beste sectortijden) 2.51.43 :relaxman:
hoop ooit onder de 50 te geraken… 28 mei nog is proberen :-))Staat minstens één bekende pfb’er naar einde video toe 😉
[video]http://youtu.be/pk4rzw8e4Oc[/video]
YouTube [/quote][/quote]MMm :respekt: als u continu 2.51 draait dan kan u pas van uw tijd afpitsen :engeltje: :driver:
maar je bent niet alleen op de baan veel verkeer :bounce: maar het ziet er best goed uit :happydance: :first:[quote=”RS” post=168514]Woensdag?
Met wie en wat?
Had dat eerder moeten weten, jammer!
Beetje aanpassen maar de betere setup zal ook plezanter rijden zijn.
Hou het veilig![/quote]met Neil met 135i en Jeremy met stage 2 RS3, Steven vdw als co, allemaal locale jongens en dan nog wat contacten uit het brugse (Bart met GTR)
Ge kan nog altijd bellen naar RACB Events of er nog plaats is voor woensdag, als je het professioneel nog ingepland krijgt natuurlijk…
Hoort hier misschien beter in thuis 😉
[quote=”pvdw” post=168519]Wisselend weer, niet altijd alles kunnen geven maar laatste sessie van het weekend maakt dan weer veel goed….
Geen nieuwe besttijd maar kwam wel in de buurt, passagier na het filmpje nog gaan afzetten om een “qualifying” lap te proberen maar de kans niet meer gehad, wel nieuwe virtual best ( combinatie beste sectortijden) 2.51.43 :relaxman:
hoop ooit onder de 50 te geraken… 28 mei nog is proberen :-))Staat minstens één bekende pfb’er naar einde video toe 😉
[video]http://youtu.be/pk4rzw8e4Oc[/video]
YouTube [/quote]Woensdag?
Met wie en wat?
Had dat eerder moeten weten, jammer!
Beetje aanpassen maar de betere setup zal ook plezanter rijden zijn.
Hou het veilig!tis were nie raar é, bmw filmkes op een porscheforum zetten, JP toch
woensdagnamiddag zit ik terug op Mettet, benieuwd wat dat zal geven met de nieuwe setup! :driver:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.