Trackdays

• Maker
    Discussie
  • Waar, wie, hoe, wat,wanneer ivm trackdays, circuitrijden, ed

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 339)
    • Niet duur en in Fr landsgedeelte een goede reputatie.

Iemand hier ervaring mee:

http://www.racb-racing-experience.com/site/coaching-nl-454.html?p=1

spreekt me vooral omdat het met een Porsche is…

Alez Alez ….
          Één van de, als niet hét mooiste circuit ter wereld…
          En dan liever :drink: pakken ipv :driver:

:bounce: :bounce: :bounce:

Fin altijd welkom :salut:

PDS

[quote=”pvdw” post=173035]@pds
            21ste word een topdag!
            Ni twijfelen… 😳
            Ni kijken… :coolness:
            Maar rijden !!!! :driver:
            :lol:[/quote]

Hehe sorry wij komen :drink:
            Dat vinden we daar leuker dan :driver:

[quote=”pvdw” post=173052]Officiële mailing werd uitgestuurd, verwacht dat het heel snel volzet zal zijn….indien interesse PB

“Supercar Only track day… Where all the big toys come out to play on the mega track that is Spa-Francorchamps.

Entries are limited to a maximum of 60 and with our all-day open pit lane format, you can expect proper quality track time”[/quote]

Bijna volzet en voor de twijfelaars hierbij het positieve bericht van de weerdienst :relaxman: “Volgende week wordt het eindelijk droger gaan de temperaturen de hoogte in. Volgend weekend halen we zelfs 31 graden”

Now’s the time als je nog wil inschrijven maw ! Info per PB

idd, een apart Circuit subforum zou geen slecht idee zijn, topic banden, aparte circuits, circuitdagen… want al ons enthousiasme in 1 topic is wat veel van het goede :happydance:

+1
                  +1
                  Of deze wijzigen in
                  “trackday tips en comments”
                  en een “trackday event kalender” openen en…
                  waarom niet….beide topics onderbrengen in NIEUW sub forum “Porsches on track” ofzo ?
                  Andere mogelijk topic’s daarin:
                  Trackday video’s
                  Laptime register
                  Organisatoren en Circuits
                  “Porsche Motorsport” nieuws ook erbij in onder brengen?

Op sommige fora bestaat deze aparte onderverdeling en maakt het wel makkelijk om dingen terug te vinden, hier nu alles bijeen onder één topic en verspreid in algemene discussies.

Constructieve input om wat goed is alleen nog beter te maken 😉 wil er trouwens gerust een donatie voor doen als het kan helpen.

Een tot het uiterste min ingerichte kas + gestripte motor + korte enkel vliegwiel schakelbak + korte diff + eindeloze regelbaar onderstel + 4 wielen + neen – elektronica buiten servo + neen – ABS +….’t is al

Daarmee dan het circuit op = in de broek doen en traag, zeer traag…. 100% tgv onkunde 😳
                    Laat zo’n spel in de handen van een pro = niet bij te houden…. scholing training, training, training,… en afstelling

Zelf: eigenlijk totaal geen weet waar ik mee bezig ben!

Ok de wagen moet behoorlijk zijn afgesteld, uit eigen ervaring na een jaar van sukkelen tgv mechanische pech, slechte afstelling onderstel, onjuiste motor afstelling, diff problemen enz nu beduidende betere resultaten maar rij nog altijd een pak trager dan de pro’s die er vorig jaar in de “slechte” setup mee gereden hebben!
                    Frustrerend!!!!

Discussie hier gedurfd eerlijk opengebroken, en zo kennen we Bruno 😉 !

Vond je laatst toch goed driften René.

(Admin: misschien topic openen “leren hoe en wat circuit te rijden”)

[quote=”pvdw” post=173350]@rene
                      Wel is coaching gevolgd op je circuitdagen ? Helpt ook enorm!

Grtn[/quote]

Nope… wel paar keer serieuze piloten naast me gehad maar veel tips kwamen er ook niet behalve heel-tip remmen (tussengas) en semi’s leggen voor betere grip

@rene
                        Wel is coaching gevolgd op je circuitdagen ? Helpt ook enorm!

Grtn

Denk dat het wel nog kan meevallen als we met een stuk of vier – zes man zijn
                          Veel meer is niet goed, verlies je de toegevoegde waarde.

Heb zelf aantal jaar geleden, denk 2007 of 8 eerste niveau Porsche driving school gedaan op en rond Spa, was fantastisch om basis onder de knie te krijgen, was toen daags voor de Porsche Days, jammer dat ze het in belgie niet meer aanbieden.

Dit wordt iets kleinschalig, persoonlijker… Maar wel puur gericht op Porsche en niveautje horen dan de basis, eerder advanced car control. PB liefst ook met mail adres, net iets makkelijker te coördineren en voorkeur weekdag of weekend.

Ik heb daar wel oren naar…

goedkoop zijn die opleidingen wel niet, in mettet kun je een cursus volgen maar da’s al 1350€ via RACB racing school, ik durf al niet denken wat een dagje porsche driving school op franco niet kost…

ik dacht dat de ervaring er wel zou komen met circuitdagen en driftdagen op zolder maar kben ne grotere kluns dan ik dacht :first:

Heb binnenkort misschien oplossing :wtf:

Ben bezig om een advanced carcontrol / drift dag uit te werken.

Op het programma :
                              Versleten slicks ter plekke ter beschikking op velg in verschillende stadia, gradueel van slecht naar betere banden doorheen de dag
                              Natte glijdende rijbaan, voldoende groot om ook aan iets hogere snelheden Car Control te oefenen
                              Belangrijkste van al : coaching door pro coach die recent 3-de werd in hun categorie op de 24u van de nurburgring ! :respekt: en by the way ook de Porsche driving school geeft !!! Echte pro met Porsche bloed door aderen en die het weet over te brengen…
                              Binnenkort meer info, indien interesse stuur me alvast een PB-ke met mail adres, hou ik jullie op de hoogte.

Grtn

Ben zelf ook zoekende op dat gebied. Heb al wel eens wat cursussen gedaan, maar da’s lang geleden. Opfrissing dringend nodig.
                                Leuk zou inderdaad zijn toegepast op Porsche / 911, want da’s toch weer wat anders dan pakweg een M3 of een Focus RS qua weggedrag en vereiste rijstijl. Daarom dat die Porsche Sport driving school me intrigeert.
                                Anderzijds trekt zo een trackday van RSR in een van hun huurwagens en met een pro driver naast je als coach me ook wel aan.
                                Belangrijkste denk ik dat het onderwijs verstrekt wordt door een professional en niet door een achter de uren hobby-ist.

ben ik het volledig mee eens hoor, allé dan lijken we allemaal op elkaar é in feite haha

Met een deftige porsche rijcursus ga ik in elk geval gebaat zijn op circuit, es voor kijken id toekomst…

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 339)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.