Home › Forum › Porscheforum On Track › Trackday Kalender › Trackdays
- Dit onderwerp bevat 339 reacties, 29 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 10 maanden geleden door Reys.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
René. Ik denk dat je me verkeerd begrepen heb. Was geen aanval naar jou toe, ik ken je immers niet eens, weet niet welke automotieve capaciteiten je wel of niet hebt.
Vond gewoon dat het het inzicht van BrunoRS respect verdiende. Zijn stelling, die door vele pro piloten zal beaamd worden, dat 99% van de chauffeurs meer gebaat is met tuning van de rijkunsten dan met tuning van de wagen ben ik helemaal mee akkoord. Ik ben er immers zelf het grootste voorbeeld van. Ongetalendeerde chauffeur, 0% ervaring op circuit, maar wel een Porsche onder zijn kont, en me maar druk maken over mijn bandendruk, welke banden ik ga steken als mijn Pirelli’s versleten zijn, terwijl dat allemaal geen zak uitmaakt in vergelijking met mijn marginaal gekloot achter het stuur.
Dus mijn beste René, chill please, het was niet bedoeld zoals jij het geïnterpreteerd hebt :drink:
[quote=”Bruno RS” post=173296]Ik zeg ook niet dat je dat ooit beweerd hebt
Maar je zoekt naar dingen en doet kosten zonder eens te kijken naar jezelf
Ik heb die fout gemaakt daarom zeg ik dat[/quote]Khad het dan ook niet op u hoor Bruno maar op bccars zijn ractie erop.
Kben nog geen zotte kosten aan het doen hoor, komt allemaal in orde *porsche
Ik zeg ook niet dat je dat ooit beweerd hebt
Maar je zoekt naar dingen en doet kosten zonder eens te kijken naar jezelf
Ik heb die fout gemaakt daarom zeg ik dat[quote=”bccars” post=173263]
:respekt:[/quote]
kan zijn dat ik mis ben maar volgens mij heb ik hier of op circuit nog nooit beweerd dat ik een goede piloot ben of de grote jan uitgehangen, integendeel…
soit, tkomt allemaal in orde, kheb alvast gebeld naar vab-rijschool wanneer ik een week op cursus mag om terug te leren schakelen, remmen, etc, efkes de basis terug leren :happydance:
[quote=”Bruno RS” post=173256]
Volgens mij moet je het echt nog niet zoeken in je materiaal maar in de piloot zelf.
[/quote]:respekt:
Je moet eens je banden afnemen en kijken af ze nergens tegen schuren
Volgens mij moet je het echt nog niet zoeken in je materiaal maar in de piloot zelf.
Je rijdt met enorm veel marge en misschien eventjes een opleiding volgen.
Ik zit zelf met die problemen want ik ben ook traag en de auto kan veel sneller.
Het heeft me wel deugd gedaan om eens met de megane en met de AMG op circuit te rijden zodat ik meer voeling krijg met de auto’s.
Vooral de megane is leuk want je kunt die lekker smijten en je voelt dat achterste gewoon glijden plus dat je veel minder met je portefeuille rijdtIk ga mee met pvdw naar spa op 21juli en heb een uurtje instructeur geboekt
Dat zal deugd doenBandendruk en geo staan goed, stabi’s enz ook…
2cm verlaagd op schroefveer of gemeten op fabrieksmeetpunten ? Volgens mij niet krak hetzelfde effect voor tov achter… Indien de “rake”, hellingshoek achter tov voor niet juist staat kan dit misschien effect hebben, gewichtsverdeling off…
Normaal op chassismeetpunten 2.5 à 3cm verschil achter tov voor dacht ik.Op 21/07 altijd welkom op Spa maar dacht begrepen te hebben dat je al meermaals hebt vergeleken on track met andere gt3’s nee ? Toch evengoed welkom als je denkt dat het kan helpen.
Grtn en succes met zoektocht[quote=”pvdw” post=173223]@ René
Op welke stand staan stabi’s nu voor en achter ?
Rest uitlijningswaarden ?
Orig. Vering of andere ?
TC on of off ?
Hoogte voor en achter ?
Semi sowieso meer grip hoewel ss goeie kritieken krijgt…
Veel variabelen…. Basissetup goed zetten en van daaruit verder….
Altijd welkom om te vgl-ken en te discuteren…(half the fun)
Grtn[/quote]Stabi’s staan op het voorlaatste v hardste nu
originele schroefkit, vanop standaardhoogte precies 2cm lager gedraaid overal
pasm op hard
sport aan
TC soms aan, soms af, ik had hierbij grote verandering verwacht maar scheelt niet superveel…
banden rondom 2kg druk (warm gemeten na sessie circuit)
Voor:
naloop links 7.33 rechts 7.52
wielvlucht links -2.08 rechts -2.01
toespoor links 0.05 rechts 0.04 totaal 0.09
Achter:
wielvlucht links -2.16 rechts -2.19
toespoor links 0.15 rechts 0.15 totaal 0.309aug zit ik op een trouw dus zondag 10 aug geen circuit voor mij :puke:
Morgen moet ik in Brugge zijn en ga ik es horen bij bandencentrale Puype (ene eigenaar rijdt met 997 GT3 RS) en hem es vragen wat dat wippen betreft en afregelen… ik vermoed dat hij er toch ook een en ander van zal kennen
Ik merkte ook door met PVDW mee te rijden dat er bij mij iets niet klopte. Is nu super.
Best eens met iemand meerijden on track !10/08 ben ik zeker in Zolder !!
Groetjes
@ René
Op welke stand staan stabi’s nu voor en achter ?
Rest uitlijningswaarden ?
Orig. Vering of andere ?
TC on of off ?
Hoogte voor en achter ?
Semi sowieso meer grip hoewel ss goeie kritieken krijgt…
Veel variabelen…. Basissetup goed zetten en van daaruit verder….
Altijd welkom om te vgl-ken en te discuteren…(half the fun)
GrtnAls de andere wagens “identiek” zijn zit er misschien een verschil in rijstijl ?
[quote=”pds trading” post=173167]Welke tijden haal je in Zolder op supersports ?
Ik rij altijd met cup banden, super voor circuit, super voor de baan, maar het moet echt droog zijn. Dus als je veel dagelijks verkeer doet niet aan te raden ….[/quote]rondetijden heb ik nog nergens gemeten, er is nog teveel te leren om me met tijden bezig te houden vind ik dus qua tijd kan ik geen indicatie geven. Het valt me gewoon hard op als ik met een identieke wagen meerij op circuit dat deze veel meer grip heeft dan de mijne vandaar dat ik verder aan het zoeken ben.
Als deze versleten zijn worden het Toyo’s R888, schijnt nog te doen zijn id regen ook wat id praktijk weinig gebeurt met de Porsche.
Welke tijden haal je in Zolder op supersports ?
Ik rij altijd met cup banden, super voor circuit, super voor de baan, maar het moet echt droog zijn. Dus als je veel dagelijks verkeer doet niet aan te raden ….Ophanging-update…
na 2cm te verlagen en van camber -1 naar -2 te gaan bolt hij beetje beter op circuit, de torsiestangen moet ik wel terug zachter zetten want hij wipt op kleine circuitjes. Maar op de weg klopt er iets niet bij slecht wegdek lijkt me… hij begint te schommelen, slepen en komt in een dansende beweging waarbij de sturing zeer zwaar wordt en de stuurbekrachtiging precies wegvalt, na een tijdje is het terug beter maar na een heuveltje id weg is het terug slechter. Is dit normaal of ben ik nog een lange weg van huis??
Hij staat nog een klein beetje hoger dan cup-hoogte lijkt me maar om hier zo mee te blijven rijden is niet echt interessant.
Binnensteken bij prospeed en 10k€ lichter worden heb ik geen goesting in… of zie ik dit verkeerd?
Zit het tussen mijn oren of moet ik gewoon overschakelen naar semi slicks om meer grip te hebben op circuit? (nu Michelin pilot supersports)
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.