Tracking Jammer

Home Forum Zeverhoekje Tracking Jammer

• Maker
    Discussie
  • Ik las gisteren een artikel over een Tracking Jammer.

Daar had ik nog nooit over gehoord ❓

Dit toestel werd aangetroffen in een voertuig tijdens een wegcontrole.
    Het heeft een bereik van 6 tot 10 meter rondom het voertuig. (12 Volt).

Het apparaat wordt aangesloten op de sigarettenaansteker van een voertuig en verstoort radiogolven in de buurt. Andere voertuigen in de buurt van dit toestel kunnen niet met de afstandsbediening worden afgesloten. De niets vermoedende chauffeur denkt, dat hij zijn voertuig slotvast achterlaat, hetgeen dus niet het geval is. Vervolgens hebben de dieven vrije toegang tot het voertuig om dit leeg te roven.

Het ziet er dan ook nog eenvoudig uit.

Als je even googelt dan vindt je wel diverse websites die dit verkopen.
    Daar wordt het verkocht als Anti Gps Tracking Systeem.

Wat gaan ze nog allemaal uitvinden.

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
    • De portable heb ik in elk geval vaarwel gezegd 😯

En dan heeft hij zijn wagen amper 15 minuten achtergelaten 😐
      Waar gaan we naartoe… en dan nog in een buurt waar ik (zorgeloos) opgegroeid ben …

Maar ja, ik zal wel oud worden zekers… :engeltje:

hee kijk een preview van een nieuw boek:
        “Plumber groot de dingen” 🙂

neen is helemaal niet grappig, de rompslomp, de last, het achterlopen,
        en dan nog de gestolen laptop,

dat ze met hun fikken van andermans gerief afblijven!

Bij één van mijn mensen hebben ze deze week in zijn wagen (break) ingebroken… portable lag in de koffer… dag portable en goeiemorgen nieuwe ruit 😐

er zijn al eerder krantenberichten verschenen over dievenbendes die ‘systemen hadden om de automatische vergrendeling van auto’s’ op parkings van supermarkten te omzeilen. Evenals apparaten waarmee ze zouden kunnen zien of er in een auto apparatuur zoals GSM’s, laptops, GPS-systemen en dergelijke zouden achtergelaten zijn, zelfs als deze niet zouden aan liggen??? Scary shit allemaal…

[quote=”BC911″ post=91448]Heel praktisch als de chauffeur gaaat tanken en er andere mensen in de wagen blijven zitten.[/quote]

.. vandaar dat ik het anders heb laten programmeren ➡ want zelfs als je er niemand in de auto blijft zitten is het (voor mij) onhandig – en tot vervelend aan toe zelfs.

[quote=”yabba944″ post=91407]deuren dicht is inderdaad niet zo, maar mijn origineel alarm van de boxster gaat echt wel loeien als ik de deur dicht doe, vergeet te sluiten en dan na een minuut ofzo de deur terug opendoe zonder het alarm nogmaals af te zetten hoor. zelfs als ik de deur met de sleutel open ipv de afstandsbediening, heb ik welgeteld 30 seconden om de sleutel in het contact te steken of het ding begint te loeien.[/quote]
                Kan inderdaad zo zijn. Bij Audi was dit vroeger ook zo. Als de bestuurder de sleutel van het contact neemt en uitstapt, dan gaat het alarm na een aantal seconden aan. Heel praktisch als de chauffeur gaaat tanken en er andere mensen in de wagen blijven zitten.

[quote=”yabba944″ post=91407]… vergeet te sluiten en dan na een minuut ofzo … [/quote]

Dit is programmeerbaar en voor zover ik weet in Belgie een eis dat het alarm vanzelf inschakelt na het uitnemen van de contact-sleutel en het sluiten van de deuren (niet op slot).

Ik heb dit in NL laten her-programmeren … de Porsche gaat nu alleen nog vanzelf op de start-onderbreker … maar het “geloei” blijft ten aller tijden weg – vermits ik het alarm aan zet met de AB.

Over het door TS aangehaald aansteker-jammertje heb ik eerder wel iets gehoord en gelezen – en geloof wel dat dat werkt .. mss niet in deze uitvoering, dan wel in ‘n andere 😐

Of het echt werkt is de vraag. (lijkt te mooi om waar te zijn) Maar uit voorzorg toch maar even controleren op de ‘Koen” manier 😀

deuren dicht is inderdaad niet zo, maar mijn origineel alarm van de boxster gaat echt wel loeien als ik de deur dicht doe, vergeet te sluiten en dan na een minuut ofzo de deur terug opendoe zonder het alarm nogmaals af te zetten hoor. zelfs als ik de deur met de sleutel open ipv de afstandsbediening, heb ik welgeteld 30 seconden om de sleutel in het contact te steken of het ding begint te loeien.

Klopt niet echt. Het klopt dat, als je je wagen open doet met de afstandsbediening en je de deur niet open doet dat de wagen zich opnieuw sluit.

Maar als je de wagen stopt en uitstapt en de deuren niet op slot doet ken ik geen wagen die zich automatisch sluit.

Zelf heb ik een keyless startsysteem. Om de wagen te sluiten dien ik even op de handgreep van de deur te duwen. Dan sluit de wagen zich en gaan de spiegels naar binnen. Aan mij gaan ze dus niet liggen hebben met dit systeem :mrgreen:

Maar inderdaad, wat gaan ze nog allemaal uitvinden… 😥

Aangezien het de radiogolven stoort, ga je toch ook geen knippersignaal zien van je pinkers, dus weet je toch sowieso dat je wagen niet goed afgesloten is? Een goed alarm zet zichzelf trouwens op scherp na een minuut de deur dicht, dan moeten ze al snel zijn mijns inziens. Als Jammer om de track and trace te storen zie ik wel het nut ervan in.

Ondanks dat ik met de afstandsbediening de wagen sluit controleer ik steeds of die wel gesloten is .
                            Blijkbaar geen slechte gewoonte als ik dit lees .

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.