Transponder sleutel.

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster Transponder sleutel.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • Een vraagje: Is het onderdeeltje met het nummertje 53 op de foto de transponder van de sleutel, of waar kan ik deze vinden??
      Ik zie dat een sleutel dit onderdeel wel heeft en een ander blijkbaar niet??
      Thx Wim  

        Neen, de transponder zit in de andere sleutelhelft. Het is net een glazen buisje.
         

          Ah ok bedankt Dirk, weer wat bij geleerd 🙂

          123

            tot 987/997
            De transponder kun je niet aanleren op de auto, maar wel overzetten in een andere zender.
            De zender kun je zelf aanleren op je auto. Dat is een rollende code..
            Dus DME heeft lijst van bv 10 codes
            1234
            2345
            3456

            En de zender synched met die DME lijst
            elke keer een code wordt gebruikt, schuift de lijst op… Het zelfde systeem wordt bv ook gebruikt door garage poorten.. (wel andere frequentie)
            rolling code is in principe niet te kraken, behalve dan dat de rolling code lijst niet willekeurig is en incrementeel werkt. En alle autos van zelfde fabrikant zelfde formule gebruiken. (maar goed blijft nog altijd erg veilig, beter dan keyless entry)

            Carrying out the synchronization
            1. Unlock the driver’s door with the key at the
            door lock.
            2. Open driver’s door and insert the ignition key
            into the ignition lock within 10 seconds to
            prevent the alarm system from being
            triggered.
            3. With the key inserted, press and hold button 1
            on the remote control for approx. 5 seconds.
            The synchronization is now complet

            Dus als je zender kapot is, open priegelen, transponder eruit halen.. zit normaal ingelijmd.
            En in nieuwe zender steken, sleutel blad kun je ook overzetten.

            Ik heb mijn oude zender, transponder en sleutelblad van 987.1 in een behuizing van 987.2 gestoken
            veel modernere behuizing… ziet er mooier uit.

            Transponder kwijt is dure zaak, want die moet met PIWIS worden gekoppeld op de DME.

            Later modellen zal wel gelijkaardig zijn qua zender en transponder voor wie geen keyless entry heeft.. Keyless entry, geen idee.
            Ik denk op latere modellen 981 of 991 gaat het zodanig ver dat zelfs je PCM ingeleerd moet worden op je DME, alles connected en in DB ergens in Stuttgart.. maar kan me vergissen, heb er geen dus ook niet zelf echt op ingeleerd.

              Ok, thx, maar hoe weet je dat het de zender is die stuk is? Bij mijn beide sleutels branden de lampjes nog en toch reageert de afstandsbediening niet. Ik lees dat dit bij veel eigenaars is zelfs nadat een nieuwe sleutel werd aangekocht. De test met de sleutel in het contact heb ik ook geprobeerd en staat zo ook in de handleiding maar werkt ook niet 🙁
              gr Wim

              123

                kun je de auto starten met de sleutel?

                123

                  Voor de duidelijkheid

                  Deur openen
                  A Sleutel in het slot
                  B Afstands bediening knop 1

                  Alarm deactiveren =
                  A binnen de 10 seconden na het openen sleutel in slot te steken, met geldige transponder
                  B af met deur te openen door bediening knop 1

                  Auto starten = Sleutel in ‘t slot met geldige transponder.

                  remote inlezen = sleutel in ‘t slot , met geldige transponder en werkende remote..

                  Je kan volledig zonder remote werken.. het is gewoon irritant want dan moet je telkens in 10 seconden in de auto de sleutel in ‘t slot krijgen of je hebt WIEWIEWIEWIEW van doen.

                  Als je de auto dus kan starten , is je sleutel en transponder ok.
                  Als je de auto niet kan starten, is je transponder niet ok, en ga je dus ook geen remote kunnen inlezen.

                  Als je de auto wel kan starten, maar het inlezen lukt niet.
                  Dan heb je mogelijks kapotte zender.. OF is de ontvanger in de auto inactief of kapot.

                  Inactief : bv lage batterij voltage
                  of na 5 dagen automatisch uitgeschakeld (moet normaal terug actief komen als je even deur klink trekt) Das zop op de 987, ik vermoed 986 ook, zal wel in je handleiding vermeld staan

                  Kan ook storing zijn van iets in de buurt van je auto opzelfde frequentie..

                  kapot .. [size=100]98661826201

                  maar geen idee of die gewoon gewisseld kan worden of dat er PIWIS programmatie nodig is.[/size]

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.