Transporter T5 gevonden

Home Forum Zeverhoekje Transporter T5 gevonden

• Maker
    Discussie

• Mushroom
    Deelnemer

Helaba !
      Long time no see ! 🙂
      Vrijdag laatsleden besloot mijn werkgever failliet te gaan en daardoor ben ik m’n firmawagen kwijt. Ik heb besloten van op zelfstandige basis te beginnen en dacht daarom om als “firmawagen” een T5 van Volkswagen aan te kopen.
      Nu twijfelde ik tussen de Vivaro van Opel, de Vito van Mercedes en de T5, echter als ik op de carconfigurator van Opel mijn lijstje invul komt die daar ineens met een mindering van 22% af. Is dat de standaardkorting die je krijgt op zo’n bestelwagen ? Geeft Volkswagen dat dan ook ? Want de Vivaro zou op 20.000 Euro komen en de T5 op 31.000 Euro ! 😳 Dit met vergelijkbare opties.
      Kent er iemand ook de prestaties van deze bestelwagens want daar wordt op de officiële sites over gezwegen.
      Heeft er iemand ervaring met het laten tunen van die dingen, want Nederlandse sites beloven winsten van 30PK ?

Alvast bedankt !
      Oja, weet er iemand een garage zijn die redelijke kortingen geeft, ik meen me te herinneren dat je indertijd bij Rietje in Antwerpen d’office 13% kreeg (was wel voor een personenwagen) of bestaat er zo’n “garage” waar er wat T5’s op stock staan ?

De eerste tijd zit er dus geen P’ke aan te komen bij mij 🙁 (

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
      • Mag ik nog eens ? 😮

De zoektocht naar een (hopelijk) 996 4S is efkes uitgesteld, toch tenminste tot eind juni (vernieuwing contract) daarom zou ik mijn T5 nog wat wilen opknappen.
        Staat momenteel nog wat hoog op z’n poten, dus daar zou rond Mei waarschijnlijk een schroefvering opkomen (moet dan naar de keuring). Echter …. langs achter vind ik hem prachtig, maar langs voor blijft de bumper iets te hoog tov de rest van de camionette + hij komt ook teveel naar binnen, zie hieronder :

Daarom had ik aan volgende spoiler gedacht :

Dat trekt de bumper mooi recht naar beneden (de spoiler is het stuk onder de witte nummerplaat) .
        Waar halen jullie soortgelijke spoilers ? Bestaat D&W nog eigenlijk want daar heb ik gisteren zitten op zoeken, maar niks gevonden.
        En is 200 Euro om die spoiler te spuiten een normale prijs ?
        Thx !! 😉

Leuke bangbus 😉

En hier is’m dan …

De Bangbus !!!! 8) 😆

De verlaging valt me wel tegen, maar ‘t was dit of om ‘t jaar 2x de vering laten vervangen… 🙁

Ik zou niet voor TSW gaan .
              Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat het mogelijk niet meer zo lang zou gaan met dat merk . En wat te doen als er eentje stuk is ?

Juist te laat vrees ik, ik ben donderdag ll. de orobica’s gaan bestellen.

Op mijn camionette staan er ook spatlapjes op ! 😥 Ik wist niet dat die er standaard opstonden, heb geprobeerd ze er af te halen en vond toen de 2 x 3 gaatjes. De gast waar ik mijn velgen bij besteld heb rijdt ook T5, ook met de Orobica’s erop en hij heeft ook 2 x 3 gaatjes, vandaar. 😉

gaatjes in de achterbumper? ja daar zaten de spat lappen en die waren lelijk en door mijn 12cm verlaging raakte deze steeds de grond, heb ik dus even erafgehaald 😆

Dakrekje is idd niet zo fraai maar ik werk met dat ding dus om geen krassen op het dak te maken is dit wel handiger hé 😆

als je wil, ik doe mijn velgen weg, de orobica’s in 20 inch, kzou graag eens iets anders proberen, en der liggen net nieuwe banden op en ze hebben geen stoeprand schade

grtz Geert 😉

😯 😯 😯
                    Skoon machien !!!
                    Alleen die dakimperiaal maakt hem een beetje naar de kl+ten hé ?? 🙁
                    Maar voor de rest 😯 😀 D

Ik heb ondertussen de mijne al gekregen (nouja, betaald), momenteel al een en ander aan veranderd en nu zijn de velgen en verlagingsset besteld. Ik denk dat we min of meer dezelfde velgen zullen hebben, de Orobica’s, 20″. ‘t Zijn dus de onderste geworden uit de reeks van 3 hierboven. Ik had schrik dat een smalle spaak op een 20″ echt een beetje *te* smal ging zijn.

Als de velgen erop staan en de verlaging maak ik eens foto’s en post ze hier.

Vraagje : zit jij ook met 2 x 3 gaatjes in de achterbumper ?? 😉

hey dude, ik heb niet alleen een porsche, ik heb denk ik ook een bus die jij wel tof zal vinden

T5 wolfsburg edition

specs,
                      lichtvract 5 plaatsen
                      -176 pk,2.5l(gechipt by Heinz)
                      -bij 1935 toeren 436Nm
                      Velgen 20 inch
                      ophanging KW variant 3 inox line(echte aanrader)
                      binnen tweekleurig leder en full multi media

grtz Geert 😉

tja, goed uitkijken en prijzen vergelijken is de boodschap!

Zelf heb ik via Auto 5 (in Gent, nieuwe locatie op de Kortrijksesteenweg tegen het Maaltepark businesscomplex, de voormalige Lexusgarage) velgen laten bestellen bij een kleine Belgische firma die replicavelgen maakt op bestelling (je moet er naar vragen, want er staat niks van uitgestald in de winkel!). Ik heb de nieuwe BMW M5 velgen laten maken in 8.5×18 en 9×18 voor amper 612 euro voor de complete set. De afwerking is super! Daarna bij bandencentrale Roegiers in Sleidinge (ook gekend voor zijn scherpe prijzen) er 235’s laten opsteken voor amper 500 euro voor de gehele set. Eindbalans: prachtige 18 duims velgen met splinternieuwe banden voor 1112 euro… waar ik nog de helft van de BTW kan van recupereren! Nice…

En zulk een totaalprijs heb ik ook nergens gevonden op het net…

En als de prijs al in de buurt kwam, waren het dan banden van het merk Foefiefoefie of whatever, waarmee je de eerste bocht in het decor zit of zo… ook daar moet je meer opletten bij ‘koopjes’!

ik kies ook de bovenste velgen

sober strak … mooi

[quote=”Mushroom”:29yuafxs]

WTF ??
                            Die verkopen je dus “velgen met banden” en dat blijken dan nieuwe velgen te zijn met oude banden erop ??

velgenhandel.nl mijden dus…[/quote]

Waar zaten die ook alweer zei je?
                            Juist ja, Amsterdam :mrgreen:

Even serieus. Echt wel WTF. Je kan ze der waarschijnlijk niet eens op “pakken” omdat ze gewoon leveren wat ze aanbieden (velgen + banden).

Wel, vandaag kwam de aap uit de mouw en ik quote hun antwoord :
                              “de tsw en de orobica zijn te bestellen , de prijzen op de site zijn incl goede gebruikte banden . nieuwe banden zijn tussen de E200.- en E275,- per stuk ”

WTF ??
                              Die verkopen je dus “velgen met banden” en dat blijken dan nieuwe velgen te zijn met oude banden erop ??

velgenhandel.nl mijden dus…

ubbergeill !!..daar dikke BBSen 18″ onder met gouden hart en laag profiel schoentje onder ??…. 😉

Mannekes ??
                                  Mag ik nog eens ??
                                  Daarnet voor velgen gaan zien voor onder de T5, mooi setje gezien, prijs : een kleine 2400 Euro, daarvoor heb je 20″ers met banden erop (merk weet ik niet), nu kom ik thuis, zet mijn pc op en de eerste site die ik aanklik (in Nederland) zie ik krak dezelfde velgen voor 1560 Euro, ook met banden erop (merk ook onbekend, heb ik een mail voor gestuurd).

Nu vraag ik me af : is het fout van mij om efkes met mijn nieuw camionnette een plezierritje te maken naar Amsterdam om alzo een kleine 750 Euro uit te sparen ?

Akkoord , je krijgt service van je bandenboer, maar een velg is nu niet iets dat gemakkelijk defect gaat (ongelukken en dorpels niet te na gesproken), moest het nu bvb een autoradio zijn, dat gaat al eens defect, maar velgen gaan niet defect, dus wat zouden jullie doen ?

En, welke vinden jullie de mooiste ??

Zit er een merk bij dat absoluut moet vermeden worden ??
                                  Bedankt voor de input.
                                  Ik zie – denk ik – de bovenste liefst ! 🙂

Voor de goede orde en om de velgen in perspektief te kunnen plaatsen : hij gaat er min of meer alsvolgt uitzien : volledig gesloten en zwart metallic …

succes dermee en ben blij dat je op het weetje wel forum wat kunnen opsteken hebt 😆

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.