Trekvermogen Cayenne

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Cayenne Trekvermogen Cayenne

• Maker
    Discussie
  • Door een recent dodelijk ongeval 😳 in mijn kennissen kring begin ik steeds meer te twijfelen of het nog verantwoord is met mijn circuit afgestelde Ford Focus RS op de openbare weg te blijven rijden.
    Die auto heeft een zware tuning, KW vering, remmen, uitlaat, gebrek catalisator, spoorverbreders, buiten tolerantie banden maat, allemaal niet toegestaan omdat de FFRS gekeurd is als uniek voertuig lichte vracht, en dus geen tuning mag hebben.
    Dus als ik er iets zou mee voorhebben zit het goed fout :think:
    Nu heb ik een zeer mooie Ford pick up aangeboden gekregen met de optie van een al even mooie auto trailer erbij te kopen.

Maar nu denk ik dus met het hart bij *porsche *luv
    Wat mag een Cayenne trekken?
    Kan die wagen dat aan? Denk E25 richting Francorchamps met mijn GT3 of FFRS op de trailer achter de Cayenne.
    Doenbaar of niet. De diesel versie valt al af denk ik, die heeft niet echt veel power heb ik al gehoord.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 29)
    • Onze cayenne mag 3.5 ton trekken

2012-08-03-040.jpg

Works fine for me …

Deze middag de Ford Ranger test gereden.
          Rijd best goed en comfortabel, ook met zware aanhanger.
          Maar na de tip van Wim de wagen eens goed geïnspecteerd tijdens testrit 😯
          Een testwagen met 10 dkm heeft roest 😯 😯
          zowel aan het raam als de onderzijde kabine 😯 😯
          Die valt dus af. Nogmaals dank Wim :respect2: ik ga deze keer echt op mijn knieën voor U 😀
          Ik trakteer U en Timo zeker een pint op MECC binnen enkele weken.

Wat de F150 uit 1986 betreft 😀 dat rijd best goed.
          Alleen beetje veel lawaai in de cabine.
          Echter de V8 6.9 L diesel maakt wel een mooi geluid :music:
          Als ik nu zou moeten kiezen ging ik voor de V8 😈

Ik zoek dus best nog wat verder.

😯 Ga ik eens naar kijken en info over vragen.
            Bedankt Wim voor de info.

Wim

Inderdaad de Ranger, bij vrienden van ons na 2 jaar overal roest en loskomende verf, dit vooral bij alle raamranden rondom.
              En waren allebei zwarte.

Welke bedoel je dan Wim de Ranger 😯
                Of de F250 1986

Wim

Niet verkeerd bedoeld, maar die dingen roesten als den duvel.
                  En praat uit ervaring, na 2 jaar was het al hopeloos.
                  Vandaar denk ik dat er zoveel stock staat omdat het een gekend probleem is. 😳

Ik ga morgennamiddag proefrijden met een nieuwe Ford Ranger 2.2 diesel. Staat in Belgie wel wat stock van die met een extra korting weg kan. Mag ook mijn aanhangwagen aankoppelen om eens te testen.
                    Ook mag ik daar met een 1986 Ford F250 diesel test rijden, staat niet echt te koop maar garagist denkt er wel aan.
                    Hij bood het mij zelf aan 😀

PDS

EN Ghost ?

Staat er al iets te blinken ?

Een Range Rover 3.6V8 van 2008-2009 is wel goed te kopen momenteel denk ik.

Stond laatst in Schilde langs de weg een prachtige zwarte lichte vracht te koop van een handelaar in caravans ( denk volgens Google bij Dierckx Caravans)
                      Was wel echt een hele mooie (in het voorbij rijden toch) :think:

Wim

Laatst genoemde 3 zijn inderdaad buiten de luxe van de RR ook nog eens de beste trekpaarden. 💡

Nissan Patrol.

Iemand die ik ken trekt daar al 400.000km boten beroepsmatig mee. :respect2:

Misschien ook de landcruizer nog eens goed bekijken.

Wim

Het beste trekpaard voor mij is de RangeRover. 💡

Zoals ik eerder schreef op papier mogen ze allemaal 3500Kg trekken, doe eens een testrit met trailer?

Als je tevreden bent met een goedkope versie van de cayenne => VW touareg V10/v8 TDI die trekt dat wel en 2de hands zijn ze ook nog eens spotgoedkoop.

Bedankt Wim.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 29)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.