Trekvermogen Cayenne

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Cayenne Trekvermogen Cayenne

  • Maker
    Discussie
  • Door een recent dodelijk ongeval 😳 in mijn kennissen kring begin ik steeds meer te twijfelen of het nog verantwoord is met mijn circuit afgestelde Ford Focus RS op de openbare weg te blijven rijden.
    Die auto heeft een zware tuning, KW vering, remmen, uitlaat, gebrek catalisator, spoorverbreders, buiten tolerantie banden maat, allemaal niet toegestaan omdat de FFRS gekeurd is als uniek voertuig lichte vracht, en dus geen tuning mag hebben.
    Dus als ik er iets zou mee voorhebben zit het goed fout :think:
    Nu heb ik een zeer mooie Ford pick up aangeboden gekregen met de optie van een al even mooie auto trailer erbij te kopen.

    Maar nu denk ik dus met het hart bij *porsche *luv
    Wat mag een Cayenne trekken?
    Kan die wagen dat aan? Denk E25 richting Francorchamps met mijn GT3 of FFRS op de trailer achter de Cayenne.
    Doenbaar of niet. De diesel versie valt al af denk ik, die heeft niet echt veel power heb ik al gehoord.

14 reacties aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)
  • Wim

      En hier heb ik het vandaan gehaald, dus elk merk kan je ingeven.

      http://www.caravantrekker.nl/adviestrekgewicht/uitvoer.php?id=3247

      Wim

        Google is je vriend. 😉

        Advies maximaal trekgewicht:
        Porsche Cayenne Turbo S – aut. 383 Kw/521 pk, bouwjaar: april 2006 – april 2007

        Het maximaal aanbevolen beladen gewicht voor een caravan achter deze Porsche is 2100 kg. Dit is minder dan de 3500 kg die deze auto mag trekken, maar dat maximum raden we niet aan.

        Zegt meer dan genoeg denk ik. 💡

          Wat het max trekgewicht betreft heb ik hier nog geen antwoord gezien.
          Weet iemand het.
          Kan iemand het zien in zijn documenten indien eentje in uw bezit.
          Weet momenteel een Cayenne 4.5 S staan met elektrisch wegklapbare trekhaak.
          Deze is echter niet mee gekeurd bij de 2de hands keuring, dus hier ook geen info omtrent max.

            Die heb ik ook al in gedachte gehad.
            Echter de prijs houd mij wat tegen 😳

            PT

              Zoek je een deftig werkpaard William ? Koop u een Landcruiser 120, 150 of 200 V8 !! Beresterk, betrouwbaar maar vooral onverwoestbaar !!
              Ben ondertussen al 12 jaar in het bezit van een LC en dat ding heeft me nog nooit in de steek gelaten, (wordt zeer intensief op terrein gebruikt !)
              Trekgewicht van 3,5t. :driver:

                Die recente grote americanen zeggen mij niets meer 😳
                Ik heb enkele kenissen die met zulke pick ups hebben gereden.
                Allemaal van terug gekomen na de vele problemen met versnellingsbakken en motor en/of cilinderkoppen.
                Wat het trekken met de vrachtwagen :think: dan ben ik precies alweer aan’t werken.
                Plus een 15 jaar oude Mitsubishi Canter rijd nu ook niet echt leuk 😕

                PDS

                  Totaal niet !

                  Ik heb op 1 jaar 60d km gereden zonder kosten.
                  Zelfs nog geen schijven of blokken. Enkel onderhouden van rond de 200euro bij de garage.

                  Ik heb er 50d km met een grote zware trailer achter gedaan ….

                  Heb oa Range Rovers, Touaregs, Q7, Cayennes, Ml enzo gehad en door het VAA bij een Dodge uitgekomen en zou niet meer willen missen. Is echt een fantastische auto :up:

                    [quote=”pds trading” post=186722]Ik heb ne Dodge Ram 1500 Hemi en hangt constant een 3-asser achter en dat gaat heel goed !

                    :up:[/quote]
                    Niet veel last van versnelde slijtage aan de ram van bepaalde onderdelen?
                    (koppeling, rubbers ophanging, ophanging achteraan?)

                    PDS

                      Ik heb ne Dodge Ram 1500 Hemi en hangt constant een 3-asser achter en dat gaat heel goed !

                      :up:

                        Mijn kleine 6T vrachtwagen rijd ik dagelijks en meermaals per week met aanhanger tot 3.5 T.
                        Mijn vraag is meer welke motor kan de combinatie vlot en veilig trekken.

                        Dan lijkt het mij slimmer om daar een trailer achter te hangen want zoals hierboven al gezegd boven de 100 is geen aanrader, ik vraag mij steeds af hoe die polen dat doen aan 120 met een auto op. blijkbaar loopt het soms toch eens fout 😈
                        https://www.youtube.com/watch?v=rCfFbQpmqWk
                        Een vivaro of sprinter rijdt veel vlotter dan eender welke auto met een autotrailer achter.

                        Zelf ben ik altijd onderweg met mijn ssangyong musso met 3.2 benz 6 cilinder en gaat zeer vlot bergop in de bergen in Zwitserland met CC op 95 ga ik soms auto’s voorbij. Remorque maakt ook veel uit een gewoone poolse autotrailer of een Brain james immens verschil!

                        Dus als ik er iets zou mee voorhebben zit het goed fout :think:

                        Verzekering gaat altijd alles op u proberen verhalen door de “tuning”. Misschien niet slecht om een nederlandse apk te laten doen.

                        Ghost

                        wat denk je van een Dodge Ram ?

                        lichte vracht, zware motor, LPG, …

                        Ram 1500 is “niks”waard, voor te slepen heb je een 2500 of 3500 nodig.

                        Wat mag een Cayenne trekken?

                        Altijd 3500KG maar voor dat je iets koopt doe een testrit met de cayenne met een trailer achter + uwe focus erop.
                        En doe dat eens met 2 verschillende trailers indien mogelijk.


                        Musso heeft één probleem achterveren zakken ver door
                        op moment van foto zaten er 2 motoren achterin en zo durft die ook wel eens zakken met een poolse trailer achter, met de brian james ook maar in veel mindere mate.

                        PDS

                          Ghost

                          wat denk je van een Dodge Ram ?

                          lichte vracht, zware motor, LPG, ….

                          Ive

                            ah ok, ik denk dat elke cayenne meer vermogen heeft dan mijn x5 😀

                              Wat rijden met aanhanger betreft heb ik al wel wat ervaring 😀
                              Heb rijbewijs CE en rijd soms grote vrachtwagens met remork of oplegger.
                              Mijn kleine 6T vrachtwagen rijd ik dagelijks en meermaals per week met aanhanger tot 3.5 T.
                              Mijn vraag is meer welke motor kan de combinatie vlot en veilig trekken.

                              Ive

                                ik rij met een BMW X5 als dagelijkse wagen (3.0 diesel met 211 pk) en ben al een keer of 6 een wagen voor mezelf en vrienden gaan halen op een trailer in Nederland.
                                Zwaarste was een VW bus T2 van 1970.
                                De auto kan dat totaal zonder problemen aan. Je mag niet vergeten dat je met zo’n combinatie toch niet boven de 100km/uur veilig kan rijden, ongeacht welk trekkend voertuig.
                                Vanaf die snelheid wordt het gevaar voor slingeren en dubbelvouwen snel groter en dat merk je ook vind ik.
                                Remmen is helemaal geen probleem als de trailer volledig in orde is. Ik heb al gemerkt bij een iets harder remmaneuver dat wanneer de rem van de aanhanger zijn werk goed doet, de trailer met lading zo hard afremt dat hij mijn trekkend voertuig zelfs mee afremt.
                                Uiteraard is het uitermate belangrijk dat alles perfect in orde is en functioneert.
                                En niemand wil én zijn auto, én zijn hobby in de prak rijden.

                                Dus als antwoord op je vraag denk ik dat een cayenne dit ruimschoots moet aankunnen.

                              14 reacties aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.