Trilling bij remmen 993

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Trilling bij remmen 993

• Maker
    Discussie
  • Beste collega’s,
    Graag jullie standpunt en/of ervaring bij volgend probleem. Als ik bij +/- 120 km/h afrem heb ik een trilling in het stuur van mijn 993 S. Deze trilling komt enkel op dit moment voor (dus niet bij accelereren of andere snelheden)en verdwijnt eens ik stop met remmen. Vandaag ben ik naar de schouwing geweest en er werd nergens ‘spel’ vastgesteld. De reden waarom in jullie advies vraag is omdat ik al verschillend versies gehoord heb van wat het probleem zou kunnen zijn nl:

– uitlijning,
    – versleten stuurdemper,
    – spel op een of andere ‘driehoek’.

De optie ‘niet remmen bij 120 km/h’ wens ik niet te weerhouden 😉

Ter info, mijn pa heeft een 993 C4 cabrio en heeft hetzelfde probleem (‘t zal in de familie zitten).

Alvast bedankt voor jullie hulp,
    Kolya

5 reacties aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
    • Voor mij ook de remschijven hoor, al meermaals gehad bij auto’s.
      Ook zeker de montage van de velgen nakijken 💡 als er vervuiling of oxidatie zit op naaf of velg bij monteren zou uw wiel wel eens scheef gemonteerd kunnen zijn, dat voel je ook best bij remmen, ook al eens voor gehad na (te) snel wisselen van zomer naar wintervelgen 😳
      Even wielen afnemen en goed zuiver maken.

Zeker dat de schijven niet krom zijn ?
        Wat jij beschrijft had ik identiek met mijn WRX.
        Daar hadden de voorste schijven een slagje en zijn vandaag vervangen .
        De achterste maar in één slag erbij laten vervangen .
        Raar dat ik hier buiten een aanhaling van Funny niemand over de voorste schrijven zie schrijven 😯

Rem eens een paar keer flink. Heeft niets met uitlijnen te maken overigens 😉

De 993 staat gekend om heel spoorgevoelig te zijn en durft soms te trillen .
            Begin eens met het uitlijnen . Een goed uitgelijnde 993 heeft die genoemde problemen normaal niet .
            De schijven zullen wel niet krom zijn zeker .

De mijne doet ‘t ook, een uitlijning staat op ‘t programma als hij begin augustus naar de OPC gaat.

5 reacties aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.