Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › Boxster › trillingen Boxster
- Dit onderwerp bevat 38 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 19 jaren, 7 maanden geleden door Boxster.
-
MakerDiscussie
-
8 april 2005 om 13:03
Hey een vraagje ➡ ik heb met mijn Boxster en dit rond 85 Ã 90 km/h en ook rond 135 Ã 140 km/h zo trillingen 😥 .De wagen is volledig uitgelijnd / wielen uitgebal / nu is mijn vraag zou het aan de remschijven kunnen liggen ❓ deze zijn vv geweest rondom + de remblokjes ,in Augustus 2004 ,dus dat zou ik toch wat vroeg vinden he ➡ ivm schijven krom 😕 ……….laat jullie maar horen he
groeten Boxster
-
MakerDiscussie
-
😉 Ok Luc da’s dan geregeld,in de loop van volgende maand spreken we eens af he ,ik bel nog wel ok …………… 😉 ivm weekendje zal veel fotokes maken ->ok Luc !!!!!
Greetz Edwin
Ps; Ivm F 1 ….Kimi -> in de eerste Kwalificatie de poleposition,yes yes 😆
[quote=”Boxster”:232016su]Wel beltar,ik denk dat je wel gelijk hebt,het euvel is begonnen denk ik als ik mijn LM velgen wilde opkuisen ,en opnieuw spuiten in het zilver ➡ dus alle banden moesten eraf ,daarna als alles terug gemonteerd was kreeg ik er last van.Het klopt ook geen echt getril maar licht gedaver,wel heb ik achteraan nieuwe conti’s gemonteerd!is verbeterd maar nog niet helemaal verdwenen,vooraan zijn de banden nog zeer goed van profiel,dus die blijven er nog wat op ( voor de km dat ik er maar mee doe ❗ ) .Het verbeterd ook naarmate de banden wat warmer worden ,en wat km gebold hebben,enfin ➡ in ieder geval ga ik er nog eens laten naar kijken ook ivm ( schokdempers ) 😉 eerst wel nog een weekendje in de Ardennen met P.C.T ,heb er zin in 8) ………
Groeten Edwin …….
Ps,ga er eens tot bij LE cars meerijden,dan kunnen we er samen eens naarzien 😉 he Luc[/quote]
Edwin,
Ik zal er met alle plezier eens naar zien voor u, en maak er iets mooi van daar in de Ardennen.
Luc
Wel beltar,ik denk dat je wel gelijk hebt,het euvel is begonnen denk ik als ik mijn LM velgen wilde opkuisen ,en opnieuw spuiten in het zilver ➡ dus alle banden moesten eraf ,daarna als alles terug gemonteerd was kreeg ik er last van.Het klopt ook geen echt getril maar licht gedaver,wel heb ik achteraan nieuwe conti’s gemonteerd!is verbeterd maar nog niet helemaal verdwenen,vooraan zijn de banden nog zeer goed van profiel,dus die blijven er nog wat op ( voor de km dat ik er maar mee doe ❗ ) .Het verbeterd ook naarmate de banden wat warmer worden ,en wat km gebold hebben,enfin ➡ in ieder geval ga ik er nog eens laten naar kijken ook ivm ( schokdempers ) 😉 eerst wel nog een weekendje in de Ardennen met P.C.T ,heb er zin in 8) ………
Groeten Edwin …….
Ps,ga er eens tot bij LE cars meerijden,dan kunnen we er samen eens naarzien 😉 he Luc
De trillingen edwin komen bijna zeker van niet helemaal ronde banden/
Bij mijn avantime monteerde ik ooit de achterbanden (na 15.000km achteraan te hebben gelegen) op de vooras (voorwielaandrijving). Het gedaver (geen getril dus) was niet te doen. Mijn bandenspecialist zei dat dat heel normaal was , omdat die meelopende banden achteraan niet mooi rond afslijten bij een snelle rijstijl… k heb nooit begrepen waarom , maar t klpote welEnkele tips ivm de remmen:
Na een snelle rit nog even een rustig toerke om de boel te laten afkoelen… op een circuit :
nooit handrem op en na enkele minuutjes de auto een 1/2 meter vooruit duwen zodat de hitte van de schijven gelijkmatig kan verdwijnen en niet meer geconcentreerd blijft rond de remblokjes (daar trekken de schijven dan krom)Nooit met hete remmen een carwash in of emmers water over je velgen gieten( ondergetekende was zo dom om telkens direct zijn wielen af tewassen na thuiskomst als er zout op de weg lag… gevolg> kromme schijven)
als het geregend heeft auto in garage rijden en laten stoppen op de koppeling of gewoon door motor uit te schakelen en laten uitbollen (tiptronic) tot ie stopt
Nooit handrem op tenzij 2cht noodzakelijk
Wel RSR ❓ heb je zo wat uitleg ivm de schokdempers,hoe gevoel je dat die op zijn ❓ dat zou ook kunnen he ivm die trilling of niet ❓ het is maar een vraagje 😉
Groeten nog Boxster
Hierbij de uitleg over roest en kromme remschijven,
In bepaalde gevallen kan voor slijtage-indicaties naar de oppervlaktecorrosie gekeken worden. Deze corrosie komt voor bij onderdelen die langdurig aan waterdampen zijn blootgesteld. Als de remschijf niet is versleten, is roest geen reden om de remschijf te vervangen. Er dienen wel een aantal remacties te worden uitgevoerd om –net als bij het ‘inlopen’ van de remmen- de gecorrodeerde laag te verwijderen. Indien de corrosie op een gedeelte van het remoppervlak achterblijft, komt dit door een slecht werkende remtang. De remtang moet in dit geval worden gereviseerd of worden vervangen. De aanwezigheid van diepe cirkelvormige groeven en meerdere radiale scheurtjes die langer zijn dan enkele millimeters, moeten worden vervangen. De aanwezigheid van donkere of blauwe vlekken kan immers trillingen veroorzaken. Als dit fenomeen duidelijk merkbaar wordt of als de bestuurder zich hieraan stoort, moet de remschijf vervangen worden. De remschijf heeft zijn oorspronkelijke mechanische en chemische eigenschappen verloren en is hierdoor een trillingsbron (hot judder) geworden.
Luc
😉 Leuk zo ne toffe kerel met ervaring te kennen he ➡ tot binnenkort eens he Luc ……….. groeten Edwin
Het zal nooit schade geven als je remmen blijven plakken, de rede dat deze blijven plakken heeft te maken met je remblokken en roestvorming op de remschijven. De remblokken verbinden zich op dat moment met de remschijven door het intrekken van het vocht en bij het opdrogen en dan trekt de roestvorming in de remblok licht in. Het heeft ook te maken met de asbest die niet meer voorkomt in de remblokken. Mja ik kan daar nog uren over verder spreken maar ik raad de meeste mensen aan geperforeerde remschijven te monteren, deze zijn daar minder gevoelig aan.
😉
Luc[quote=”mark986″:3qv38nz1]als het geregent heeft of in de winter echt koud is of ze hebben liggen strooien => in versnelling laten staan en je handrem niet gebruiken. Dan kunnen je remmen al niet blijven “plakken”.[/quote]
Ja, zo los ik het sedertdien op 😉
Anoniem13 april 2005 om 16:21als het geregent heeft of in de winter echt koud is of ze hebben liggen strooien => in versnelling laten staan en je handrem niet gebruiken. Dan kunnen je remmen al niet blijven “plakken”.
[quote=”RSR”:2936imgu] Wat dat water betreft sorry 😕 idea: als je wagen in het vocht staat komt er ook roest op de schijven te staan en in de winter nog meer dus het heeft er niets met te maken. 😉 [/quote]
Ik weet ook niet wat de oorzaak is, maar ik heb dat toch al een paar keer ondervonden : willen vertrekken en de wagen staat precies nog met zijn handrem op. Toen er zo gestrooid werd was dat bij mijn Porsche toch “erg”, ik moest echt gas geven om de auto los te krijgen, met zo’n redelijke “plok” waarbij de remmen losschieten.
Gezond klonk het niet en de remkracht was aanvankelijk maar matig hoor.
Ik ondervind nu wel niks abnormaals dus hoef ik me wellicht ook geen zorgen te maken (HOOP IK).
😳 sorry Luc was al op weg naar een afspraak ,toen je dit neertikte 😉 en natuurlijk wie belt of valt den Luc en zijn vrouwke lastig ❗ en dan nog tijdens een etentje op restorant ➡ ja Boxster natuurlijk,dus Luc dit gezegd sorry en nog een Leuke verjaardag vandaag
Groeten Edwin en Claire
Merci, vrienden ik zal zeker van deze dag genieten maar er moet ook nog gewerkt worden 8) .
Pfff 37 jaar das al wa zenen 😕 D lol:
Luc
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.