trillingen Boxster

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster trillingen Boxster

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 39)
    • Hé Edwin, ik ben geen techneut, maar kromme schijven worden soms veroorzaakt doordat je de wagen nat wegzet. Als je de volgende keer vertrekt, lijkt het even of je handrem nog opstaat. Dat schiet dan met een “plok” los, maar ik heb gehoord dat je zo je schijven eventueel kan kromtrekken !

Ik heb dat ook gehad tijdens de periode dat er zoveel gestrooid werd. De remkracht was toen ook eerst minder door al het vuil op de schijven. Gelukkig ondervind ik nu niks abnormaals meer.

Qua banden : de prijzen ken ik niet zo (dat komt wel als het mijn beurt is om te evrvangen !) maar Michelin Pilot Sport en Continental Sportcontact worden blijkbaar het meest geprezen. Ik ben wel tevreden van mijn Pirelli’s

Alvast bedankt he Dirk 😆 voor de steun,ga vooraan nieuwe schijven monteren en die banden ja die worden ook vv ➡ veiligheid eerst he 😉 ( banden / schokdempers / remmen ) mag je niet op besparen vind ik zelf 😕

Groeten Boxster

Ps ; heb je de leuke foto’s al gezien op het Forum-NL

Anoniem

ik heb van banden michelin gehad => die waren niet slecht
          nu heb ik pirelli’s p zero rosso => momenteel toch heel content van. Ik heb ook al gehoord dat yokohama wel goed is.
          De prijs bij verschillende bandencentrales nagevraagd en dat was toch rond de 1100€ voor de 4 (18″). Ik heb ze nieuw via ebay gekocht aan 500€. Als je dit doet moet je altijd naar de productiedatum kijken dat je geen banden koopt die al een paar jaar in een magazijn liggen.

voor 17″
          http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=40269&item=7967325016&rd=1

voor 18″
          http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=40270&item=7967323372&rd=1
          http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=40270&item=7965893364&rd=1

betreffende je schijven

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=57366&item=7966779330&rd=1&ssPageName=WD4V
          http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=57366&item=7967760122&rd=1
          http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=57360&item=7967686831&rd=1

etc….

[quote=”Boxster”:1615ytk5]Ja ,deze voormiddag naar de VW garage geweest ➡ om mijn Boxster eens op de remtestbank te zetten 😳 en ja de voorste schijven zijn Krom ❗ ❗ hoe kan dat ❓ ze zitten er nog maar 8 maand op ❗ + nog iets ondekt R achterband loopt vierkant ( wat het ook betekend 😕 arrow: daar komen die trillingen van zeggen ze me (ongeveer rond 80 à 90 ➡ 135 à 145 km/u) Leuk zulle dit allemaal te horen 😡 arrow: ha ha .Als ik nieuwe schijven monteer hoe zit het dan met de remblokjes ❗ die zijn nog nagelnieuw 6000 km ❗

Groeten Boxster

Ps; ivm de banden Sportcontact 2 van Continental,weet iemand daar prijs van ➡ of monteer ik beter een ander merk ❓ ,en nog een vraagje prijs / kwaliteit wat is den beste band voor onze boxster[/quote]

😆 😆 Hella Boxster wie had er nu gelijk ?? Ik dus weer al eens Mja ervaring he 😉 😉

[quote=”Carrera4s”:c8a8s89w]Hé Edwin, ik ben geen techneut, maar kromme schijven worden soms veroorzaakt doordat je de wagen nat wegzet. Als je de volgende keer vertrekt, lijkt het even of je handrem nog opstaat. Dat schiet dan met een “plok” los, maar ik heb gehoord dat je zo je schijven eventueel kan kromtrekken !

Ik heb dat ook gehad tijdens de periode dat er zoveel gestrooid werd. De remkracht was toen ook eerst minder door al het vuil op de schijven. Gelukkig ondervind ik nu niks abnormaals meer.

Qua banden : de prijzen ken ik niet zo (dat komt wel als het mijn beurt is om te evrvangen !) maar Michelin Pilot Sport en Continental Sportcontact worden blijkbaar het meest geprezen. Ik ben wel tevreden van mijn Pirelli’s[/quote]

Het grote probleem is dat niemand bijna weet dat je nieuwe remschijven eerst 500km moet inrijden 8) idea: als je wagen in het vocht staat komt er ook roest op de schijven te staan en in de winter nog meer dus het heeft er niets met te maken. 😉

Ja Luc ervaring dat telt he 😉 voor mij ist en blijft het maar een hobby,en zo leer ik weer enkele dingen bij he ! elk zijne stiel zou ik zeggen .Ivm het inrijden van de schijven en remblokken ,ik ben wel in het begin voorzichtig geweest ➡ maar in kilometers uitgedrukt ja dat zullen er met moeite 100 zijn geweest denk ik + dit gecombineerd met een tiptronic bak ,als ik na een vlotte rit voor de verkeerslichten sta rem ik toch constand anders loop ons boxsterke spontaan tegen de voorligger aan ,je kan hem oooook nat in N zetten !maar je kent dat he .Zo Luc ik bel je wel eens op morgen voormiddag he ok ……

groeten Boxster

[quote=”Boxster”:o2jwu9gi]Ja Luc ervaring dat telt he 😉 voor mij ist en blijft het maar een hobby,en zo leer ik weer enkele dingen bij he ! elk zijne stiel zou ik zeggen .Ivm het inrijden van de schijven en remblokken ,ik ben wel in het begin voorzichtig geweest ➡ maar in kilometers uitgedrukt ja dat zullen er met moeite 100 zijn geweest denk ik + dit gecombineerd met een tiptronic bak ,als ik na een vlotte rit voor de verkeerslichten sta rem ik toch constand anders loop ons boxsterke spontaan tegen de voorligger aan ,je kan hem oooook nat in N zetten !maar je kent dat he .Zo Luc ik bel je wel eens op morgen voormiddag he ok ……

groeten Boxster[/quote]

Bel me het liefst na 13u ik verjaar vandaag en ik heb nog een vergadering vandaag om 10u30

Luc

Anoniem

Nen HEEEEEL gelukkige verjaardag luc!!!!!!!!
                    Geef er een goei lap op en ni teveel werken dan vandaag hé 🙂 )

Allez Luc, gelukkige verjaardag hé 😀

Ook een dikke gelukkige verjaardag gewenst van den deze 😉

Merci, vrienden ik zal zeker van deze dag genieten maar er moet ook nog gewerkt worden 8) .

Pfff 37 jaar das al wa zenen 😕 D lol:

Luc

😳 sorry Luc was al op weg naar een afspraak ,toen je dit neertikte 😉 en natuurlijk wie belt of valt den Luc en zijn vrouwke lastig ❗ en dan nog tijdens een etentje op restorant ➡ ja Boxster natuurlijk,dus Luc dit gezegd sorry en nog een Leuke verjaardag vandaag

Groeten Edwin en Claire

[quote=”RSR”:2936imgu] Wat dat water betreft sorry 😕 idea: als je wagen in het vocht staat komt er ook roest op de schijven te staan en in de winter nog meer dus het heeft er niets met te maken. 😉 [/quote]

Ik weet ook niet wat de oorzaak is, maar ik heb dat toch al een paar keer ondervonden : willen vertrekken en de wagen staat precies nog met zijn handrem op. Toen er zo gestrooid werd was dat bij mijn Porsche toch “erg”, ik moest echt gas geven om de auto los te krijgen, met zo’n redelijke “plok” waarbij de remmen losschieten.

Gezond klonk het niet en de remkracht was aanvankelijk maar matig hoor.

Ik ondervind nu wel niks abnormaals dus hoef ik me wellicht ook geen zorgen te maken (HOOP IK).

Anoniem

als het geregent heeft of in de winter echt koud is of ze hebben liggen strooien => in versnelling laten staan en je handrem niet gebruiken. Dan kunnen je remmen al niet blijven “plakken”.

[quote=”mark986″:3qv38nz1]als het geregent heeft of in de winter echt koud is of ze hebben liggen strooien => in versnelling laten staan en je handrem niet gebruiken. Dan kunnen je remmen al niet blijven “plakken”.[/quote]

Ja, zo los ik het sedertdien op 😉

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 39)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.