trillingen Boxster

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster trillingen Boxster

9 berichten aan het bekijken - 31 tot 39 (van in totaal 39)
    • Het zal nooit schade geven als je remmen blijven plakken, de rede dat deze blijven plakken heeft te maken met je remblokken en roestvorming op de remschijven. De remblokken verbinden zich op dat moment met de remschijven door het intrekken van het vocht en bij het opdrogen en dan trekt de roestvorming in de remblok licht in. Het heeft ook te maken met de asbest die niet meer voorkomt in de remblokken. Mja ik kan daar nog uren over verder spreken maar ik raad de meeste mensen aan geperforeerde remschijven te monteren, deze zijn daar minder gevoelig aan.
      😉
      Luc

        😉 Leuk zo ne toffe kerel met ervaring te kennen he ➡ tot binnenkort eens he Luc ……….. groeten Edwin

          Hierbij de uitleg over roest en kromme remschijven,

          In bepaalde gevallen kan voor slijtage-indicaties naar de oppervlaktecorrosie gekeken worden. Deze corrosie komt voor bij onderdelen die langdurig aan waterdampen zijn blootgesteld. Als de remschijf niet is versleten, is roest geen reden om de remschijf te vervangen. Er dienen wel een aantal remacties te worden uitgevoerd om –net als bij het ‘inlopen’ van de remmen- de gecorrodeerde laag te verwijderen. Indien de corrosie op een gedeelte van het remoppervlak achterblijft, komt dit door een slecht werkende remtang. De remtang moet in dit geval worden gereviseerd of worden vervangen. De aanwezigheid van diepe cirkelvormige groeven en meerdere radiale scheurtjes die langer zijn dan enkele millimeters, moeten worden vervangen. De aanwezigheid van donkere of blauwe vlekken kan immers trillingen veroorzaken. Als dit fenomeen duidelijk merkbaar wordt of als de bestuurder zich hieraan stoort, moet de remschijf vervangen worden. De remschijf heeft zijn oorspronkelijke mechanische en chemische eigenschappen verloren en is hierdoor een trillingsbron (hot judder) geworden.

          Luc

            Wel RSR ❓ heb je zo wat uitleg ivm de schokdempers,hoe gevoel je dat die op zijn ❓ dat zou ook kunnen he ivm die trilling of niet ❓ het is maar een vraagje 😉

            Groeten nog Boxster

              Enkele tips ivm de remmen:

              Na een snelle rit nog even een rustig toerke om de boel te laten afkoelen… op een circuit :
              nooit handrem op en na enkele minuutjes de auto een 1/2 meter vooruit duwen zodat de hitte van de schijven gelijkmatig kan verdwijnen en niet meer geconcentreerd blijft rond de remblokjes (daar trekken de schijven dan krom)

              Nooit met hete remmen een carwash in of emmers water over je velgen gieten( ondergetekende was zo dom om telkens direct zijn wielen af tewassen na thuiskomst als er zout op de weg lag… gevolg> kromme schijven)

              als het geregend heeft auto in garage rijden en laten stoppen op de koppeling of gewoon door motor uit te schakelen en laten uitbollen (tiptronic) tot ie stopt

              Nooit handrem op tenzij 2cht noodzakelijk

                De trillingen edwin komen bijna zeker van niet helemaal ronde banden/
                Bij mijn avantime monteerde ik ooit de achterbanden (na 15.000km achteraan te hebben gelegen) op de vooras (voorwielaandrijving). Het gedaver (geen getril dus) was niet te doen. Mijn bandenspecialist zei dat dat heel normaal was , omdat die meelopende banden achteraan niet mooi rond afslijten bij een snelle rijstijl… k heb nooit begrepen waarom , maar t klpote wel

                  Wel beltar,ik denk dat je wel gelijk hebt,het euvel is begonnen denk ik als ik mijn LM velgen wilde opkuisen ,en opnieuw spuiten in het zilver ➡ dus alle banden moesten eraf ,daarna als alles terug gemonteerd was kreeg ik er last van.Het klopt ook geen echt getril maar licht gedaver,wel heb ik achteraan nieuwe conti’s gemonteerd!is verbeterd maar nog niet helemaal verdwenen,vooraan zijn de banden nog zeer goed van profiel,dus die blijven er nog wat op ( voor de km dat ik er maar mee doe ❗ ) .Het verbeterd ook naarmate de banden wat warmer worden ,en wat km gebold hebben,enfin ➡ in ieder geval ga ik er nog eens laten naar kijken ook ivm ( schokdempers ) 😉 eerst wel nog een weekendje in de Ardennen met P.C.T ,heb er zin in 8) ………

                  Groeten Edwin …….

                  Ps,ga er eens tot bij LE cars meerijden,dan kunnen we er samen eens naarzien 😉 he Luc

                    [quote=”Boxster”:232016su]Wel beltar,ik denk dat je wel gelijk hebt,het euvel is begonnen denk ik als ik mijn LM velgen wilde opkuisen ,en opnieuw spuiten in het zilver ➡ dus alle banden moesten eraf ,daarna als alles terug gemonteerd was kreeg ik er last van.Het klopt ook geen echt getril maar licht gedaver,wel heb ik achteraan nieuwe conti’s gemonteerd!is verbeterd maar nog niet helemaal verdwenen,vooraan zijn de banden nog zeer goed van profiel,dus die blijven er nog wat op ( voor de km dat ik er maar mee doe ❗ ) .Het verbeterd ook naarmate de banden wat warmer worden ,en wat km gebold hebben,enfin ➡ in ieder geval ga ik er nog eens laten naar kijken ook ivm ( schokdempers ) 😉 eerst wel nog een weekendje in de Ardennen met P.C.T ,heb er zin in 8) ………

                    Groeten Edwin …….

                    Ps,ga er eens tot bij LE cars meerijden,dan kunnen we er samen eens naarzien 😉 he Luc[/quote]

                    Edwin,

                    Ik zal er met alle plezier eens naar zien voor u, en maak er iets mooi van daar in de Ardennen.

                    Luc

                      😉 Ok Luc da’s dan geregeld,in de loop van volgende maand spreken we eens af he ,ik bel nog wel ok …………… 😉 ivm weekendje zal veel fotokes maken ->ok Luc !!!!!

                      Greetz Edwin

                      Ps; Ivm F 1 ….Kimi -> in de eerste Kwalificatie de poleposition,yes yes 😆

                    9 berichten aan het bekijken - 31 tot 39 (van in totaal 39)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.