trillingen Boxster

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster trillingen Boxster

• Maker
    Discussie
  • Hey een vraagje ➡ ik heb met mijn Boxster en dit rond 85 à 90 km/h en ook rond 135 à 140 km/h zo trillingen 😥 .De wagen is volledig uitgelijnd / wielen uitgebal / nu is mijn vraag zou het aan de remschijven kunnen liggen ❓ deze zijn vv geweest rondom + de remblokjes ,in Augustus 2004 ,dus dat zou ik toch wat vroeg vinden he ➡ ivm schijven krom 😕 ……….laat jullie maar horen he

groeten Boxster

8 reacties aan het bekijken - 31 tot 38 (van in totaal 38)
    • [quote=”Guy911″:3fovy52d]Yep , uiteraard rijden we terug mee op 22 mei !

hopelijk ‘t zelfde weer als vorig jaar.

‘k breng dit maal ook een vriend mee die zopas een 3.2 coupe 85 gekocht heeft.

see you ![/quote]

Ha daar wil ik meer van weten van die 22 mei en als je vriend met zen 3.2 problemen heeft dan weet je waar hij moet zijn hé Guy 😉

[quote=”Boxster”:35ehe1ru]Hey Luc ,we zullen het eens moeten onderzoeken he ,ik moet er wel bij vertellen dat het euvel ,het meest voelbaar is als de wagen koud staat ❗ na een 5 tal km is het wat beter en minder voelbaar ( eventueel de banden ) of remschijven ,cardan zien er ok uit ➡ achteraan nergens speling te vinden,vooraan moet ik nog eens goed zien ,euuu er valt me nog iets in bij 180 km/h en hard in de remmen gaan ➡ ook zeer veel trillingen merkbaar,zou ik die remschijven kunnen controleren met iets ( op de remtestbank ) eventueel ❓

Ps ;bedankt Luc voor je reactie ……….

en Guy911 ,rij je terug mee (22 Mei ) porschedays ❓ [/quote]

Banden met een vlak stukje aan ?? en de remschijven krom dus. Oplossing; banden balanceren en remschijven laten afdraaien of vernieuwen.

ps we zijn er uit en alles is weer ok, toch is er schade 😥

OK,we zien er al terug naar uit, 😉 vorige keer kon ik alles volgen via foto’s ➡ nu rijden we effe mee 8) denk dat we terug met een Porsche of 7 zullen zijn 😯 Ronny en Filip zijn alles terug aan het regelen voor die dag,dus we mogen binnenkort een Mailtje verwachten …….

Groeten Boxster.

Yep , uiteraard rijden we terug mee op 22 mei !

hopelijk ‘t zelfde weer als vorig jaar.

‘k breng dit maal ook een vriend mee die zopas een 3.2 coupe 85 gekocht heeft.

see you !

Hey Luc ,we zullen het eens moeten onderzoeken he ,ik moet er wel bij vertellen dat het euvel ,het meest voelbaar is als de wagen koud staat ❗ na een 5 tal km is het wat beter en minder voelbaar ( eventueel de banden ) of remschijven ,cardan zien er ok uit ➡ achteraan nergens speling te vinden,vooraan moet ik nog eens goed zien ,euuu er valt me nog iets in bij 180 km/h en hard in de remmen gaan ➡ ook zeer veel trillingen merkbaar,zou ik die remschijven kunnen controleren met iets ( op de remtestbank ) eventueel ❓

Ps ;bedankt Luc voor je reactie ……….

en Guy911 ,rij je terug mee (22 Mei ) porschedays ❓

[quote=”Guy911″:1l60u5d7]Hoi , ‘k heb hetzelfde met mijn 911’ken aan 120.

ik heb me laten vertellen dat men ook de wielen kan uitlijnen als ze OP de wagen zitten .(dan nemen ze alles mee in de meting)

iemand enige ervaring mee ?

bye[/quote]

Cardan defect of chap aan de voorwielen defect

Luc

[quote=”Boxster”:1812jw1w]Hey een vraagje ➡ ik heb met mijn Boxster en dit rond 85 à 90 km/h en ook rond 135 à 140 km/h zo trillingen 😥 .De wagen is volledig uitgelijnd / wielen uitgebal / nu is mijn vraag zou het aan de remschijven kunnen liggen ❓ deze zijn vv geweest rondom + de remblokjes ,in Augustus 2004 ,dus dat zou ik toch wat vroeg vinden he ➡ ivm schijven krom 😕 ……….laat jullie maar horen he

groeten Boxster[/quote]

Remschijven staan krom of hebben barsten of er zit ergens op een of ander verbinding stuk speling op vb; chap, stuurstang, torsie enz..

Luc

Hoi , ‘k heb hetzelfde met mijn 911’ken aan 120.

ik heb me laten vertellen dat men ook de wielen kan uitlijnen als ze OP de wagen zitten .(dan nemen ze alles mee in de meting)

iemand enige ervaring mee ?

bye

8 reacties aan het bekijken - 31 tot 38 (van in totaal 38)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.