trillingen in stuur

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster trillingen in stuur

• Maker
    Discussie
  • Daar ik nog niet lang een boxster in mijn bezit heb en totaal geen Porsche ervaring, had ik graag wat meningen omtrent trillingen in het stuur bij een snelheid tussen 115 -125 km/u, bij hogere snelheid verminderd het echter wat, als ik me niet vergis had de vorige eigenaar me meegegeven dat er spacers tussen zijn gemonteerd (echter niet zo breed waarschijnlijk want is zo door de keuring geraakt, ook visueel valt me dit niet echt op)
    Tevens zijn nog maar pas nieuwe banden gemonteerd (velgen niet opnieuw uitgelijnd misschien ??)
    Maat van de velgen is 18 duim.
    Iemand die me een tip kan geven ?

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • probleem i.v.m. trillingen in stuur opgelost, heb blijkbaar met rechtervelg een put of bult ? in de baan geraakt en de velg is gekromt, ze hebben ze opnieuw zo goed mogelijk uitgebalanceerd, moet nog checken of er verbetering is, anders wordt ze opnieuw gerecht, in het vervolg beter opletten dus…. 😳

eerste generatie is voor de eerste face-lift dus alles voor 08/2002
        tweede generatie is 8/2002- 10/2004
        alles daarna is de 987

Normaal moeten je banden een “N” codering hebben en moet er vooraan 225 en achteraan 265 op liggen. Goed laten uitbalanceren, spoorverbreders er eens tussenuit halen ? Als het allemaal niet helpt eventueel balanceren met de wielen op de wagen…

Boxster is van 2001, wordt ie dan bij de eerste generatie gerekend ?
            986- 987 = 1-2 ?

thx voor de info, zal het eens verder uitzoeken…..beginnen met bandenleverancier… 😉
              Het zijn niet de originele velgen die erop liggen maar 18 inch boxster S velgen, deal was bij de verkoop nieuwe banden, maar nauurlijk liggen er banden op van een of ander goedkoop merk, jammer….
              vooraan 235 achter 265

Als je een boxster hebt van de eerste generatie en de wagen al een tijdje rijd op 18ers kan ook best de wiellager beschadigd zijn en trillingen veroorzaken, de eerste generatie boxsters is er volgens Porsche zelf niet op voorzien om met 18ers te rijden, sommigen krijgen er problemen mee, anderen na jaren en duizenden kms nog steeds niet… maar dus ook een mogelijkheid.

niet te ver zoeken…de banden zijn waarschijnlijk slecht gebalanceerd…dat gebeurt soms.

Gewoon effe opnieuw laten doen en dan afwachten…is het probleem dan niet opgelost kan je verder zoeken:

– een kromme velg?
                  – een remschijf die krom is of een “warm’ punt heeft
                  – de spacers zouden me verwonderen…tenzij: zijn het er met een centreerring?? Best is altijd spacers te nemen met opnieuw een centreerring erop voor het wiel…zeker voor je eigen veiligheid, maar ook voor stabilteit

Succes,

Mich

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.