trillingen op stuur bij het remmen

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster trillingen op stuur bij het remmen

  • Maker
    Discussie

  • danny
    Deelnemer

      Nu zit ik met een probleem en geraak er niet uit. Trillingen op stuur bij het remmen dus voorste schijfremmen en remblokken (orig. porsche)vervangen .Trillingen waren weg MAAR na 1500 km (naar zuiden op vakantie) terug hetzelfde . Wat kan hier de oorzaak van zijn ?
      mvg Danny

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
      • Ik zal deze eens opzoeken voor deze avond.

          ja 0.10 is te veel binnenkant heb niet gemeten
          nu wat de wielen betreft 0.30 en 0.80 zou dat te veel zijn ?

            Nee maar 0.10 aan de buiten kant is wel op het randje zeker als ze nog nieuw zijn. En de binnen kant ?

              ja , de slag in de schijf en ter hoogte van de wielbouten waar de schijf op de wielnaaf zit . dus denk niet dat de wielnaaf krom staat want 0.02 en 0.01 mm is niet veel

                [quote=”danny”:26szsr2p]schijven L 0.10 mm R 0.08 mm
                ter hoogte van de wielbouten L 0.02 mm R 0.01 mm[/quote]

                Wat bedoel je hiermee ? de slag op de schijf ?

                  juist gemeten
                  wielen 16” (winterbanden) op de rand gemeten
                  links 0.70 mm
                  rechts 1.10mm
                  wielen 18” ook op de rand gemeten
                  links 0.30 mm
                  rechts 0.80 mm
                  schijven L 0.10 mm R 0.08 mm
                  ter hoogte van de wielbouten L 0.02 mm R 0.01 mm

                    Meten is weten zeg ik altijd 😆

                      Ik heb ook eens een kromme remschijf gehad bij een Chevy pick-up.
                      Toen voelde ik het rempedaal op en neer gaan.

                        Zal alles eens goed uitmeten zoals RSR zegt met een meetklok . Het is zoals JOKKE het beschijfd in het begin minnimaal en dan veel duidelijker dus zal de velgen ook eens uitmeten.

                          [quote=”danny porsche nr5″:en47fb7a]ook voor gehad en dat was een remklauw die bleef hangen , na het rijden eens voelen als de wielen even warm hebben .[/quote]

                          Idd ik heb dit dan ook al in mijn 1 ste post neer gezet en dit is een heel goede rede dat ze krom komen, en als je er een klok op zet weet je welke kant het is.

                            ook voor gehad en dat was een remklauw die bleef hangen , na het rijden eens voelen als de wielen even warm hebben .

                              Vind ik ook raar .
                              Een knik in de velg moet ook een onbalans geven bij het rijden al dan niet op een bepaalde snelheid en niet enkel bij het remmen .

                              Vor het plaatsen van de afgedraaide schijven ben ik wel een voorstander om NIEUWE remblokken te gebruiken .
                              Het is steeds af te raden “oude” remblokken op “nieuwe” schijven te gebruiken
                              Ik heb al een aantal keren remschijven (indien mogelijk en veilig natuurlijk) laten afdraaien . Daarbij ook steeds nieuwe blokken gebruikt en nooit enig probleem gehad .

                                [quote=”jokke”:2xkoig0e][quote=”danny”:2xkoig0e]Nu zit ik met een probleem en geraak er niet uit. Trillingen op stuur bij het remmen dus voorste schijfremmen en remblokken (orig. porsche)vervangen .Trillingen waren weg MAAR na 1500 km (naar zuiden op vakantie) terug hetzelfde . Wat kan hier de oorzaak van zijn ?
                                mvg Danny[/quote]

                                Ik vermoed dat er een probleem is met de velg(en).
                                Heb ooit identiek hetzelfde meegemaakt.Remschijf dan terug parallel laten slijpen.Probleem opgelost voor 2000 km.Begon dan telkens opnieuw,trillingen bij het remmen.IN het begin minimaal maar na een kleine 2OOOkm heel duidelijk.Uiteindelijk met nieuwe remschijven was het probleem weer van de baan voor ongeveer ……2000 km.
                                Uiteindelijk bleek de oorzaak een “knik” in de velg te zijn.Dus nieuwe velg erop en probleem opgelost sinds een jaar of acht.[/quote]

                                Normaal als je bij het remmen een slag voelt in je stuur zijn de schijven krom, maar dat die velg daar een rede van zou kunnen zijn is raar. Soms maar heel soms kan het de rubbers zijn van de draagarm.

                                  [quote=”danny”:3c828pvq]ok,ga eerst eens proberen met de afgedraaide en als da niet lukt dan terug nieuwe . Maar wat bedoel je met remblokken ontladen ?
                                  RSR hebben jullie de apparatuur en de nodige gegevens om mijn Boxster uit te lijnen ?[/quote]

                                  Apparatuur hebben we en gegevens ook maar uitlijnen doet een vriend van ons samen met onze mechanieker.

                                    [quote=”danny”:zxyp76ww]Nu zit ik met een probleem en geraak er niet uit. Trillingen op stuur bij het remmen dus voorste schijfremmen en remblokken (orig. porsche)vervangen .Trillingen waren weg MAAR na 1500 km (naar zuiden op vakantie) terug hetzelfde . Wat kan hier de oorzaak van zijn ?
                                    mvg Danny[/quote]

                                    Ik vermoed dat er een probleem is met de velg(en).
                                    Heb ooit identiek hetzelfde meegemaakt.Remschijf dan terug parallel laten slijpen.Probleem opgelost voor 2000 km.Begon dan telkens opnieuw,trillingen bij het remmen.IN het begin minimaal maar na een kleine 2OOOkm heel duidelijk.Uiteindelijk met nieuwe remschijven was het probleem weer van de baan voor ongeveer ……2000 km.
                                    Uiteindelijk bleek de oorzaak een “knik” in de velg te zijn.Dus nieuwe velg erop en probleem opgelost sinds een jaar of acht.

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.