Trillingsplaatjes remmen

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 Trillingsplaatjes remmen

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • Ik heb nieuwe remschijven en rem blokjes gemonteerd maar deze maar piepen. Dus andere remblokjes gekocht en gemonteerd blijven ook maar piepen .Ook geprobeerd met speciaal vet om tussen de blokjes en cilinder maar totaal geen verschil te merken .Nu heb ik van die speciale trillings (964 351 096 01) plaatjes gekocht en had verwacht de van die plaatjes in de cilinder zou passen en klemmen welk niet is en aan de achterzijde is er een fijn bekleding of iets dergelijk moet dit eraf voor de montage of moet het erop blijven bij de montage .Misschien een domme vraag maar ik vind er niets van terug

Gemonteerd en piepen is ook weer opgelost .Mag afgesloten worden

Kan je een kleine uitleg geven van hoe je het opgelost gekregen hebt Jacques ? Altijd leuk voor mensen die zelf aan hun wagen willen werken en tegen hetzelfde probleem aanlopen.

Terug demontage van de remblokjes en verwijderen van het anti piep vet op de achterzijde .

Alsook de remklauwen opkuisen met speciale remreiniger zodat de cilindertjes terug proper zijn .

De trillingsplaatjes hebben een speciale veertje die in de cilinders passen als deze goed proper zijn. Op de trillingsplaatjes is een special beschermings papiertje of kartonnetje dat men moet verwijderen .Eens dit verwijderd is voel je dat er een soort lijm op de trillingsplaatjes  ligt .

De moeilijkheid is om het deze te monteren en dan het remblokje er tussen te schuiven in de remklauw zonder het trillingsplaatje te raken  .  Spijtig dat het niet ergens vermeld is nu was de montage meer ingewikkelder voor mij dan  toch

Thx Jacques !

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.