Home › Forum › Porsche Talk › Tripy 2, Iemand al ervaring mee?
- Dit onderwerp bevat 15 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 12 maanden geleden door
123.
-
MakerDiscussie
-
23 februari 2018 om 21:32
Road trip gps, programeerbaar via pc
bolletje pijltje en zo van die dingen
Digitale tripmasterIemand ervaring mee? is het zijn geld waard?
Ik zie dat je allerhande kaarten optioneel kan bijkopen, maar snap niet goed wat je dan meer of minder hebt met die kaarten?
-
MakerDiscussie
-
Ik ben niet echt fan van apps op gsm vind de touchscreen interface eerlijk gezegd hatelijk.
(7 jaar voor blackberry onderaanneming gewerkt, geef mij maar een toetsenbord)En de PCM vervangen door een 2 din aftermarket., veel geld want ik ben geen audiofiel, de muziek komt van vlak acter de cabine en een bluetooth telefoon, ik ga echt nie veel zitten bellen in de masjien..
De kosten baten analyse gaat dan eerder richting een losse gps Maar op dit moment dus niet meer overtuigd van de noodzaak.
Met Tripy heb ik geen ervaring maar tegenwoordig kan je de iPhone apps zoals maps via Apple CarPlay op je scherm laten verschijnen. Ik heb een Kenwood 2DIN in mijn 968 en volgens mij werkt dat even goed als in een huidige model Porsche.
Nu nog een route proberen uitstippelen want tot nu heb ik alleen de gewone GPS functie gebruikt. Maar mijn naam is niet Fabian dus gaat wat moeilijker.. :popcorn:
ik heb hem al, maar , gaat morgen terug.
was demo toestel, nieuw ongebruikt op 2e hands , slechts één keer gemonteerd als demo
Ik doe de doos open. SN 201312xxxxIk pols bij Tripy,; ja, das ene van 4 enzoveel jaar oud mijnheer.
Riiiiiight.
Nu ja, ik heb het ding eens getest op de weg terug naar huis van ‘t werk.
Ik ben niet overtuigd, scherm slecht leesbaar in fel licht.
ok , niet gemonteerd, laag hangende zon en ongetwijfeld valt er nog iets mee te doen op vlak van backlight en contrast.
Maar het is geen modern Wled scherm..
Nu, pcm 2.1 is dat ook niet, maar daar heb ik dan wel dashboard indicatie voor dat soort situaties.Maar dan ook eens wat binnenweggetjes, en tis niet echt wat ik zoek.
Je krijgt wel bolletje pijltje voor je volgende kruispunt, maar de 1.2 km bochten tot aan dat kruispunt toont ie niet.Het lijkt me enkel relevant als je slaafs een heel wel bepaalde route wil volgen, en het kruispunt naar kruispunt wil doen, wat me eigenlijk al een beetje irriteerde.. Dat ligt meer aan mij dan aan het ding natuurlijk; kben ongeduldig en verkeerd rijden vind ik eigenlijk nog wel plezant..
En ik mis gewoon de weg indicatie die je een idee heeft van de weg, ook als er geen afslag is. (Heeft pcm2.1) ook niet natuurlijk.
Dus morgen gaat die terug.
yup, ligt op mijne buro
vanavond eens de software uittesten.Ik denk dat ik gewoon een 2e afdekking koop
kost geen zakhttp://specializedgerman.com/rh-side-trim-99755311805-blk
en daar op een plaat monteren die ik dan buig naar de gewenste hoek voor Tripy
@vandamme heb je de Tripy al ? Is een redelijk zwaar toestel ben ook iets in elkaar aan het knutselen om het lager te monteren.
nja, kheb nie graag al te veel dingen in mijn vitrine , kzou nie willen dak een struikrover nie zie omdat er een bakske in de weg hangt 😀
Ik gebruik de meegeleverde zuignap, werkt perfect en is gemakkelijk om te wisselen van wagen. :up:
net een demo model kunnen op de kop tikken voor een 450 euro.
expect review soonKrok, hoe heb jij het ding gemonteerd?
ik denk dat ik een reserve afdek plaat voor rechts van mijn PCF ga zoeken online
En daar een alu plaat op vast zetten , beetje op hoek naar chauffeur gedraaid
met montage voor coyote en Tripy en misschien nog wat ander spuAl heel veel goeds van gehoord. Maar nog nooit gezien of getest. Ben ook wel benieuwd !
Wij gebruiken de Tripy al een 6 tal jaar in binnen en buitenland moet zeggen zou niets anders willen. :up: :up:
Op vakantie gewoon van A naar B en laten de Tripy zelf toeristische route kiezen gewoon de max ge komt op plaatsen waar je anders nooit zou komen en dit via zeer mooie baantjes groot en klein. :happydance: :happydance:
Ook voor hier rally’s te organiseren bolleke pijl gebruiken we de Tripy. TheFab is daar zeer goed in.
Binnenkort doen we ( Krok en TheFab ) een rit +/- 290km in de ardennen zal de moeite zijn. :driver: :driver:[quote=”bzguy” post=263471]bestaat iets gelijkaardif voor OSX/iPhone ?[/quote]
Routeplanners genoeg, eventueel route maken in google maps/earth en opslaan als gpx of klm file (of verzenden naar je Iphone,…)
Bolleke pijl niet beschikbaar.Ik denk niet dat je het even goed kan met een iphone, scherm veel te klein en zichtbaarheid in perifere veld is dan eerder slecht.
Das de vloek van elke gewone GPS of smartphone, je moet gewoon kijken op dat scherm voor je goed ziet wat er gaande is.
En als je op een rit een beetje sportief wil rijden, gaat dat echt niet.Ik rij meestal alleen, geen madam of andere copiloot, dus op dat vlak lijkt die Tripy redelijk handig.
Bolletje pijl, goed zichtbaar in een oog op slag.En dan route plannen op pc lijkt me ook de max, kun je bv een road book maken met bv waarschuwingen voor gevaarlijke punten, potholes of zo.
Wel wat ervaring mee, bijna alle ritten voor de Porschisten met Tripy gemaakt of geconverteerd naar Tripy.
Is volgens mij zijn geld waard. Krok zal hier ook wel wat uitleg over geven.
Roadbooks kan je personaliseren en voorzien van gedetailleerde info of bitter weinig info ivm de route.Geen ervaring mee maar wel al goede “dingen” over gehoord.
Bart van Endurofun gebruikt die intensief, misschien hem eens contacteren voor info.
Verkoopt ze ook en geeft opleidingen.
Zijn van het zelfde dorp als ons opperhoofd, misschien kent David hem persoonlijk …
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.