Trotse eigenaar !!

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Trotse eigenaar !!

  • Maker
    Discussie
  • Een maandje geleden heb ik men eerste Porsche 944 type 1 gekocht, bouwjaar 1984. :drink:
    Ik heb de wagen via een veiling gekocht en heb ondertussen al wat werk laten uitvoeren door Porsche Rescue 911.
    Oa het remsysteem werd grondig aangepakt, alsook de distributieriem en bijhorende.

    Voor de liefhebbers alvast een fotootje hieronder.
    Is er iemand op dit forum die deze misschien herkent?
    Zou leuk zijn, aangezien me, wegens de veiling, niet veel bekend is over de historie van de wagen en vorige eigenaar.

    Ik heb enkel nog een nieuw setje banden nodig, aangezien deze echt op zijn.
    Voor de keuring heb ik even een ander stel banden geleend.
    (vooraan Toyo 225 x 50 R16 90W en achteraan Toyo 225x50xR16 92W)

    De wagen is nu keuringsklaar, enkel heb ik nog een nieuw setje banden nodig.
    Momenteel staan er Marshal’s onder:
    vooraan: 215 x 60 R15 94H
    achteraan: 225 x 60 R15 96H

    Die 215’ers zijn echter niet meer leverbaar heb ik me al laten vertellen, enkel nog door Pirelli maar dan zijn ze bijzonder prijzig.
    Er zijn ook nog een aantal “B-merken” die deze leveren.
    Daarom zal ik er allicht ook 225’ers op zetten.

    Heeft er iemand goede tips welke banden ik er op moet laten zetten?
    -> Goede prijs/kwaliteit?

    Alvast bedankt! 🙂 😆

    Attachments:
    • IMG_20160518_095137.jpg
    • WP_20160518_09_27_28_Pro.jpg
    • IMG_20160518_100033.jpg
15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
    • Morgen en zaterdag zal ik mij eraan wagen de cilinderkoppakking te vervangen. 😯
      Indien het niet vlot verloopt heb ik maandag ook nog gereserveerd om hieraan te werken.
      Dit zal ik Autobedrijf Exclusive te Hulst doen, gezien ze daar ze een brug (en materiaal) ter beschikking stellen (huur).

      Iemand die me nog enkele goede tips kan meegeven waarop zeker te letten?
      Zijn deze werken doenbaar voor een beginnende “doe-het-zelver-garagist”? :coolness:

      p.s.: Als iemand zich geroepen voelt om bij te springen, mag dit steeds 😆 !

        Auwtch!! 😯
        Duimen maar dat ik dit niet voor heb.. 😀

          verstopte waterkoeling door kristalisatie. da’s iets waar jij niet over moet wakker liggen Mart 😉

            Pemig The Fab, wat is dat? :wtf:

              Heb me vorig jaar ook een projectje 944 T1 aangekocht, ligt momenteel volledig uit mekaar.

              Topic :
              https://porscheforum.be/forum/9-944/125125-resto-start-944-type1-1984-2-5-163pk?limitstart=0

              Hopelijk heb je dit niet voor :

              IMG_1072-1-2.jpg

                Ja idd ! 😀

                Ondertussen al een aantal leuke ritjes gehad maar ik zal er toch nog wel het nodige werk aan te hebben…
                Vorige week oa. wat cosmetische bijwerkingen en massapunten nagekeken, blijkbaar zijn er een aantal kabels niet meer aangesloten. Gezien de auto wel draait, zullen dit misschien bedradingen van opties zijn? (fotootjes volgen later 😉 )

                Eind vorige week echter probleem geconstateerd… Koelvloeistofreservoir dat na een ritje opeens volledig leeg liep, langs de overloopleiding.
                Daarna even getest met gewoon water -> auto had het probleem niet meer voor.
                Bij het draaien van de motor kwamen er wel een aantal luchtbellen in het reservoir terecht.
                Dag nadien lijkt het reservoir terug volledig leeg te zijn… :bounce:

                Heb er nog een deeltje water bijgekapt en motor gestart om toch nog eens op lekken te controleren.
                Na een minuutje of 2 viel de wagen (zonder hapering) volledig stil..

                Bij opzoeking, zal dit waarschijnlijk aan de joint de culasse liggen? Kan dit?
                Iemand die me hierbij kan helpen?

                Alvast bedankt.

                  En? Heb je hem ondertussen?

                    @Drip: Bedankt, ik zal hem PM’en.


                    @Goya
                    : De bedoeling is er inderdaad zelf aan te sleutelen, toch zeker de kleinere dingetjes.
                    Zoveel verstand heb ik er nog niet van, dus die eerste grote werken liet ik liever aan een specialist over.
                    Alleszins heb ik je thread al met veel plezier gevolgd :popcorn:


                    @larsy
                    : De wagen moest je meenemen maar de biedingprijs stond vrij laag, daarom dat ik het risico genomen heb 🙂

                    Vanavond kan ik hem gaan ophalen!! :happydance:
                    Dat wordt een hele dag nerveus rondlopen…

                      Knap

                      Je moet ook maar durven zonder bezichtiging =>
                      bieden en dan gaan ophalen .

                      Of kon je ook laten staan als hem niet goed was?

                        Wow, nog een 84’er!! Heb de indruk dat die type I’s in goede conditie stilletjesaan zeldzaam beginnen te worden.

                        Balex, ga je er ook zelf aan sleutelen?

                        XXX

                          Proficiat met de 944. Leuk karretje en bij 911 Rescue wordt hij goed verzorgd.

                          Mijn zoon aka drup heft nog een setje velgen liggen…

                          944.jpg

                            @ DST: Bedankt voor de tip!

                            @ Sensa911: Dat is vrij bizar verlopen. Had maar één bod gedaan (zonder bezichtiging) en werd direct overboden door een Proxy-bod. Twee dagen later kreeg ik het bericht dat ik het hoogste bod had :wtf: De week erna de wagen opgehaald.
                            Maar voor de rest was alles vrij correct verlopen hoor. Wagen startte direct, ondanks dat hij/zij vermoedelijk 6 jaar stil gestaan, (niet meer gekeurd).

                            @ iedereen 😀 : Merci!

                              proficiat met je mooie wagen, wees welkom

                                Hartelijk welkom!!! :first:

                                Hoe gaat zo een veilingaankoop in de praktijk??

                                  Welkom

                                  Ps: vooraan zou ik eerder voor een 205 geen ipv 225, dat stuur gewoon veel lekkerder

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.