Trotse eigenaar van Carrera S 997.2

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 Trotse eigenaar van Carrera S 997.2

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

Ik ben onlangs eigenaar geworden van een zwarte Carrera S 997 MK2 (model 2009) met PDK, sport chrono, sport plus en sportuitlaat en 3-spaaks sportstuur met paddles (de enige opties die mij interesseren).

Volgens de verkoper zou de wagen niet over launch control beschikken (pas vanaf 2010) terwijl ze op internet hier wel over spreken, ook artikels vanaf 11/2008.
    Ik heb dit nog niet uitgetest, ik wil wachten op beter weer maar zijn er mensen op het forum die weten als dit op een model van 03/2009 zit?

Zijn er mensen die ook problemen ondervonden hebben met hun bluetooth carkit? Mijn wagen herkent verschillende types GSM maar ik kan geen verbinding maken (getest met Nokia windows phone, Iphone 5S, Sony experia) maar telkens hetzelfde probleem.
    Zou het kunnen dat een firmware update van de bluetooth carkit een oplossing kan bieden?

Alvast bedankt voor de reacties.
    Groeten,
    Brecht

Attachments:
    • WP_000371.jpg
    • WP_000389.jpg
    • WP_000368.jpg
15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 35)
  • Anoniem

Hallo Brecht !

Hartelijk gefelicteerd met je mooie wagen ! Veel plezier ermee.
      Ik heb exact dezelfde “problemen” gehad om mijn iPhone te koppelen aan mijn 997 MkII C4S van 2009, maar dat was op 1-2-3 gefikst in de garage. Even aan de computer gehangen en hij was klaar.

PDS

Prachtige wagen !

Idd de juiste opties, kleur, uitvoering, ….

Mooie Porsche!

[quote=”brecht_c2s” post=157318]…Als ik via bluetooth naar GSM’s laat zoeken dan ziet hij telkens de GSM. Getest met een Nokia, Iphone, Sony xperia. Hij vraagt ook een code die ik op de PCM en GSM moet ingeven maar een verbinding maken lukt niet.
            Ik weet niet wat het probleem juist is maar misschien kan een firmware update het probleem verhelpen?[/quote]

de 997 reeks is intussen 10 jaar oud en jouw telefoon wss een paar generaties jonger. ik heb zoveel jaren geleden een soortgelijk probleem gehad om een palm tungsten via blauwtand te laten praten met een GPS muis. Na lang zoeken een universele driver gevonden waarmee ik wel kon connecteren en nadien werkte het systeem vlekkeloos.
            Het probleem zit ongetwijfeld bij je PCM in dezelfde hoek maar ik kan je helaas niet zeggen of er een upgrade bestaat die een oplossing biedt. Wat dat betreft maak je veel kans om op amerikaanse fora (6speedonline of rennlist) je oplossing te vinden.

EDIT: welke PCM versie heb je en over welke telefoon gaat het?

Ivm de carkit: ik heb ervaring met bepaalde types van VW-Seat-Skoda dewelke hetzelfde probleem vertoonden… Waren allen wagens tussen bouwjaar 2007 en 2010. Hier bleek een stuurdoos van carkit in te zitten dewelke geen ondersteuning bood voor recentere telefoons… Bij deze wagens was het nodig om de stuurdoos te veranderen door een recentere (de recentere was compatibel met zowel de telefoons als met de rest van de auto)… Als ik het mij niet vergis was het steeds een Nokia-stuurdoos qua chipset dewelke moeilijk deed…

Met Porsche heb ik (nog) geen ervaring op het gebied van carkits… Maar ik ben er van overtuigd dat hier op dit forum experts genoeg zitten!

ferm spel.
                succes ermee!

knappe *porsche

Mooi!

Knappe bolide :applaus: :up:

Bedankt allemaal !
                        Morgen zal ik nog een paar extra foto’s op het forum zetten.

Brecht

loe,

Als ik via bluetooth naar GSM’s laat zoeken dan ziet hij telkens de GSM. Getest met een Nokia, Iphone, Sony xperia.
                          Hij vraagt ook een code die ik op de PCM en GSM moet ingeven maar een verbinding maken lukt niet.
                          Ik weet niet wat het probleem juist is maar misschien kan een firmware update het probleem verhelpen?

Brecht

Welkom op dit gezellig en informatief forum . :applaus:
                            Om de launch control te testen heb je echt geen kilometers recht stuk nodig hoor . 😉

Prachtige wagen ,veel plezier ermee . :driver:

Ik ook (jaloers)
                              mooi

:happy:

Magnifiek en gefeliciteerd.

Ik ben nu officieel jaloers!

:mrgreen:

loe

Brecht,

Qua GSM hangt dit een beetje van je opties af…

Heb je de telefon-modul, dan kan je enkel bluetooth met RSAP profile gebruiken. (remote SIM access profile)
                                  Dit werkt bv met verschillende Android phones maar dikwijls moet je je device “rooten” 🙂

Ik gebruik dit bv met een Nexus 5 en dit werkt perfect.

Een alternatief kan zijn dat je een tweede Simcard besteld en die in de PCM console stopt (dit is niet nodig met RSAP)

Heb je de optie GSM voorbereiding (ik weet de juiste naam niet echt) kan je gewoon bellen met het standaard bluetooth profile (HSPF dacht ik)

Dit wordt o.a. ondersteund door Iphone’s e.d.m…

ps: mooie wagen!

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 35)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.