OK,
Kon het maar testen. Wat wel bizar is, is dat je aangeeft dat er op de zekering maar 8V toekomt. Zelfs tijdens het starten zou er nog meer voltage van je batterij moeten zijn. Want 8V is misschien te weinig om je fuel pump te doen draaien. Normaal moet er toch nog zo’n 10V beschikbaar zijn.
Normaal staat er niets anders dan het relais tussen de fuel pump en ground, dus er moet nagenoeg de volledige batterijspanning over de fuel pump staan, ook bij start. En de fuel pump werkt, dat heb je getest.
Batterij nog eerst eens goed opladen ?
Pin 30 krijgt 12V ? -> indien niet : kablage probleem tussen batterij+ en pin 30 in kabelboom
Pin 86 krijgt 12V met ignition on (nog niet starten) ? -> niet: cablageprobleem, startslot probleem
Pin 85 is verbonden met GND ? -> niet: GND probleem, ground points controleren/opkuisen
Indien dit allemaal ok is moet pin 87 12V geven aan de Motronic unit die dan kan opstarten. -> Test voor 12V op pin 87 (ignition ON, niet gestart)
Als je tot hier bent en de zekering is OK en het relais OK, maar de pomp komt niet aan dan geeft jou DME (Motronic ECU) niet de juiste impuls om de pomp aan te leggen (lees pin 85b aan GND). Dat kan bijvoorbeeld omdat de reference sensor geen correct signaal geeft van het flywheel en motronic dus de stand van de cylinders en TDC niet kan bepalen. Die sensor zou een sinus-achtig signaal moeten geven aan de motronic, je kan die eens proberen door te meten (AC voltage of met scope).
Een andere sensor die moet werken (op de 3.2) om te starten is de cylinder head temp sensor : bij kamertemp moety die 2.2-2.8 KOhms geven aan de motronic of die zal ook niet overgaan tot een start (en houdt de fuel pump dus ‘off’.
Als dit allemaal in orde is zou de fuel pump moeten aangestuurd worden door de Motronic (pin 85 low bij starten en daarna natuurlijk) tenzij de pomp zelf een probleem heeft.
Soit, nog wat meetwerk te doen dus.
Deed er mij aan denken dat ik nog een defecte DME relais had liggen en die dan maar deze middag gefixed als ‘tweede reserve’.