tsjilpende, piepende vering

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 tsjilpende, piepende vering

• Maker
    Discussie
  • Hallo,
    Ik heb een vraagje over mijn ’78 911sc. Heb hem gisteren voor het eerst sinds enkele maanden uit de stal gehaald en het viel mij op dat (zeker in het begin van de rit) bij elke oneffenheid ik een tsjilpend / piepend geluid hoorde komende van ongeveer alle schokbrekers.
    Er zit geen mus in dus denk ik dat er misschien iets van de vering smering nodig geeft? Iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn?
    Bruno – Bredene

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Anoniem

[IMG]http://i44.tinypic.com/dr77s1.jpg[/IMG]

XXX

Goei tips hier want mijn beestje heeft er ook last van. Ik ga even wat warmer weer afwachten maar intussen al een bus teflon spray kopen… :driver:

Had onze vervangwagen ook vorige week .
          Denk dat de koude olie in de dempers hieraan niet onschuldig zijn .
          Eenmaal warm was het weg .

Bedankt voor reply !
            viel mij inderdaad niet echt op vorige zomer…
            op Pelican Parts Forum vond ik bij het onderwerp Squeeking suspension dat het aan versleten “Bushings” kan liggen. Ga dit eens verder bekijken

Anoniem

Heeft mijn 911 ook.
              Vooral bij koud weer, wanneer het warmer is hoor ik het niet.
              Niets om je zorgen over te maken denk ik.

[quote=”Ik zag dat iemand anders hier al een antwoord op”].. de oude draagarm en veerplaat rubbers die bij inveren een piepend geluid kunnen geven.
                Niet (makkelijk) te smeren, zou eigenlijk ook niet moeten.
                Als het echt de rubbers zijn, en het piepen gaat ook na langere tijd of warmer weer niet over, kun je overwegen om deze rubbers te vervangen door nieuwe soepele rubbers.

Schokdempers die piepen? Komt minder voor. Misschien eens een beetje kruipolie op de zuigerstang spuiten bij opgekrikte auto. Als daarna het geluid weg is weet je dat de keerring waar de zuigerstang in schuift het geluid heeft gegeven.
                … gok dat het de veerplaat en draagarm rubbers zijn. Of de stabilisator-stang rubbers. ( kun je wel wat teflon-spray spuiten tussen de rubbers en de stabilisator stang)[/quote]

[url=http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?p=908095#p908095]

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.