Tuning Porsche Boxster 981

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster Tuning Porsche Boxster 981

• Maker
    Discussie
  • Ben van plan om de Boxster 981 2.7L 211pk (downtuned) op te vijzelen naar 285pk.
    Momenteel loopt er een actie bij X-Performance in Opglabbeek.
    +/- 280€ voor een stage 1 > 211(265)pk naar 285pk +50€ voor een printout vermogen.

https://www.x-performance.be/berekenen/

Iemand ervaring met deze firma?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 55)
  • XXX

Leuke upgrade :up:

:up:

Zoals Walter altijd zei: “toppie!”

+30 Nm voel je wel bij het optrekken.
          Bij het volgende bezoek aan Folembray zal ik het verschil normaal gezien moeten merken in de rondetijden.
          Nu zondag naar Abbeville, misschien voel ik daar wel het verschil.

Standaard (niet gedowntuned) heeft de Boxster 2.7 265pk, voor die 16pk meer zou ik het niet laten doen.
          Van 211 naar 281, das wa anders 😀 😀 😀

Tevreden ervan ?

Na bezoek bij Heinz :

1set meting op de vermogensbank :
              266.84 Nm
              208.35 HP

Na tuning :
              299.12 Nm
              281.57 HP

Wat meer info over vermogensmeting

https://www.tuning-gids.nl/rollenbank-auto.htm

123

[quote=”Thefab” post=282355]Het gaat niet over de rollenbank, maar over de insoric meting[/quote]

een tuner die meting op de weg doet?? whut?
                  Geen rollenbank is toch gewoon onzin ?!!

Das geen vermogens meting, das een acceleratie meting en dan omrekening.

Zeker dat, heeft wat moeite gekost maar had hem een ultimatum tot donderdagavond gegeven.
                    Denk dat Insoric hem op de handen getikt heeft.
                    Bezoekje aan Heinz nog te plannen

XXX

Hey Fab, iets met de aanhouder wint :up:
                      Kan je nu ff bij Heinz binnenspringen voor dat gevoel in je kont. 😀

Vandaag terugbetaling ontvangen van X-Performance, met nog wat drinkgeld bij.
                        Heeft wat geduurd en wat om en weer gechat, mailtje naar Insoric ivm het manipuleren van de meting.

In nederland in geldermalsen heb je er n og eentje. : er gaan veel,bravo historics racers naar toe met hun circuitauto

Beekman racing is de naam vermoed ik

Kan. Je terugvindenop google

Het gaat niet over de rollenbank, maar over de insoric meting

Info verkregen via Krok die dit gemeld had aan Heinz.
                              Ben niet de enige die door X-Performance bedot is.

123

[quote=”TheFab” post=282351]Bij de meting van X-Performance kunnen ze sjoemelen met het gewicht van de wagen.
                                Door een hoger gewicht (1745kg in mijn geval op de uitprint voor de Boxster, in realiteit rond de 1500kg) in te voeren, gaan de pk’s en het vermogen omhoog bij die methode van meting.[/quote]

Snap niet hoe gewicht hier ook maar iets aan de output kan veranderen.

Je wielen draaien op de bank
                                de bank meet hoeveel koppel de wielen op de bank overzetten..

Zolang je wielen niet slippen, is er niets dat de uitkomst kan beinvloeden.
                                koppel is koppel
                                Of dat koppel in een auto van 500 1000 1500 of 2000 kilo zit.. merk je enkel maar als je het koppel gebruikt om dat gewicht in beweging te krijgen.

Dus tenzij je zoeen app op je gsm gebruikt.. die op basis van de accelerometer en gekend gewicht een PK omrekening geeft.. … Maar das geen rollenbank en ik kan me dat niet inbeelden in deze discussie

[quote=”Ghost” post=282337]Dat word moeilijk denk ik.
                                  De vermogen test banken in België zijn niet geijkt.
                                  Een kennis van mij heeft enkele jaren geleden moeten bewijzen aan de rechtbank dat zijn wagen standaard vermogen had.
                                  Was in beslag genomen bij straatrace.
                                  Wagen is toen ergens in Duitsland getest op een door de rechtbank aanvaarde testbank.[/quote]
                                  Heinz zijn vermogensbank is wel geijkt, elk jaar opnieuw.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 55)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.