Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › Boxster › Tuning Porsche Boxster 981
- Dit onderwerp bevat 55 reacties, 12 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren, 2 maanden geleden door XXX.
-
Ben van plan om de Boxster 981 2.7L 211pk (downtuned) op te vijzelen naar 285pk.
Momenteel loopt er een actie bij X-Performance in Opglabbeek.
+/- 280€ voor een stage 1 > 211(265)pk naar 285pk +50€ voor een printout vermogen.https://www.x-performance.be/berekenen/
Iemand ervaring met deze firma?
das niet duur..
Volgens mij gebruiken al die shops dezelfde map hoor..komt van hun fabrikant computer programma mee en zo..
de mijne is ook zo gedaan , ze hebben er 2 geprobeerd want eerste koppelde niet op mijn 987, dan maar andere laptop en wel goed.
“Volgens mij gebruiken al die shops dezelfde map hoor..komt van hun fabrikant computer programma mee en zo..”
Stijn, dit denk ik ook.
procedure :
1. meting huidig vermogen
2. nieuwe mapping via OBD
3. meting nieuw vermogenvoor een +/- 30% winst vind ik het bedrag dat men aanrekent supergoedkoop.
Prijzen bij de concurrenten zit je als snel boven een bedrag van 800€.Van 265pk naar 285pk vind ik het persoonlijk weggesmeten geld.
[quote=”Krokodile” post=277453]Circuit ambitie ? 😆 :lol:[/quote]
Daarvoor ist verkeerde model !!!
gaan met de banaan
Nu nekken ze hem aan 45000 toeren,
je auto zal tot leven komen.En wat circuit betreft. onzin.
dat mag je ook met box doen, je zal je auto er beter mee leren sturen
Ik vond van mezelf dat ik al redelijk kon rijden in alle omstandigheden, maar een 4-5 tal trackdays veder kan ik duidelijk merken dat ik nu meer controle heb over mijn autos.ik zou kiezen voor DVX Performance in Willebroek
k betrouw die goedkope firma’s niet die gewoon een std programme upgraden in je ECU
So wie so een tollen test bank erbij nemen
Met ene turbo kunnen ze echt dingen forceren en problemen maken.
maar op een NA motor, er zit een knock controle op.. echt veel kan er niet mislopen en echt veel winst zit er toch niet op boven op Porsche’s standaard tune.Voor een niet geknepen motor zou ik het al de moeite niet eens vinden, maar om van 211 terug naar niet geknepen te gaan kun je volgens mij niet echt veel verkeerd doen. En meer betalen zal je dan echt niet meer opleveren..
Ik zou eerder BR Performance nemen, ook in Willebroek
Om maar te zeggen meningen verschillen
Gelukkig maar“k betrouw die goedkope firma’s niet die gewoon een std programme upgraden in je ECU”
Hier ben ik het niet volledig mee eens.
Een 2.7 is een 2.7, ik denk niet dat de specs van eenzelfde Porsche motor qua tuning verschillen om elke keer een specifieke aanpassing uit te voeren per motor. In 99% van de gevallen zullen ook de duurdere tuners dezelfde mapping installeren daar deze zijn degelijkheid al bewezen heeft (ik kan mis zijn).
In deze veronderstelling vind ik ook dat meer betalen geen nut heeft.Zolang uw motor standaart is kan een standaart programma wel denk ik.
Als je echter aan een stage 2, 3, …. begint moet je naar gespecialiseerde firma gaan die op een testbank allerlei waarden gaat meten en daarop de motor afsteld.Wat het aanpassen van uw 211 pk boxster betreft, ben je 100% zeker dat alle onderdelen hetzelfde zijn dan van de 285 pk versie?
Bij sommige BMW’s zetten ze bvb een luchtinlaatcollerctor met kleinere binnen diameter op de gedowntunde versies.
Had ik op een E39 523i dus 2500 met kleinere inlaatcollector:bounce:Standaard heeft de 2.7L 265pk.
De downgrade is via OBD.
Als je bij gelijk welke tuner de selectie 2.7L – 211pk maakt, krijg je als eindresultaat identiek hetzelfde als een 265pk.en vergeet niet dat de computer zelf lerend is.
zelfs al verander je eea aan je in of uitlaat, de computer doet zelf tuning voor het uiteindelijke resultaat[quote=”vandamme” post=277521]en vergeet niet dat de computer zelf lerend is.
zelfs al verander je eea aan je in of uitlaat, de computer doet zelf tuning voor het uiteindelijke resultaat[/quote]je bedoelt waarschijnlijk dat de ECU de lambdaverhouding aanpast aan de gemeten waarden: ivm octaan gehalte benzine en uitlaatgassen veranderingen
ik kan me niet indenken of voorstellen welke andere aanpassingen de ECU helemaal alleen zonder hulp van buitenaf nog kan doen.[quote=”TheFab” post=277488]”k betrouw die goedkope firma’s niet die gewoon een std programme upgraden in je ECU”
Hier ben ik het niet volledig mee eens.
Een 2.7 is een 2.7, ik denk niet dat de specs van eenzelfde Porsche motor qua tuning verschillen om elke keer een specifieke aanpassing uit te voeren per motor. In 99% van de gevallen zullen ook de duurdere tuners dezelfde mapping installeren daar deze zijn degelijkheid al bewezen heeft (ik kan mis zijn).
In deze veronderstelling vind ik ook dat meer betalen geen nut heeft.[/quote]Als het zo simpel is ,vraag eens bij een Porsche dealer na of ze je Boxster 2.7 211pk naar 275pk brengen: volgens mij dien ze het zelfs niet ! Los van het feit dat je een andere COC nodig hebt ivm homologatie.
Misschien is het leerzaam om eerst een keer het vermogen te meten : geeft de dichtgeknepen 2.7 motor werkelijk 211PK of minder .? En na de upgrade een nieuwe rollentest op dezelfde bank : dan ben je tenminste zeker ; je voelt echt niet aan tijdens het rijden of je 211pk hebt of 195 of 207 bvb. Het juiste koppel meten is eigenlijk belangrijker.Anders krijg je aan een rood licht het schaamrood op de kaken ,wanneer een Audi , BMW of Volvo Diesel naast je staan: je zal maar in een Porsche zitten op dat moment 😀 😀 B
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.