Tuning Porsche Boxster 981

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster Tuning Porsche Boxster 981

  • Maker
    Discussie
  • Ben van plan om de Boxster 981 2.7L 211pk (downtuned) op te vijzelen naar 285pk.
    Momenteel loopt er een actie bij X-Performance in Opglabbeek.
    +/- 280€ voor een stage 1 > 211(265)pk naar 285pk +50€ voor een printout vermogen.

    https://www.x-performance.be/berekenen/

    Iemand ervaring met deze firma?

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 55)
    • Bij de meting van X-Performance kunnen ze sjoemelen met het gewicht van de wagen.
      Door een hoger gewicht (1745kg in mijn geval op de uitprint voor de Boxster, in realiteit rond de 1500kg) in te voeren, gaan de pk’s en het vermogen omhoog bij die methode van meting.

      123

        Je zit hier nu met zoeen vaag verhaal, daar kun je alle kanten mee uit.
        En je zal er nog kweenie hoelang gefrustreerd mee rondlopen, ik zou er loeiend pissig vna worden.

        Zie nog eens die discussie met de Goodyear banden, die ik dan gewoon in de container heb laten gooien en terug PS2’s te leggen.. Gewoon om van het gezeik af te zijn… Ik wou die GY’s geen dag langer meer zien en verdergaan met mijn leven.

        In uw geval, je heb duidelijk een confidence problem.
        1 Je vertrouwt de originele tuner niet
        2 je vertrouwt je eigen kont niet (want 60 pk upper end, dat MOET je gewoon voelen)
        3 je vertrouwt die nieuwe tuner die meting deed ook maar half , terecht want waarom zou je er niet bij mogen zijn.. Hoe weet je nu of ze dat ding wel door getrokken hebben ipv gas op 90% om zo tuning te kunnen verkopen.

        De gold standard in Belgie, bij mijn weten is Heinz. Die is niet goedkoop, maar al het gefoefel hierboven ook niet.

        Dat.. of kom eens af naar hier.. en trek eens tegen mijn 2.7 met 250 pk.. Als je nie kan volgen weet je ook hoe laat het is.

          Dat word moeilijk denk ik.
          De vermogen test banken in België zijn niet geijkt.
          Een kennis van mij heeft enkele jaren geleden moeten bewijzen aan de rechtbank dat zijn wagen standaard vermogen had.
          Was in beslag genomen bij straatrace.
          Wagen is toen ergens in Duitsland getest op een door de rechtbank aanvaarde testbank.

            Laat me het zo stellen : mijn algemeen vertrouwen in tuners is weg.

            @Stijn
            > “Wie zegt dat ze niet zelf een standaard output curve tonen om dan nadien een mooi resultaat chip te kunnen verkopen?”
            Had ik ook al aan gedacht.
            “Je zei toch zelf dat je het in je kont kon voelen vanaf 4000 rpm??”
            Zit ook een beetje tussen de oren

            Historiek :
            1. X-Performance
            Belofte 211pk naar 285pk 290Nm naar 300Nm
            Bij aankomst hebben ze verschillende keren geprobeerd om via OBD dit aan te passen, lukte niet
            Dan hebben ze de ECU er uit genomen (gingen deze aanpassen maar mochten niet aanwezig zijn bij de mod), na ongeveer 1,5 uur terug geplaatst in de wagen.
            Testrit en metingen gedaan met “Insoric”, gewicht van de Boxster > 1747.4 kg ???
            Vermogensuitdraai
            Standard power : 276.9 pk
            Engine power : 281.1 pk
            Wheel power : 248.7 pk
            Torque : 308.4Nm

            2. ZIPtuning
            Vermogensuitdraai (in titel Porsche Cayman 2.9i 211Pk ????)
            221.9 pk (zal wel op de wielen zijn?)
            298 Nm
            Mochten niet aanwezig zijn bij de meting.

            Nu ben ik aan het zoeken naar een firma die een vermogensmeting kan doen, maar geen tuner is.
            Gaan we nog maar eens een meting uitvoeren.

            Graag tips van locaties “vermogensmeting” bij NIET TUNERS.

              Ik ben benieuwd naar de afloop en wie uiteindelijk correcte metingen uitvoert

              verschil 211pk naar 281 voel je zonder meer , van 211 naar 221pk , daar moet je al goed je wagen kennen om dat verschil duidelijk te kunnen bemerken.

              Ik zelf kan je enkel een adres in Vorst( Brussel) aanraden ;PPE of Power Plus Engineering Emile Pathéstraat 415
              We waren buren en ik kan enkel maar goede reviews geven over Serge ; hij is zeer gekend bij betere BMW rijdersen publiek
              Niet de goedkoopste ,maar heel betrouwbaar
              Hij krijgt veel exclusieve voertuigen vanuit Frankrijk over de vloer

              123

                Dus jij zegt dat je binnen gaat voor een meting van een niet getuned, 981 met tax detune.. en zij tonen je 221 pk op de meting.

                Wie zegt dat ze niet zelf een standaard output curve tonen om dan nadien een mooi resultaat chip te kunnen verkopen?

                Je zei toch zelf dat je het in je kont kon voelen vanaf 4000 rpm??

                Pas op met modder gooien, want je hebt het bewijs van zijn concurrent gekregen.. En je weet niet wie van de 2 er met je voeten speelt.

                En je moet dan je eigen kont en contentement van de voorgaand tijd al negeren voor je die 2e kan geloven.

                Ik snap niet waarom je 2e meting zo laat doet..
                als je eerder niet eens twijfelde

                voor je ook maar iets kan zeggen moet je de originele tuner eens neutraal vragen of het kan zijn dat zijn vorige tune zou kunnen zijn gereset of zo.. en daar eens 2e meting vragen.. En nog niet piepen van die concurrerende meting.. zodat het neutraal blijft tot na de meting en eventuele conclusies of voorstellen van die tuner.

                Ik vind het een raar verhaal hoor.
                Mijn 987 had 211 pk, en nadien 250
                Was een WERELD van verschil.
                Dat je dan 211 > 280+ deed.. kun je toch niet verwarren met 211>221 pk ??!

                en je gelooft toch zelf niet dat een tuner die min of meer standaard mappen (die bij zijn software meekomen, das al op licentie)… zijn eigen business saboteert met 221 pk ipv 280+ ???

                Ze tunen zelf helemaal niet op NA, das allemaal prefab.. enkel op turbo’s kunnen ze echt veel spelen
                Dus waarom zouden ze zo foefelen met een NA motor.. die je toch niet meer kan doen pompen dan het blok, de in en uitlaat fysiek kunnen verzetten???!

                  Was ook de vraag van de tuner.
                  Nog geen garage binnen geweest.
                  Als er geen tegemoetkoming komt, weet de tuner al wat er gaat gebeuren.

                    [quote=”TheFab” post=282291]
                    X-Performance > … wachtend op financiële tegemoetkoming[/quote]

                    Bepaald ontnuchterend. En naar die terugbetaling zal je wel kunnen fluiten, het is immers een jaar geleden dat de “tuning” gedaan werd. Heeft je Boxster ondertussen aan een OBD machine gelegen en zo de afstelling teruggeplaatst of zo?

                      130€ voor de vermogensmeting bij Ziptuning (all-in)
                      Bij Ziptuning waren ze niet versteld dat de waarden hoger zijn dan de fabrieksspec.

                        Het enige goede nieuws is dat je kan concluderen dat de motor in prima conditie verkeerd. Opgave van Porsche is 211pk en 290nm koppel.

                        280€ is wel veel geld om daar zeker van te zijn . . .

                          Resultaat (alles behalve wat beloofd was en geregistreerd op hun meting) :
                          221pk ivp 281pk, 292Nm ipv 308.4Nm.
                          Opm. > van de tuning had ik niets vermeld bij ZIPtuning, gewoon de vraag gesteld om eens uit te meten.

                          X-Performance > … wachtend op financiële tegemoetkoming

                            Vandaag gaat de Boxster op de vermogensbank bij ZIPtuning te Wetteren.
                            Ben benieuwd wat het resultaat zal zijn.
                            Resultaat zal ik deze namiddag posten.

                            123

                              :up:

                                Voelt sneller aan vanaf een 4000rpm.

                                123

                                  en wat zegt je kont meting?

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 55)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.