turbo velgen 18″

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht turbo velgen 18″

• Maker
    Discussie
  • Zou graag onderstaande velgen aanschaffen voor de boxster,
    ben niet zekers dat die in 18″ te verkrijgen?
    heeft iemand advies waar ik hiervoor te recht kan ❓
    alvast bedankt!
    porscheturbovelgen.jpg

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
    • ik denk dat het een typfout is van de TS. achter ligt op een 987 235mm breedte.
      de velgen gaan passen maar een spacer van 5 mm gaat optisch heel wat verbeteren.
      voor winterbanden kan je dit stel nemen; de achterbanden zijn 20 mm te smal tov standaard en de wielomtrek past wel maar afkeur op technische controle wegens te grote afwijking tov 255/40/17

De BBS van mij niets voor jou ,deze komen van een boxter

Normaal gezien staan de originele maten in je boekje.
          Velgen zullen wel passen (als ik even vergelijkend kijk op PET).
          Maar die bandenmaat lijkt me sterk dat die gaat mogen op jouw wagen. Veel te laag profiel.

Heb een setje gevonden wel terug 17″ maar
            kan er iemand bevestigen dat deze zouden passen ze komen van een 987?

voor is 6.5 x 17 ET55 banden 205/40/17 Dunlop SP9000 7mm
            achter is 8 x 17 ET40 banden 225/35/17 Dunlop SP9000 7mm

alvast bedankt!

ja idd niet eenvoudig op een setje originele 18″ velgen te vinden 🙁

Laat de velgen maar komen, neen grapje 😀
                maar zou toch niet te lang willen wachten om een nieuwe set te kopen, heb geen zin om nog nieuwe banden te plaatsen.

Ik heb ook lang naar de juiste velg gezocht

Uiteindelijk terecht gekomen bij Victor Equipments (exclusief voor Porsche, wel geen origineel Porsche velg)
                  Victor Equipment “Turismo” 18 inch black

Banden:
                  2x 225 / 40 ZR 18
                  2x 265 / 35 ZR 18

Velgen:
                  18 x 8 J – ET 45
                  18 x 9 1/2 J – ET 49

DSCF6445.jpg

Maar inderdaad iets te breed voor de 993

Liggen nu onder mijn 968 CS

DSCF7217.jpg

DSCF7218.jpg

Ze doen echter een beetje afbreuk aan het CS concept, dus gaan er terug af.

Ik had begrepen dat zo origineel ontwikkeld waren voor een boxster of 996, maar ben ken de maten hier niet van.

Indien geïnteresseerd stuur maar een PB

[quote=”Mushroom” post=176555][quote=”PatrickB” post=176483]Bij onze buren deze set voor 1100€

>> klik hier<<[/quote]

Zouden die op een 964 passen?
                    ET waardes staan erbij maar met wat ik al zitten zoeken heb vrees ik van niet.[/quote]

Ik heb je een mail gestuurd Bart .

[quote=”Mushroom” post=176555][quote=”PatrickB” post=176483]Bij onze buren deze set voor 1100€

>> klik hier<<[/quote]

Zouden die op een 964 passen? ET waardes staan erbij maar met wat ik al zitten zoeken heb vrees ik van niet.[/quote]

ik had een stel TURBO 2 velgen 10×18 ET47 die pasten achteraan perfect op de 986 boxster (nu op hellraisers 996 kelly Turbo) maar die ET was te laag om onder m’n 993 te zetten zonder uit de wielkasten te steken. bijv. cup 2 zijn wat dat betreft perfect uitwisselbaar tussen 964 en 993.
                      dus wss (weet het bijna zeker) op een 964 evenmin als je weet dat C2/design90 velgen 8×16 ET52 een volle 3 cm minder ver naar buiten komt en 2 cm meer ruimte heeft aan de binnenkant tov 10J ET47.

10Jx18_ET47.png

Zou liefst een set originele Porsche velgen kopen?
                        weet dat niet evident is om deze voor schappelijke prijs te vinden.

PB

Ik heb het maar half zijn gat gelezen, maar ik denk dat het kan. 😉
                          >> klik hier <<

EDIT nevermind het past niet, een aangepaste ET65 10J past wel met spacers.

[quote=”PatrickB” post=176483]Bij onze buren deze set voor 1100€

>> klik hier<<[/quote]

Zouden die op een 964 passen?
                            ET waardes staan erbij maar met wat ik al zitten zoeken heb vrees ik van niet.

ik weet nog een setje 18 inch OZ Alleggerita HLT in titanium grijs staan.
                              ze zijn gloednieuw en als je interesse hebt kan ik eens informeren aan welke prijs ze weg mogen.
                              het zijn sterke lichtgewicht velgen die vaak gebruikt worden onder trackday porsches.

PB

Bij onze buren deze set voor 1100€

>> klik hier<<

Hey mannen was even van forum, maar heb terug wat tijd vrij.
                                  Ben nog op zoek naar een nieuw paar velgen 18″ voor men boxster 968

tips en voorstellen zijn zeer welkom!

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.