Turbolook

  • Maker
    Discussie
  • Hallo iedereen

    Ik heb een 964 turbolook gekocht die omgebouwd is met echte 965 onderdelen maar zonder veranderen van de uitlaat
    Dus heb ik 2 gaten achter in de bumper maar slechts 1 uitlaat
    Past een turbo uitlaat op een atmosferische 964 motor ?
    Zijn de steunpunten om de uitlaat erin te hangen aanwezig ?
    Is er een andere (goedkopere) oplossing dan een originele turbo uitlaat ?

    Bedankt

    Eric

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
    • Inclusief picknick tafel! :wtf:

        Dat is nu een lekker kontje 😀

          384-1_000312-41.jpg

            Zo ziet het er origineel 964wtl uit, 1x pijp rechts, 3-delige bumper.

            1530-b.jpg

              Onderdelen voor Porsche die niet veel mogen kosten…
              Als je ze vind, laat ons weten waar je ze kunt vinden? 😉

              Je kunt ook een gekeurde uitlaat op maat laten maken bij Skytune.
              Zelf heb ik er geen ervaring mee maar een kennis van mij wel.
              Voor €600 had hij een volledige inox lijn, geplaatst, voor zijn Focus ST ’13.

                Denk dat deze enkel gat heeft

                Click

                  De bedoeling is dat het niet teveel kost hé …

                    AP heeft iets dat veel lawaai maakt met 2 uitgangen, dit voor de het prijsje van 4900 eurokes

                    Click

                      mischien zijn er nog meer sportuitlaten te krijgen maar de dansk is prijs kwaliteit een goede keus.geluid niet te hard maar wel iets zwaarder.
                      ophangpunten moet je niet veranderen.

                        Mijn rechter pijp zit nochtans in het midden van de uitsparing van de bumper …

                          een echte turbo uitlaat staan de dempers iets verder uit elkaar dan bij gewone dubbele 964 uitlaat
                          heb zelf een turbo bumper gekocht bij de restauratie en kwam er toen achter dat de dansk niet past in de uitsparingen. uitlaat doorgezaagd en rvs buis tussengelast en alles ziet er goed uit nu. 🙂

                            Ik zou ook voor een originele wtl achterbumper gaan. 964 met een dubbele pijp heeft geen nut lijkt me, gaat (vermoed ik) ten kosten van het vermogen en de sound. Dan had de vorige eigenaar er vermoedelijk wel een dubbele pijp ingehangen als ie er van op zou knappen!

                            En een WTL met een dubbele pijp valt bij kenners direct door de mand, of zit er ook een vleugel op?

                            Maaruh, FOTOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOS ajb!! :first:

                              je kan ook een bumperstuk kopen van een WTL, daar zit dat gat niet in, zo moet je geen mechanische aanpassingen doen waar je later misschien niet mee door de keuring geraakt, bumperkes zijn wel duur

                              Grtz Geert

                              J

                                de turbo uitlaat kan misschien wel passen (maar dat is zo zeker nog niet) maar k zou toch even nagaan of die wel geschikt is voor een atmosferische motor.
                                Voor het zelfde geld verlies je wat vermogen door een verkeerde demper te gebruiken.
                                Er is keuze genoeg als je een einddemper wil met twee uitlaten. Kies iets wat geschikt is voor jou wagen en wat je leuk klinken vindt…

                                XXX

                                  Op mijn 3.2 van ’84 heb ik een Dansk rvs uitlaat en daar kon ik kiezen wat voor uiteinden erop stonden, ook eentje links en eentje rechts.
                                  De ophanging is aan het motorblok hé, dus dat maakt niets uit.
                                  Kijken en vergelijken, of beter eens luisteren en vergelijken, want het is de sound waarvoor je gaat, niet toch :happy:

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.