Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 997 › Tweede generatie 997
- Dit onderwerp bevat 16 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 5 maanden geleden door
Herman Reniers.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Bart BCC heeft 120 % gelijk idem Deepee : er circuleren veel te veel indianenverhalen. Probleem bij mij was geen IMS lager (hoewel dat vaker voorkomt) noch dunne cilinderwanden maar wat Deepee schrijft stommelings afgebroken nokje van aandrijving oliepomp. Motor is piccobello gereviseerd en scheurt als nooit tevoren, da’s het voordeel van Porsche daarvoor zijn er wonderdokters genoeg te vinden en ja dat kost wat centen maar blijft hoe dan ook doenbaar voor het plezier en de waarde die je er voor terugkrijgt. Dus niet laten afschrikken,vooral kijken wie was de vorige eigena(a)r(en) en hoe zorgzaam ging(en) die er mee om.
[quote=”bccars” post=244398]Als je maar vaak en lang genoeg op allerhande fora zit, dan kom je van ALLE modellen dergelijke bagger tegen. Je moet maar eens zien wat er van de 991 GT3 en GT3RS wordt geschreven. Als je dat allemaal zonder korrel zou neemt dan schijt je je broek vol en laat je ze in de garage staan …[/quote]
+1 +1 +1 !!!
Als je maar vaak en lang genoeg op allerhande fora zit, dan kom je van ALLE modellen dergelijke bagger tegen. Je moet maar eens zien wat er van de 991 GT3 en GT3RS wordt geschreven. Als je dat allemaal zonder korrel zou neemt dan schijt je je broek vol en laat je ze in de garage staan …
997.1 had er in elk geval meer last van dan de 997.2 met directe injectie.
Eigenlijk weet ik zelfs niet of er ook bij de 997.2 nog problemen zijn. Is uiteindelijk een totaal andere motor.
Als ik even verder denk (nu geen tijd om op te zoeken) maar heeft een DFI motor (zoals je vindt in de 997.2) wel nog een IMS? Ik denk het niet. (Dus kan je als zeker geen IMS problemen hebben).
herman911 had geen problemen met IMS, cilinderwanden, koeling, … maar was naar verluid gewoon pech met een afgebroken nokje van de oliepomp (of iets in die aard).
Blijkbaar hadden vooral de 3.6 motoren van de 996 er last van, maar, inderdaad ook de 3.8 van de 997…
Google maar eens IMS, ook hier op het forum al wel beschreven. Ook mijn 997 4S heeft in 2010 een nieuwe motor gekregen. Iets van een 5% zou er last van gehad hebben. Herman911 heeft het vorig jaar “aan zijn fles gehad”.
volgens Dossogne mij vertelde…? opletten met de 3.8, deze zou een dunne wanddikte hebben van de cylinders betreft de koeling van de tweede bank… (hebben ze mij ook maar verteld héé) :censored:
Is er bij de 997 niet iets mis met de motor? Zat daar geen probleemserie tussen? Weet iemand daar meer over?
05 en 06/2008 waren er zeker al 997.2 Carrera S coupés, dus zeker mogelijk.
Het lijkt me sterk dat ze bij die laatste uit 05/2008 de Tiptronic omgebouwd hebben naar een PDK :music:
Volgens mij is de gen 2 pas of in augustus 2008 voorgesteld
Kan gewoon een ombouw zijnDa’s straf :think: Ik dacht dat het pas vanaf 2009 was. Ten vroegste oktober-november 2008. Mei lijkt me nogal vroeg….
Chasisnummer eens laten natrekken door een OPC en dan weet je of je een echte of een bobke hebt….
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.