twijfelgeval en nieuw

Home Forum Stel jezelf even voor ! twijfelgeval en nieuw

  • Maker
    Discussie
  • hoi allemaal,

    Sinds enkele maanden ben ik op zoek naar een 964 c4. Nu ik het motorijden heb opgegeven, is het de bedoeling om het wat rustiger aan te gaan doen en te genieten van het porsche rijden 😀
    In m’n zoektocht kwam ik uit op deze, het is net wat ik zoek: juiste kleur, juiste model, …

    een donker blauwe 964 C4 van 1990 met 240000km maar de motor en versnellingsbak zijn gereviseerd op 220000km. De wagen is origineel en met matching nummers en heeft nog de afgestempelde boekjes en facturen.
    Maar de prijs lijkt me een beetje (verdacht) aan de lage kant in verhouding met de andere die ik online vind. de foto’s die erbij staan zijn ook niet recent.
    ik heb gebeld met de verkoper en deze vertelt me dat de motor droog is en ongevalvrij.
    het is een Belgische wagen die naar Nederland gegaan is en nu terug in Belgie.
    zaterdag ga ik normaal kijken.

    ik ben eens benieuwd wat jullie ervan denken? kent iemand de wagen misschien?

    hopelijk kunnen jullie me helpen de knoop door te hakken 😀

    alvast bedankt!

    joris

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
    • hoi,

      Allemaal hartelijk bedankt voor de vele tips en opmerkingen, het gaat inderdaad over de Porsche die jullie vermoede 😀
      Allemaal terechte opmerkingen en dingen die ik niet gezien had of waar ik niet wist op te letten.

      Nu de zoektocht echt heel serieus begint te worden, krijg je langs alle kanten extra info. Maar toch blijf je nog met vele vragen achter…
      Een van de dingen die ze me vertelde is dat de motor van het model voor 1992 niet zo goed is en nogal veel lekt? Kunnen jullie me hier meer over vertellen?
      Ik twijfel nog tussen een carrera 2 en 4, wat zijn jullie bevindingen hieromtrent?
      Ik las dat de prijs ook niet echt een koopje is, maar wat is dan volgens jullie een “goede prijs” mocht hij echt in de staat zijn zoals in de advertentie beschreven?

      Alvast bedankt 🙂

      grtz,

      Joris

        Als ik het goed zie, is het gordijn van de spoiler gebroken. 😕

          Wat ik niet goed begrijp aan dergelijke auto’s is waarom de motor van deze hier bvb aan 220.000 km gereviseerd werd. Die motoren zijn toch goed voor 400.000 km? Best eens vragen wat de revisie juist in hield en fakturen ivm de revisie vragen.
          Zelf heb ik een 964c4 gehad en ik kan er bvb inkomen dat deze gedeeltelijk gereviseerd werd, want hij lekte redelijk wat olie.

            Wat ik niet goed begrijp aan dergelijke auto’s is waarom de motor van deze hier bvb aan 220.000 km gereviseerd werd. Die motoren zijn toch goed voor 400.000 km? Best eens vragen wat de revisie juist in hield en fakturen ivm de revisie vragen.
            Zelf heb ik een 964c4 gehad en ik kan er bvb inkomen dat deze gedeeltelijk gereviseerd werd, want hij lekte redelijk wat olie.

              [quote=”bzguy” post=223254]Weet je het NL kenteken ? …[/quote]

              met dat kenteken kan je op de site van de RDW ook zien wat de tellerstand daar was volgens NAP. hoe meer zekerheid hoe beter.

                [quote=”bzguy” post=223254]Weet je het NL kenteken ? …[/quote]

                met dat kenteken kan je op de site van de RDW ook zien wat de tellerstand daar was volgens NAP. hoe meer zekerheid hoe beter.

                  Heel erg goedkoop is hij ook niet, maar zeker geen verkeerde prijs. Als het een Belgische auto is geweest, heeft hij misschien al een Carpass. Die van mij heeft ook enkele jaren in NL vertoefd, maar toen ik hem hier terug keurde, stonden de oude km-standen netjes terug op de Carpass. Dan heb je daar toch al zekerheid over.

                  Verder gewoon eens gaan kijken en een budget overhouden voor onvoorziene kosten, want bij een auto van 240k km zijn er die altijd (ophanging zal bv wel aan een upgrade/vervanging toe zijn).

                    Hij ziet er alvast mooi uit op het eerste zicht, maar zoals mijn moeder zaliger zei: papier is gewillig…. :think:
                    AKK laten doen, dan weet je al meer.

                      ongevalvrij ?? waarom hebben ze dan één deur dicht gelast ??
                      nu FF serieus, controleer dubbel op roest want ook met gegalvaniseerde carrosserie kan je schrikken van wat er onder een blinkende (nieuwe) laklaag zit.

                      964c4.png

                        Ik denk dat hij DEZE bedoelt.

                        Misschien eens navragen op het Nederlands forum of de wagen er bekend is ? Weet je het NL kenteken ?

                        Qua prijs : ik vind bijna 40k nu echt geen koopje voor een auto met 240.000 km 😯

                          welkom joris,
                          keep cool in deze spannende uren/dagen. als je zelf niet 100% overtuigd bent, laat dan een aankoopkeuring doen door een specialist. dit zal veel duidelijkheid brengen en je evt veel ellende besparen.

                          Wim

                            Welkom Joris, en misschien een link van advertentie auto, zien we ook iets 😉

                          12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.